Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان در خصوص تشخیص اراضی ملی از مستثنیات استفساریه ای دارد و عکس های هوایی سال 1365 را برای تشخیص این امور پیشنهاد داده که اگر ملاک عمل قرار گیرد بسیاری از مشکلات مردم استان رفع می شود.

محمدرضا امیرحسنخانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر نقشه های هوایی سال 1341 ملاک عمل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای تشخیص اراضی ملی از مستثنیات است که مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: قانون یادشده در خراسان جنوبی مشکلاتی را برای مردم روستاها ایجاد کرده و پس از مذاکره و جلسات مختلف قرار شد وزیر جهاد کشاورزی اصلاحیه را در خصوص نقشه های هوایی ارائه کند.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی گفت: اگر دولت لایحه ای در خصوص اصلاح این قانون به مجلس شورای اسلامی ارائه کند به مراتب بهتر از این است که مجلس طرح بدهد، چون اگر مجلس طرح دهد احتمال رد شدن آن از طرف شورای نگهبان وجود دارد به دلیل این که زمین ها به عنوان دارایی دولت محسوب شده و این تلقی وجود دارد که ممکن است از دارایی دولت کاسته شود.
وی افزود: اگر دولت در این خصوص لایحه ارائه کند، بهتر است اما در این خصوص تامل و تعلل وجود دارد و به همین دلیل مردم به ویژه در استان خراسان جنوبی با مشکل رو به رو شده اند و بنده درخواستی از دولت خواهم کرد تا در خصوص ارائه لایحه در مورد اصلاح قانون تشخیص اراضی ملی از مستثنیات تسریع شود.
امیرحسنخانی اظهار داشت: در استان هایی مثل گیلان و مازندران و تهران که ارزش املاک و اراضی زیاد است ممکن است این قانون موثر باشد ولی در خراسان جنوبی که بیشتر زمین ها ارزش مادی زیادی ندارد اجرای آن موجب خالی شدن روستاها از سکنه شده و بهتر است عکس های هوایی سال 1365 ملاک تشخیص قرار گیرد.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي اراضي ملي مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا

به گزارش "ورزش سه"، درخشش یامال در ترکیب بارسلونا در این فصل تحت هدایت ژاوی توجه بسیاری از باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا را جلب کرده و تحسین بسیاری را از سوی فوتبال‌دوستان و کارشناسان برای او به همراه داشته است.

ارسلونا در این فصل شرایط بسیار دشواری را تجربه کرد و روزهای سختی داشت اما درخشش اینب بازیکن ۱۶ ساله در ترکیب این تیم نقطه روشنی برای آنها بود و مدیران و هواداران را به نسل آینده لاماسیا امیدوار کرد.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های اسپانیایی مدعی شده بودند که چند مشتری جدی برای خرید این ستاره جوان پیشنهاداتی را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ارائه خواهند کرد حالا رسانه‌های نزدیک به پاری سن ژرمن مدعی شدند که آنها آماده هستند تا پیشنهاد باورنکردنی ۲۰۰ میلیون یورویی را به بارسلونا ارسال کنند.

این ادعا در حالی مطرح شده که مدیران بارسا پیش از این بارها تاکید کرده بودند که به هیچ وجه حاضر به فروش یامال نیستند و این بازیکن از نظر آنها غیر قابل فروش است اما با توجه به شرایط مالی بسیار بد این باشگاه شاید ارائه پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورویی بتواند نظر آنها را تغییر دهد  چون به راحتی می‌توانند با این مبلغ مشکلات مالی را حل کرده و بازیکنان مد نظر خودشان را به خدمت بگیرند.

دیگر خبرها

  • جنون در پاریس: 200 میلیون یورو برای ستاره بارسا
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • تحویل زباله خشک از درب منزل و ارائه پول به ازای آن
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • حمایت از باغداران با برگزاری دوره آموزشی مدیریت آفات پسته
  • روانخواه پیشنهاد استقلال را تایید کرد
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی