Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در سرمقاله نسخه اینترنتی امروز خود به سخنرانی نکردن سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، طی یک ماه اخیر پرداخت و نوشت: وقتی سید حسن نصرالله سخنرانی می‌کند نگرانی به دل‌های آن‌ها (سران رژیم صهیونیستی) نفوذ می‌کند و شروع می‌کنند به تحلیل کلمه به کلمه صحبت‌های او و وقتی هم سکوت می‌کند، بیشتر نگران می‌شوند و به دنبال علت می‌گردند؛ زیرا سکوت شخصیتی در جایگاه سید حسن نصرالله یا به منزله موضع‌گیری و شاید هم به منزله آمادگی برای اقدامات غافلگیرکننده آینده از جمله جنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه رای الیوم از اظهارات یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات اسرائیل، و سایر مقامات این رژیم اینگونه برداشت می‌کند که برداشت‌های مربوط به سید حسن نصرالله سطحی است و متقاعد کننده نیست. کاتس گفته است سکوت سید حسن نصرالله و ظاهر نشدن وی در انظار عمومی به خاطر شوکی است که در پی اقدام اسرائیل در از بین بردن تونل‌های زیرزمینی به دبیر کل حزب‌الله لبنان وارد شده است؛ تونل‌هایی که به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی حفر شده است. به گفته کاتس، عملیات از بین بردن تونل‌های زیر زمینی در چارچوب عملیات موسوم به سپر شمال انجام شد که بیشتر بر پایه هوش فناوری قرار داشت و تا حد زیادی در از بین بردن خطر نابود کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین مؤثر بود.

رای الیوم نوشت: این برداشت، سطحی است زیرا فاقد اعتبار و ادله علمی است. نمایش از بین بردن تونل‌ها حتی خود اسرائیلی‌ها را متقاعد نکرد و رسانه‌های این رژیم گفتند نتانیاهو با این عملیات تلاش کرد افکار عمومی را از اتهامات مربوط به فسادی منحرف کند که متوجه وی و همسرش است.

در ادامه این مطلب آمده است: نتانیاهو با حالتی شاکی به شورای امنیت بین‌المللی رفت، اما حتی نتواست به بیانیه‌ای در محکومیت حزب‌الله و دبیر کل آن دست یابد زیرا هرسندی و شاهدی که درباره این تونل‌ها ارائه داده بود با شهادت کارشناسان نیرو‌های ناظر بین‌المللی در طرف در دیگر مرزها، بی اعتبار شد. چطور ممکن است تونلی به طول چهل متر در سمت فلسطینی مرز‌ها برای شهرک‌هایی که اکثرا بیش از دو کیلومتر دورتر قرار دارد خطرساز باشد؟ علاوه بر این آیا وقتی اسرائیل تونل‌های حماس را در مرز‌های غزه با رژیم اشغالی پیدا کرد حماس شوکه شد و رهبران آن در انظار عمومی ظاهر نشدند و سکوت اختیار کردند؟

رای الیوم افزود: شاید سکوت سید حسن نصرالله به این سبب است که وی آنقدر عملیات اسرائیل را بی‌ارزش می‌داند که معتقد است حتی ارزش واکنش نشان دادن هم ندارد؛ زیرا اگر واکنش نشان دهد یعنی تا حدی به آن اعتبار داده است و شاید هم دبیرکل حزب الله لبنان راهبرد جنگ روانی را پیش گرفته است تا دشمن را دستپاچه و با اعصاب آن بازی کند.

در پایان آمده است: اسرائیلی‌ها درباره سید حسن نصرالله شایعه‌پراکنی می‌کنند و می‌گویند احتمالا وی بیمار است تا به این ترتیب بتوانند بر او فشار آورند و مجبورش کنند در انظار عمومی ظاهر شود و غیرمستقیم پاسخ دهد، اما سید حسن نصرالله و اطرافیانش قواعد بازی را به خوبی می‌دانند و به آسانی در دام آن نمی‌افتند.

این روزنامه در انتهای مقاله خود نوشت: همه ما اطمینان داریم که سید حسن نصرالله به زودی و در زمان مناسب در انظار ظاهر می‌شود و سخنرانی غافلگیرکننده‌ای می‌کند که نگرانی و ترس دشمنانش به ویژه اسرائیلی‌ها را افزایش می‌دهد و فقط باید تا آن روز صبر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: اسرائیل با جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع غزه است

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن که در نیویورک بسر می‌برد، طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و رژیم اسرائیل از مسیر جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع اصلی غزه است.

وی تاکید کرد: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوء استفاده اسرائیل قرار نگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه اردن: اسرائیل با جنگ روانی بدنبال منحرف کردن اذهان از موضوع غزه است
  • کنعانی وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را شدیدا محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد
  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد/ سخنگوی وزارت خارجه: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت
  • رمزگشایی از سکوت و استیصال نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی