Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:01:27 GMT

کارت هوشمند ایثارگری رزمندگان صادر می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۹۸۵۷

کارت هوشمند ایثارگری رزمندگان صادر می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معاون استاندار آذربایجان شرقی، شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که با حضور مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان مرند جز شهرهای برتر در استان آذربایجان شرقی است و شهدای زیادی را در دوران انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم تقدیم نظام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داود گرشاسبی عنوان کرد: جوانان زیادی فدای اقتدار و عزت مندی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران شده اند که وظیفه ما را در قبال خون شهدا سنگین تر می کند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید و عنوان کرد: دشمن تلاش می کند با ایجاد شبهه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان منحرف کند.

فرماندار ویژه مرند گفت: باید فرهنگ شهادت را در نسل جدید، نهادینه و بارور کنیم چرا که شهدا جز شاخص های این مملکت هستند و باید در مسیر آن شاخص ها حرکت کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: رسالت ما ترویج ارزش های دینی و عمل به آن ارزشهاست و ترویج دین و فرهنگ با رعایت اخلاق تسهیل می شود.

همچنین در ابتدای این جلسه مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور ایثارگران گفت: امنیت و اقتدار کشور جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدای بزرگوار است و وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم.

مهدی تقیون با مهم برشمردن ترویج آرمان ها و ارزشهای ایثار و شهادت در جامعه اذعان داشت: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهیم و حتی این فرهنگ در قالب ها و شکل های گوناگون در مسائل روزمره ورود پیدا کند، مدیران نیز دیدار و رسیدگی به مسائل و مشکلات خانواده های شهدا را در برنامه کاری دستگاه ها قرار دهند.

مشاور استاندار در امور ایثارگران با اشاره به صدور کارت هوشمند برای رزمندگان تاکید کرد: ظرف مدت ۳ ماه کارت هوشمند ایثارگری به تمام رزمندگان صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح معابر در اماکن عمومی برای جانبازان گفت: مناسب سازی معابر سطح شهر و اماکن عمومی برای جانبازان در دستور کار قرار گیرد تا جانبازان راحت تر بتوانند به امورات خود بپردازند.

کد خبر 4513468

منبع: مهر

کلیدواژه: جانبازان و ایثارگران شهدا مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه، پناه مردم و مستضعفان است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، گفت: این نهاد انقلابی در طول حیات خود دژ مستحکم و پناه مردم و مستضعفان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی، افزود: سپاه پاسداران به منظور حراست از انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن به دستور امام خمینی (ره) تاسیس شد و در ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ با دستور امام به سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی گسترش یافت.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۹ با فرمان رهبر معظم انقلاب، ۲ نیروی قدس و سازمان بسیج به این نهاد انقلابی اضافه شد، اظهار کرد: سپاه از مردم و برای مردم است و همه این نهاد انقلابی را دژ و پناه خود می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی با تبریک روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان و کارکنان این نهاد انقلابی و بسیجیان گفت: سپاه پاسداران امروز فهرست بلندی از افتخارات، تجارب و نوآوری‌های نظامی و فنی در اختیار دارد.

آل هاشم، بر تقویت و حمایت از این نهاد انقلابی و نیرو‌های مسلح به عنوان عناصر اقتدار کشور، تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اشاعه فرهنگ مشارکت مردمی در اقتصاد از اولویت‌های برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی استان است.

محمدحسین بلاغی، افزود: ابعاد فرهنگی منشور سال و نقش اصلی فرهنگ در جهش تولید شامل اصلاح فرهنگ اقتصادی، توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان، تحقق مشارکت اجتماعی و پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید است.

وی با بیان اینکه مقوله اصلاح فرهنگ اقتصادی، رکن اول این منشور است، اظهار کرد: فرهنگ اقتصادی به بینش‌ها، نگرش‌ها، ارزش‌ها، ترجیحات و الگوی رفتار اقتصادی افراد جامعه اشاره می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی رکن دوم این منشور را توسعه اقتصاد فرهنگ بنیان اعلام کرد و گفت: صنایع فرهنگی و خلاق در دنیای کنونی یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد و تولید محسوب می‌شود و در این راستا برنامه اختصاصی مفصلی در قرارگاه صنایع فرهنگی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تدوین شده است.

بلاغی، با اشاره به الزامات تحقق مشارکت اجتماعی به عنوان رکن سوم این منشور، ادامه داد: امید اجتماعی، انسجام اجتماعی و وحدت ملی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی از ملزومات این مقوله از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه پیوست فرهنگی اجتماعی جهش تولید رکن چهارم این منشور است، یادآور شد: این رکن شامل عدالت فرهنگی، امنیت فرهنگی، زیست بوم گرایی و هویت فرهنگی است.

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از مجتمع آبرسانی
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی
  • پیام استاندار آذربایجان شرقی در سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • بازدید استاندار آذربایجان شرقی از اردوی والیبال نشسته مردان کشور در تبریز
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند
  • یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی صادر شد