Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه شرق به افشاگری‌های اخیر موسوی خویینی‌ها درباره هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد و نوشت "بسیاری از نیروهای سیاسی اصلاح‌گر امروز، در دهه نخست انقلاب مواضعی رادیکالی داشتند." ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، سیدمحمد موسوی خویینی‌ها رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری ایرنا ( خبرگزاری رسمی دولت)  دست به افشاگری درباره مرحوم هاشمی رفسنجانی زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

موسوی خویینی‌ها در این مصاحبه گفته است که مرحوم هاشمی برای پیشبرد امور حتی در مواقعی به دور زدن قانون نیز متوسل می‌شد یا این که گفته است تفکرات هاشمی به قدری سوپررادیکال چپ بود که  معقتد بود باید زندانی مختص زنان بدحجاب درست کنیم.

گزارش: خطبه‌های سال 76 هاشمی به‌نفع «ناطق نوری» تمام شد یا «خاتمی؟»10 ناگفته موسوی خویینی‌ها از هاشمی رفسنجانی؛ از پُررو خواندن ملی ــ مذهبی‌ها تا زندان بی‌حجاب‌هاافشاگری بی‌سابقه موسوی‌خویینی‌ها؛ رهبری به‌دنبال مشارکت بیشتر ولی هاشمی به‌دنبال مهندسی انتخابات بود

روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره امروز ( سه‌شنبه 25 دی) در گزارشی به اظهارات واکنش نشان داده است. 

شرق در ابتدای این گزارش نوشته است: " سخنان اخیر آیت‌الله موسوی خوئینی‌ها قدری عجیب به نظر می‌رسد زیرا او در سالهای اخیر همواره از اظهار نظر درباره مسائل مختلف جاری و حتی تاریخی امتناع کرده است و جای پرسش است، پس از این سکوت نسبتا طولانی چه شده که این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی به تندی علیه فردی سخن می‌گوید که اکنون در قید حیات نیست."

این روزنامه با اشاره به بخشی از اظهارات خویینی‌ها که تفکرات رادیکالی هاشمی در بحث بانکداری  را زیر سوال می‌برد،ادامه داده: "فارغ از نقد مطرح شده باید علاوه بر "ماقال" به" مِن‌قال" این سخنان نیز توجه کرد. فردی چنین موضوعی را مطرح می‌کند که خود در دهه 60 گفته بود «مسئولان شبکه بانکی فکر نکنند جمهوری اسلامی در پی آن است که حتما برای آن عده که پولی مازاد بر احتیاج خود دارند سود دست و پا کند؛ نه. اساسا جهت‌گیری ما در حذف اینگونه پولدارهاست.» این سخن موسوی خوئینی‌ها نه تنها به منزله نادیده گرفتن نظام اقتصادی راست است بلکه از یک خوانش چپ پیروی می‌کند."

روزنامه شرق در گزارش امروز خود نوشت که علاوه بر  مرحوم هاشمی و خود آقای خوئینی‌ها بسیاری از نیروهای سیاسی امروز که به عنوان نیروهای اصلاح‌گر شناخته می‌شوند در دهه نخست انقلاب مواضعی تند و گاهی رادیکالی داشته‌اند...

شرق با نامعلوم خواندن نتیجه سخنان موسوی خوئینی‌ها ادامه می‌دهد: "تردیدی در این نیست که علاوه بر  مرحوم هاشمی و خود آقای خوئینی‌ها، بسیاری از نیروهای سیاسی امروز که به عنوان نیروهای اصلاح‌گر شناخته می‌شوند در دهه نخست انقلاب مواضعی تند و گاهی رادیکالی داشته‌اند."

این روزنامه با انتقاد از مطرح کردن مطالبی علیه هاشمی پس از فوت او با اشاره به مواضع موسوی‌خویینی‌ها در ارتباط با تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 تصریح می‌کند:"این شخصیت انقلاب که رادیکال بودن هاشمی را نقد می‌کند وقتی به یک موضوع تاریخی می‌رسد با روحیه رادیکال‌تر از مرحوم هاشمی و البته در سال 97، بدون توضیح سیاسی، قانونی و مبتنی بر روابط بین‌الملل، درست یا نادرست بودن آن رویداد را به انقلاب مرتبط می‌کند."

شرق ادامه می‌دهد: " فارغ از هرگونه قضاوت درباره آن رخداد باید گفت که اگر ایشان می‌تواند آن اتفاق را درست قلمداد کند در حالی که برخی آن عمل را یک رویکرد تند می‌دانند مرحوم هاشمی نیز اگر در قید حیات بود می‌توانست به تمام مباحث آقای موسوی خوئینی‌ها پاسخ بدهد. در واقع خوئینی‌ها در مصاحبه اخیر خود در جایگاه متکلم وحده نشسته است زیرا این موضوعات را در شرایطی می‌گوید که هاشمی رفسنجانی در قید حیات نیست و بهتر بود چنین انتقادهایی رادر شرایطی ابراز می‌کرد که مرحوم هاشمی امکان پاسخگویی داشت."

انتهای پیام/

R1455/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط احزاب اصلاح طلب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: احزاب اصلاح طلب آیت الله هاشمی رفسنجانی احزاب اصلاح طلب آیت الله هاشمی رفسنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان اظهار داشت: با توجه به هوشیاری ما، چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

امیر سرلشکر موسوی در ادامه درباره تهدید ایران در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی توسط رژیم صهیونیستی افزود: از هر دیوانه ای، بی عقلی بر می آید؛ بستگی به عقل آن دارد.

فرمانده کل ارتش درباره واکنش ایران به تهدید رژیم صهیونیستی گفت: واکنش ایران را پیش از این دیده‌اید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896972

دیگر خبرها

  • واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان
  • واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • امیر موسوی: تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد
  • فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم
  • فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم
  • رئیس جمهور در پیامی درگذشت مرحوم پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • توضیحات علوی‌تبار درباره ادعای رئیسی در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی/سند براندازی نبود، کتاب هانتینگتون بود!
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل