Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این وزارتخانه مانع زدایی و حمایت از حضور فعال بخش خصوصی در بازارهای جهانی محصولات و آثار فرهنگی هنری را بطور جدی پیگیری می کند.

به گزارش ایرنا، علی غیاثی ندوشن روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در بوشهر افزود: برای توسعه مناسبت های فرهنگی پیوستن به کنوانسیون های بین المللی مرتبط و فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر و تشکل های غیر دولتی در تعاملات فرهنگی ایران با جهان مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ارتقای تعاملات جغرافیای فرهنگی، زبان فارسی و گسترش مراکز و برنامه های ایران شناسی در خارج از کشور از دیگر رویکردهای این وزارتخانه است.
غیاثی ندوشن ادامه داد: تقویت فعالیت فرهنگی بر محور قرآن، مودت حضرت رسول (ص) و اهل بیت (ع) در جهان اسلام و توسعه کمی و کیفی گردشگری مذهبی (حج و زیارت) نیز از جمله رویکردهای کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در دولت دوازدهم تعریف شده است.
وی اضافه کرد: برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه ایرانی و تحقق اهداف فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران، کلان برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم در ویژه برنامه های مختلفی تشریح شده است.
غیاثی ندوشن گفت: در بخش تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر کمک به ایجاد و توانمند سازی نظام های صنفی و تولیدی بخش فرهنگ و هنر، توسعه کمی و کیفی نهادها و موسسه های دینی و فرهنگی غیر دولتی با حفظ هویت مستقل و مردم نهاد آنها، حمایت از نهادها و تشکل های مردمی فعال در سبک زندگی اسلامی-ایرانی، گسترش و ترویج سنت وقف، نذورات و غیره در تمامی حوزه های فرهنگ و هنر و تمرکز زدایی از برنامه ریزی و اجرای فعالیت فرهنگی و هنری بطور ویژه مورد توجه است.
وی افزود: در بخش بهبود کسب و کارهای فرهنگی نیز زمینه سازی و حمایت از ایجاد و تقویت بنگاه های مالی و پولی مورد نیاز بخش فرهنگ، استقرار حرفه ای نظام مالکیت فکری- معنوی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته است.
غیاثی ندوشن ادامه داد: در زیرمجموعه عمومی سازی دسترسی فرهنگی نیز افزایش دسترسی همگانی به فضاها، خدمات و محصولات فرهنگی با نگرش عدالت فرهنگی بویژه در مناطق روستایی و محروم وتقویت و حمایت از اصلاح نظام توزیع و فروش محصولات فرهنگی-هنری در کشور در دستور کار است.
وی بیان کرد: در بخش شفاف سازی فرهنگی نیز لحاظ کردن تدابیر حقوقی-تقنینی برای شفاف سازی و کاهش رفتارهای سلیقه ای و اقدام های فراقانونی در نظارت بر فعالیت های فرهنگی هنری و رسانه ای مورد تاکید است.
غیاثی ندوشن اظهارداشت: در ارتباط با ارتقا محتوایی تولیدات فرهنگی نیز حمایت از توسعه تولید و ترویج آثار و محصولات فرهنگی هنری بومی اقوام ایرانی، تکریم آئین های ملی، منطقه ای و محلی در چارچوب وحدت ملی و تولید آثار فرهنگی و هنری بر محور معارف قرآن و اهل بیت (ع) و میراث معنوی ایرانی بطور جد وزارت وزات فرهنگ و ارشاد دنبال می شود.
وی تاکید کرد: با هدف انسجام و هماهنگی فرهنگی دستگاه های کشور نیز ساماندهی و توسعه همکاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دستگاه های فرهنگی، تعریف و اجرای همکاری های فرهنگی با دستگاه های اقتصادی و خدماتی کشور در وارت فرهنگ و ارشاد آغاز شده است.
غیاثی ندوشن یادآور شد: در ارتباط با هوشمند سازی مدیریت فرهنگی نیز از طریق تقویت زیرساخت های دانش سخت افزاری و نرم افزاری فناورانه و ایجاد نظام هوشمند اطلاعات در عرصه فرهنگ و هنر، تسهیلات فرایندی و ساختار تولید و عرضه خلاقیت ها و آفرینش های فرهنگی هنری از جمله برنامه های مورد توجه در این بخش است.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وزارت فرهنگ حمايت بخش خصوصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امید مهدی‌نژاد و سعید سلیمانپور در بخش شعر و داوود امیریان، رضا ساکی در بخش داستان، امیر اسماعیلی و مهدی واقفی در بخش چندرسانه‌ای، احمد عربانی و مجید خسرو انجم در بخش کاریکاتور و محسن فراهانی، علی‌اکبر قاضی‌زاده در بخش نثر، مجموع آثار رسیده به این جشنواره ملی طنز پهلو را ارزیابی می‌کنند.

به گفته دبیرخانه حشنواره ملی طنز پهلو؛ در این جشنواره به ۱۵ نفر از برگزیدگان در ۵ بخش داستان کوتاه طنز، شعر طنز، نثر طنز، طنز چندرسانه‌ای، کاریکاتور و کارتون جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

دبیر خانه حشنواره ملی طنز پهلو پیشتر اعلام کرده بود  متقاضیان تا روز یکشنبه 31 فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند آثار خود را با موضوعات انتخابات، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران، توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران، ورزش به ویژه فوتبال، گرانی خودرو، مصائب اینترنت، گرانی خانه و کرایه خانه، آفت‌های فضای مجازی (اعتیاد به گوشی، فودبلاگرها، بلاگرهای بی‌سواد، فیک‌نیوزها و…)، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان،صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، بروکراسی اداری و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بنابر این گزارش، دارندگان رسانه‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و روزنامه‌نگاران، نویسندگان‌، شاعران، طنزپردازان و هنرمندان می‌توانند با ورود به سامانه جشنواره و ثبت مشخصات به نشانی الکترونیکی http://tanz.pressfestival.ir  آثار منتشر شده خود را ارسال کنند.

گفتنی است؛ آیین پایانی هشتمین جشنواره ملی طنز پهلو به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد استان گیلان 11 اردیبهشت ماه در استان گیلان، شهر فومن (زادگاه گل‌آقا) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • داوران جشنواره ملی طنز و رسانه ( طنز پهلو) معرفی شدند
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند