Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملک حسینی گفت: در حوزه جرائم بین اشخاص باید بیان کرد که متاسفانه هنوز استفاده صحیح از ابزار فضای مجازی را به درستی فرا نگرفته ایم، این فضا نیاز به آموزش دارد و باید مدیریت شود چراکه فضای حاکم بر آن یک فضای ولنگار و بی قید و بند است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر دنا، دادستان شهرستان دنا در خصوص اهمیت فضای مجازی و بایدها و نبایدهای آن به سفیردنا گفت: اولین نکته که در خصوص فضای مجازی می توان گفت این است که در واقع فضای مجازی یک اصطلاح است ولی از فضای حقیقی نیز حقیقی تر است، این فضا بخش بزرگی از زندگی ما انسان ها را دربرگرفته، امروزه اگر نگاهی به بازار تلفن همراه و وسایل ارتباطی بیاندازیم مشاهده می‌کنیم که تلفن‌های همراه، تبلت ها و رایانه ها روز به روز به وسایل کوچک تر و با حجم کمتر و همچنین با افزایش سطح ذخیره سازی اطلاعات  تبدیل شده‌اند و بخش اعظمی از زندگی ما را در برگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

سیدعلی ملک حسینی عنوان کرد: این فضای مجازی آثار و برکاتی دارد و از مزایای آن می‌توان به افزایش سرعت انتشار اطلاعات و اخبار و آگاه‌ سازی از اقصی نقاط ایران و جهان و خدمات رسانی هایی مثل خدمات دولت الکترونیک و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی، اشاره کرد.

 

 

ملک حسینی افزود: موضوع اصلی ما در خصوص فضای مجازی، آسیب شناسی و آثار آن در حوزه های مختلف است، این فضا تاثیر بسزایی در روابط اجتماعی افراد دارد و می توان ولنگاری هایی را به وجود آورد که تاثیر گذار بر روابط خانوادگی افراد است.

 

 

وی گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود تاثیرگذاری افراد و روابط اجتماعی بین زن و شوهر متاثر از فضای مجازی بوده و گاهاً مشاهده می‌شود که حتی به خاطر ولنگاری دراین فضا کار آنها به تلاق کشیده شده است.

 

 

دادستان شهرستان دنا گفت: وظیفه نهادهای فرهنگی جامعه واکاوی اثرات مخرب فضای مجازی و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه است، در یک بررسی اولیه مشاهده شده است که روابط ناسالم در فضای مجازی بر روابط زناشویی زوجین نیز تاثیر گذاشته است و منجر به وقوع طلاق میشود.

 

 

وی گفت: در حوزه جرایم بین اشخاص باید بیان کرد که متاسفانه هنوز استفاده صحیح از ابزار فضای مجازی را به درستی فرا نگرفته ایم، این فضا نیاز به آموزش دارد و باید مدیریت شود چراکه فضای حاکم بر آن یک فضای ولنگار و بی قید و بند است.

 

 

ملک حسینی عنوان کرد: نظارت بر شبکه های اجتماعی در تمام نظام های دنیا پذیرفته شده است آنجایی که با امنیت ملی یک کشور در تضاد باشد، امروز شاهد هستیم که هر اغتشاشی و  که در کشور رخ می دهد بستر آن شبکه های اجتماعی است، این موضوع در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد و حتی در برخی از کشورها کلیه شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده است، ما در کشور ایران از نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی بومی با ظرفیت بسیار خوب و مشابه با نمونه های خارجی برخوردار هستیم و نیازمند آن است که دولت از آن حمایت کنند.

 

 

 

وی افزود: برخی از مسئولان امنیت و اطلاعات کشور را در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند در در صورتی که در هیچ کشور هیچ مسئول آگاهی اطلاعات مهم کشور خود را در فضای بدونن نظارت و بدون قید و بند شبکه‌های اجتماعی منتشر نمی‌کند، روزانه شاهد آن هستیم که در برخی از شبکه های اجتماعی اطلاعات خصوصی افراد و خانواده‌ها به تاراج می‌رود.

 

 

ملک حسینی عنوان کرد: برخی از پرونده‌های موجود در قوه قضاییه و دادگستری های مختلف مربوط به اسرار خانواده و تصاویر شخصی بوده که به خیال خود در یک فضای دوستانه منتشر کرده‌اند ولی  سر از یک فضای بی قید و بند و بدون حد و حصر فضای مجازی در می آورد.

 

 

وی همچنین گفت: فضای مجازی روز به روز در حال تحول و گستردگی است و در این خصوص نیاز است که قوانین و جرم انگاری نیز در کشور بروز شود،  ما خیلی موافق با جرم انگاری نیستیم ولی باید ضمانت اجراها به روز و با تغییر فضای مجازی تغییر کند.

 

 

ملک حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها نقش اساسی و اولیه در جلوگیری از بروز ولنگاری ها در فضای مجازی را داند گفت: پدر و مادری که وقت زیادی را در فضای مجازی می گذراند نمی توانند فرزندان خود را به خوبی آموزش دهند و مانع از حضور بیش از حدا آنها در فضای مجازی شود.

 

 

وی گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها نقش بسزایی در افزایش آگاهی ها و آموزش های لازم در خصوص مضرات فضای اجتماعی دارند. متاسفانه امروزه هرگونه آموزش و مقیدسازی در خصوص برخی رفتارهای اجتماعی را دخالت در دانشگاه تلقی می‌کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه جرایم مربوط به فضای مجازی و اینستاگرام به جد پیگیری می شود گفت: برای شناسایی مجرمین باید دسترسی به سرور ها داشته باشیم و وقتی که این سرورها در کشورهای متخاصم و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند شناسایی مجر سخت می شود ولی پرونده هایی که مربوط به افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی باشد در اولویت پیگیری قرار دارد.

 

 

دادستان شهرستان دنا عنوان کرد: مهمترین رکن در این فضا بومی‌سازی کردن آن است و اگر بومی سازی شود خلاء ها و نقاط آسیب بیشتر قابل مشاهده است و برخورد و کشف جرم در آن راحت‌تر است ولی وقتی که از فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی خارجی استفاده می کنیم با مشکلات روزانه ای مواجه هستیم، کشورهای پیشرفته دنیا این موضوع را درک کرده اند و در استفاده از شبکه ی اجتماعی از بومی سازی به شدت استقبال می کنند.

 

 

ملک حسینی با تاکید بر حضور نیروهای انقلابی در این فضا گفت: فضای مجازی اکنون به یک فضای حقیقی در زندگی مبدل شده است و نمی‌شود آن را انکار کرد به همین خاطر حضور جوانان انقلابی و افراد بصیر در آن می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و همانگونه که می‌دانید اگر در واقعیت مخاطب صد نفر باشد، در فضای مجازی آن مخاطبان می تواند به هزار و چندین هزار تبدیل شود، اکثریت مردم در این فضا حضور دارد و می‌توان با یک فرهنگ سازی مناسب و آموزش صحیح استفاده از آن، از این فضا بهترین بهره را برد چرا که از حجم مخاطب بیشتر وتأثیرگذاری بالاتری برخوردار است.

انتهای پیام/د

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد

به گزارش جماران؛ فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آن‌ها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • فیلم منتسب به شهردار فردیس تکذیب شد
  • تکذیب فیلم منتسب به شهردار فردیس