Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم افتتاح 5400 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت: امروز نیروی زمینی سپاه با اقتداری بی نظیر برای دفاع از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی و برقراری امنیت کشور در سخت ترین شرایط و مناطق کشور مانند جنوب شرق و شمال غرب در حال تلاش بوده که نتایج بسیار مفید و موثری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری افزود: رویکرد مردمداری و استفاده از مردم در برقراری امنیت و رفع محرومیت در دستور کار نیروی زمینی سپاه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ماموریت نیروی زمینی سپاه تامین امنیت است اما تفاوت سپاه پاسداران با نیروهای نظامی دیگر این است که محور اصلی انجام ماموریت ما مردم هستند.

فرمانده سپاه افزود: امروز قریب به ٢٠ هزار بسیجی حقوق بگیر در مجموعه سپاه در شمال غرب و جنوب شرق در حال کمک به نیروی زمینی سپاه در برقراری امنیت هستند.

جعفری گفت: برای توسعه کارها و برقراری کامل امنیت، راهی که در طول سالهای گذشته آغاز شده است را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: اقدامات دیگری از قبیل انسداد مرز و توجه به آن سوی مرزها وجود دارد که باید با کمک دولت صورت بگیرد و امیدواریم این انگیزه را در دولت برای همکاری بیشتر ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه ادامه داد: موضوع دیگری که حتما به کمک دولت نیاز دارد، بحث محرومیت زدایی است چراکه در این زمینه با وجود اقدامات زیادی که پس از انقلاب صورت گرفته و فاصله فقیر و غنی بسیارکاهش یافته، اما باز هم محرومیت وجود دارد.

جعفری افزود: هرچند درصد این محرومیت کم است، اما به چشم می آید چراکه رشد طبقه متوسط در جامعه ما نیز بالا بوده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور روش و سبک توسعه است چراکه ملاک ها، توسعه غربی است و با عدالت همراه نیست. به جای توسعه باید از عنوان پیشرفت اسلامی استفاده کرد.

فرمانده سپاه اظهار داشت: توجه برای پیشرفت کشور اگر از نقاط محروم و دوردست شروع شود و یا نسبت بین تخصیص منابع به مناطق محروم و شهرهای بزرگ متناسب شود، مشکلات حل خواهد شد.

جعفری گفت: آنچه امروز بسیج و سپاه در حال انجام آن هستند، نوعی کمک به دولت در انجام وظایفش است.

وی اضافه کرد: اگر مطالبه گری از دستگاه های اجرایی کشور در دستور کار قرار نداشته باشد، محرومیت زدایی سرعت نمی گیرد.

فرمانده سپاه با بیان اینکه باید به عنوان بلندگوی مردم محروم از دستگاه های دولتی مطالبه گری کنیم، گفت: اگر این مطالبه گری را به شکل هنرمندانه در رسانه های محلی منعکس کنیم، دستگاه های اجرایی پای کار خواهند آمد.

جعفری خاطرنشان کرد: اقدامات سپاه از بودجه های محدود خود که ناشی از صرفه جویی است انجام می شود و با این سرمایه هرچه هم تلاش کنیم محرومیت برطرف نخواهد شد و حتما باید دولت و دستگاه های اجرایی پای کار بیایند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: مالک رحمتی در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته در استان جهت دستیابی به رشد اقتصادی ۹ درصدی در سال گذشته ۹۳ همت بود که این رقم در سال جاری به ۱۴۴ همت افزایش یافته است.

وی افزود: چالش‌ها و مشکلات فراروی دستگاه‌های اجرایی جهت پیشبرد پروژه‌ها از جمله تامین به موقع منابع مالی کاملاً مشخص است اما اگر ما برنامه نداشته باشیم، اقدامی انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام و به نتیجه نرسیده، تعیین تکلیف شود، تشریح کرد: نباید با مانع تراشی‌های مختلف کشور را معطل مسائلی مانند صدور چند مجوز کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه تمام و در برخی مواقع فاقد توجیه اقتصادی لازم بیان کرد: نقطه قوت این استان فعالیت موثر بخش خصوصی است که باید زمینه های فعالیت بی‌دغدغه‌اش را فراهم کنیم.

وی در عین حال یادآوری کرد: باید در ابتدا مسئولیت اجرا و پیشبرد پروژه‌ها را ایجاد کنیم و سیستم نظارت و پایش را هم همزمان با اجرای پروژه‌ها پیش بریم.

وی ادامه داد: توسعه متوازن استان اتفاق نیفتاده است، دغدغه‌های مطرح شده همه بجا هستند اما نباید مانع حرکت و اجرای امور شوند بلکه رفع این موانع نیز باید مطالبه مدیریتی استان باشد.

رحمتی مطرح کرد: برنامه الزامات و اقدامات تحقق شعار سال در استان در دست مطالعه و تدوین است، نظام برنامه‌ریزی و اداری استان باید برنامه محور، مطالبات و نظارت‌ها نیز براساس برنامه باشند تا روند توسعه شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم برنامه رشد اقتصادی استان معطوف به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف برای افزایش تولید ناخالص داخلی باشد و همه متعهد به اجرای برنامه توسعه‌ای استان باشیم که در غیر این صورت برنامه‌ریزی‌ها با نگاه بخشی مواجه می‌شود، ابتر می‌ماند و در نهایت به زیان استان تمام می‌شود.

وی بیان کرد: مولدسازی به امور سرعت می‌دهد که باید از شرایط عادی خارج شویم و نگاهی به دارایی‌های خود بیندازیم، مدیرکلی که نتواند مولدسازی کند مدیر نیست.

وی افزود: محیط زیست نباید مانع جهش تولید شود بلکه راهکارهای رفع موانع را باید پیدا کند مثلا لازم است از محل بازگشت حقوق دولتی معادن، حفظ محیط زیست استان تامین شود.

 

دیگر خبرها

  • تفال به حافظ جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳؛ وصال او ز عمر جاودان به....
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • عزم دولت برای تکمیل ۷۰هزار پروژه نیمه تمام عمرانی جدی است
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان‌کننده روبه‌رو خواهد شد
  • افتتاح چند پروژه عمرانی توسط ارتش زنجان
  • آغاز مراسم رژه روز ارتش
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد