Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@15:55:30 GMT

زمزمه های انتصاب خرازی به عنوان قائم مقام ظریف

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۹۹۲۲

زمزمه های انتصاب خرازی به عنوان قائم مقام ظریف

صادق خرازی که ظریف را در سفر به عراق همراهی کرده شایعات انتصابش به عنوان قائم مقام وزیر خارجه را تقویت بخشیده است.

 

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «محمد جواد ظریف» که از روز یکشنبه ۲۳ دی راهی بغداد شده در این سفر هیاتی را به همراه دارد. در این هیات تجار ایرانی به بهانه ایجاد همکاری با تجار عراقی و کردستان این کشور وزیر امور خارجه را در سفر به عراق همراهی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما در میان همراهان ظریف، «صادق خرازی» نیز حضور دارد. حضور او نه جنبه اقتصادی دارد نه جنبه سیاسی. او که فعال حزبی در کشور است رابطه خاصی با احزاب عراقی ندارد و فعالیت اقتصادی خاصی را با تجار این کشور دنبال نمی کند.

 

پیش از حضور خرازی در این سفر، شایعاتی مبنی بر انتصاب او به عنوان قائم مقام وزیر خارجه به جای «مرتضی سرمدی» زمزمه می شد. این سفر شایعات موجود را داغ کرده و انتظار می رود در بازگشت از عراق وزیر امور خارجه در فرصتی مناسب این انتصاب را انجام دهد.

 

این شایعه تا کنون نه از سوی وزارت امور خارجه تائید یا تکذیب شده نه از سوی خود خرازی.

 

یادآور می شود، «سید محمدصادق خرازی» سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در سال های ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۴ و در دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده است.

 

خرازی سپس در دولت اصلاحات به عنوان مشاور ارشد رئیس جمهوری فعالیت کرد و در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴ به عنوان سفیر ایران در فرانسه به انجام ماموریت پرداخت.

 

وی در حال حاضر دبیرکل حزب «ندای ایرانیان» و عضو هیئت امنای سازمان جهانی تبلیغات است.

 

خرازی پس از بازگشت از فرانسه فعالیت های دیپلماتیک خود را به قالب رسانه کشاند و امروز به عنواون مدیرمسئول وبسایت خبری دیپلماسی ایرانی فعالیت دارد./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان سفر رئیس جمهور افتتاح پروژه ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان خبرگزاری شبستان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سقوط هواپیما فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم صادق خرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،طی حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، احمد زیار لاریمی به عنوان رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران منصوب شد. 

 

در حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: "در اجرای تبصره (3) ماده (7) قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و بنا به پیشنهاد شورای استان، بدینوسیله جنابعالی به عنوان رئیس شورای نظام مهندسی استان مازندران منصوب می شوید.

توفیق شما را در عرصه خدمت به بخش کشاورزی از خداوند متعال خواستارم."

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • کولبا: غرب اوکراین را تنها گذاشته است
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران
  • قدردانی قائم مقام وزارت صمت از امیر نامی رئیس ستاد بحران کل کشور
  • برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل