Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ وارشاد کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  دراین خصوص با بیان اینکه پروژه ملی مجتمع فرهنگی هنری یاسوج در سال ۸۳ تعریف ودر سال ۸۷ شروع به ساخت شد گفت:این پروژه با زیربنایی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع در ورودی شهر یاسوج قرار گرفته است.

رضا دهبانی پورافزود:این پروژه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ودر سه فاز پیش بینی شده که از این میزان دو فاز آن در دستور کار واولویت کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه را بالغ بر ۴۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعتبارذکر کرد وبیان داشت:میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه بزرگ بیش از ۷۰ میلیارد تومان است.

این مسئول زیربنای پروژه وکمبود ومحدودیت‌های اعتباری را از جمله دلایل وقفه در احداث این مجتمع برشمرد وابراز داشت: نقشه‌ی اولیه این پروژه ۱۴ هزار متر مربع بود، ولی به دلیل طراحی وتعریف دوباره پروژه این میزان به حدود ۲۴ هزارمتر مربع رسید، که این امر باعث ناهمخوانی بودجه وزمین شد، چرا که میزان اعتبار اولیه اختصاص داده شده متناسب با همان ۱۴ هزارمتر مربع اولیه بود.

دهبانی پور ادامه داد:از دیگر موانع موجود بحث تخصیص اعتبارات است که میزان اعتبار درنظر گرفته شده درهمان مقطع زمانی تخصیص نمی‌یابد، بنابراین در برخورد با چنین پروژه‌های بزرگی سیاست دولت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی است.

مقدمات واگذاری به بخش خصوصی انجام شده

وی در خصوص واگذاری این پروژه به بخش خصوصی هم اظهارداشت:کار‌های مقدماتی واولیه صورت گرفته وقرار بود ابتدا این کار بصورت فاینانس انجام شود، اما بعد، چون این طرح در برنامه‌های وزارت ارشاد وسازمان مدیریت نمی‌گنجید به صورت مشارکتی تغییر پیدا کرد که سرمایه گذار نیز پذیرفت والان در مرحله تصمیم به واگذاری است ودرسامانه وزارتخانه هنوز اقدامی نشده که امیدواریم به زودی این اتفاق صورت بگیرد وحتی سرمایه گذاران جدیدی به این پروژه وارد شوند.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه وجذب اعتبار همه مدیران ومسئولان باید کمک وهمراهی لازم را داشته باشند تصریح کرد:تاپیش از این باحضور استاندارسابق وفعلی، نمایندگان استان وما در وزارت ارشاد با معاون وزیر، مدیر ومشاور پروژه جلساتی برگزار شد وپیگیر این مسئله مهم بودیم وحتی معاون عمرانی استاندار نیز شخصا پیگیر هستند تا این پروژه در اسرع وقت به نتیجه برسد.

با احداث مجتمع فرهنگی و هنری مشکل سینمای یاسوج برطرف می‌شود

وی درخصوص وضعیت سینما درشهر‌های مختلف استان نیز با بیان اینکه سینما به عنوان هنر هفتم هنوز هم مخاطبان خاص خود خود را دارد اظهارداشت:در شهر یاسوج سینمای شهر به جهت قدیمی بودن تحریب شد وبعد از آن درسنوات قبل درکنار چشمه نباتی به یکی از این سرمایه گذاران زمینی با نرخ مناسب از طرف شهرداری و با کاربری فرهنگی هنری واگذار شد وقرار بود دراین مکان سینمایی ساخته شود که این پروژه نیز روی زمین ماند، ولی علیرغم همه این‌ها می‌توان امیدواربود که با احداث مجتمع وتالاربزرگ یاسوج مشکل سینمای شهر برطرف می‌شود.

دهبانی پور اضافه کرد:در دهدشت سینما دهناد درحال فعالیت است ودرگچساران نیز سینمای این شهر به مشکلاتی برخورد کرده ودرشهر‌های لنده، چرام و باشت نیز مجوز وموافقتنامه سینمای سیار اخذ شده ودر شهرستان‌های دنا و بهمنی نیز اعتبار تجهیز مجتمع‌های فرهنگی گرفته شده است.

جای اقدامات جمعی در استان خالی است

مدیرکل فرهنگ وارشاد استان با بیان اینکه ارشاد به تنهایی از عهده انجام مسئولیت‌های فرهنگی برنمی آید تاکید کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت ومسئولیت شهرداری ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اساساً تولید برنامه‌های فرهنگی است که می‌تواند دراین زمینه به کمک ارشاد بیاید واین درحالی است که ما دراین زمینه درحال کلیشه‌ای عمل کردن هستیم ومی توانیم با همکاری دستگاه‌های اقدامات جمعی وفرهنگی سازنده ومثمر ثمری دراستان داشته باشیم، مسئله‌ای که جای خالی آن به شدت دراستان احساس می‌شود.

انتهای پیام/غ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما وزارت فرهنگ و ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو

جواد خیابانی گفت: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید نه این وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس.

ممکن است باز هم این دو تیم از آسیا حذف شوند

آقای رضا عنایتی میخواهی برایت دست بزنیم که از هنگ کنگ باختی؟

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: آخرین خبر

tags # پرسپولیس ، استقلال ، جواد خیابانی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۰ هزار متر مربعی فضای ورزشی مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • (ویدئو) انتقاد خیابانی از واگذاری استقلال و پرسپولیس: این خصوصی‌سازی نیست
  • پایان جشنواره الگوهای برتر تدریس با معرفی برترین ها
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • اقدامات فرهنگی کردستان نیازمند تصمیمات جمعی است
  • انتقاد جواد خیابانی از وضع خصوصی سازی سرخآبی ها + ویدئو
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت