Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-04-16@04:43:03 GMT

درآمد شهرداری از «عوارض تونل‌» چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۹۲۵۸

پیش بینی می‌شود، درآمد یک ساله شهرداری تهران از محل عوارض‌گیری تونل‌های رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه، به همراه پل طبقاتی صدر، به عدد ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان برسد.


به گزارش شریان نیوز،احتمالا شما هم خبر پولی شدن عبور و مرور در برخی از معابر شهری را شنیده‌اید. معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پیش‌نویس لایحه‌ای را ارائه کرده که بر اساس آن برای ۵ تونل شهر تهران (شامل: نیایش، رسالت، توحید، شهدای غزه و امیرکبیر) و اتوبان صدر، عوارض عبور و مرور دریافت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واکنش‌های منفی مردم در روزهای اخیر نیز بسیاری خواندنی است اما از سوی دیگر یک جدول در روزهای گذشته منتشر شده که بر اساس آن، نرخ عوارض یا به قولی بهای خدمات ترددی تعداد خودروهای عبوری از تونل‌ها مشخص شده است.

با توجه به آمارگیری‌های قبلی از تعداد عبور و مرور عبور از تونل‌ها و پل صدر، میزان درآمد روزانه شهرداری تهران از محل عوارض به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
 

نام معبر نرخ عوارض (تومان) متوسط تردد روزانه درآمد روزانه (تومان) رسالت ۱۰۷۰ ۱۹۰.۰۰۰ ۲۰۳.۰۰۰.۰۰۰ توحید ۱۰۵۰ ۱۷۰.۰۰۰ ۱۷۸.۵۰۰.۰۰۰ نیایش ۱۰۶۰ ۱۴۳.۰۰۰ ۱۵۱.۵۸۰.۰۰۰ شهدای غزه ۱۹۷۰ ۲۵.۰۰۰ ۴۹.۲۵۰.۰۰۰ امیرکبیر نامشخص ۴.۰۰۰ نامشخص پل طبقاتی صدر ۹۵۰ ۱۹۲.۰۰۰ ۱۸۲.۴۰۰.۰۰۰  جمع کل ۷۶۴.۷۳۰.۰۰۰
این جدول نشان می‌دهد که شهرداری تهران می‌تواند از حل ترد وسایل نقلیه در ۵ تونل و یک بزرگراه، به طور متوسط روزانه حدود ۷۶۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد که با یک حساب سرانگشتی در یک سال رقم آن ۲۷۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان خواهد شد.

محاسبه درآمد شهرداری با آمار اعلامی شهرداری
محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران، ارقام پیشنهادی بین ۹۵۰ تا ۱۹۷۰ تومانی را دروغ می‌داند و مدعی است در پیش‌نویس لایحه پیشنهادی، رقم ۵۰۰ تومان برای تونل رسالت و ۱۰۰۰ تومان برای تونل‌های نیایش، توحید، شهدای غزه و طبقه دوم بزرگراه صدر پیشنهاد شده که در صورت داشتن معاینه فنی برتر به ترتیب به ارقام ۴۰۰ و ۸۰۰ تومان کاهش می‌یابد. 

اگر محاسبات فوق را با اعدادی که آقای پورسیدآقایی ارائه داده نیز محاسبه کنیم به ارقامی می‌رسیم که البته تفاوت معنادار چندانی با جدول قبل ندارد و پیش‌بینی  مجموع درآمد در یک روز (از ۷۶۵ میلیون تومان) به حدود ۶۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا می‌کند: نام معبر نرخ عوارض (تومان) متوسط تردد روزانه درآمد روزانه (تومان) رسالت ۵۰۰ ۱۹۰.۰۰۰ ۹۵.۰۰۰.۰۰۰ توحید ۱۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰ ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰ نیایش ۱۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰ ۱۴۳.۰۰۰.۰۰۰ شهدای غزه ۱۰۰۰ ۲۵.۰۰۰ ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ پل طبقاتی صدر ۱۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰ ۱۹۲.۰۰۰.۰۰۰  جمع کل ۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰
بر این اساس، درآمد یک ساله شهرداری تهران از محل عوارض‌گیری از تونل‌های رسالت، توحید، نیایش و شهدای غزه، به همراه پل طبقاتی صدر، چیزی در حدود  ۲۲۸ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: مهر برچسب هاشهرداری

منبع: شریان

کلیدواژه: شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد

 

به گزارش جام جم آنلاین _چهارمحال و بختیاری،  شهردار بروجن دکتر گرشاسب ریگی در ارتباط با صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی گفت: از این پس پرداخت عوارض و صدور پروانه ساختمانی در شهرداری بروجن الکترونیکی صورت می‌پذیرد و اجرای این طرح گامی در جهت شفاف‌سازی و سلامت اداری است.

 

شهردار بروجن با اشاره به مزایای این طرح، ادامه داد: از مزایای این طرح به جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، تسریع در پاسخگویی، پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی و کوتاه کردن روند دریافت پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد، این اقدام متناسب با شرایط جامعه و انتظاری بود که خیلی از سازندگان و درخواست کنندگان پروانه‌های ساختمانی از شهرداری داشتند.

 

ریگی افزود: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به شمار می‌رود.

 

وی تاکید کرد: تا پیش از این ارسال درخواست برای نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام می‌شد که یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت، اما اجرای این طرح، سرعت بیشتری به کار می‌بخشد و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.

 

شهردار بروجن خاطر نشان کرد: شهروندان بروجنی می‌توانند با مراجعه به آدرس https://esup.borujen.ir/desk.html از این طرح استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • پله فرار تونل غدیر قم سال ۱۴۰۳ احداث می‌شود
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در خراسان رضوی
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • تونل شهید متوسلیان در مدت ۵ سال ساخته می‌شود
  • ۲۵ درصد از عوارض صدور پروانه به عنوان حق بیمه تأمین اجتماعی دریافت می شود
  • از یارانه نان تا تسهیل واردات خودرو
  • درآمد دولت از اخذ عوارض تولید و واردات وسائط نقلیه چقدر است؟ / افزایش ۱۰۲ درصدی یک درآمد
  • تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ چقدر است؟
  • پیش‌بینی تعرفه وارداتی ۲۷۵ و ۱۱۰ تومانی گوشت قرمز و مرغ