Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي از توافق با  رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي براي ايجاد مزرعه هايتک (تکنولوژي بالا) به صورت الگويي در استان آذربايجان شرقي خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبريز؛مهندس اکبر فتحي در نشست مشترک بادکترعبدالرضا واعظي هير رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي که به منظور تبيين جايگاه پارك علم و فناوري و معرفي فعاليت ها و توانمنديهاي شرکت هاي مستقر در پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي فعال در زمينه کشاورزي و توسعه همکاري هاي مشترک برگزار شده بود با بيان اينکه فناوري هاي جديد مي توانند صنعت کشاورزي را نيز مانند هر صنعت ديگري متحول کنند گفت: آماده ايم در مورد ايجاد مزرعه هايتک (تکنولوژي بالا) در استان آذربايجان شرقي ، ضمن مشارکت در ايجاد آن ، زمين در اختيار پارک علم و فناوري قرار دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي برگزاري استارتاپ ويکند تخصصي کشاورزي با مشارکت پارک علم و فناوري را يکي ديگر از اين توافقات برشمرد و افزود: تکنولوژي و علم روز بايد به اين بخش از بازار کشور هم وارد شود و نبايد آن را همين‌گونه سنتي پيش برد. بخش کشاورزي در کشور براساس آمار از اهميت خاصي برخوردار است، بيش از 20 درصد جمعيت کشور در حوزه کشاورزي اشتغال دارند، 12 درصد توليد ناخالص ملي از بخش کشاورزي است و اينکه 90 درصد نيازهاي غذايي مردم ايران از اين حوزه تامين مي‌شود.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان از مشارکت فعال سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي در نمايشگاه « نيازها و چالشهاي صنايع و سازمانها» كه ارديبهشت ٩٨ در پارك علم و فناوري آذربايجان شرقي برگزار خواهد شد خبر داد و افزود: اميدوارم شرکت هاي مستقر در پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي که در زمينه کشاورزي فعال هستند نيز در نمايشگاهي که به منظور ارائه عملکرد چهل ساله بخش کشاورزي استان آذربايجان شرقي در محوطه شرکت غله برگزار خواهد شد حضوري فعال داشته باشند و آماده ايم براي پرزنت محصولات توليدي شرکت هاي دانش بنيان و شرکت هاي مستقر در پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي فعال در زمينه کشاورزي اقدامات لازم را انجام دهيم.

رئيس پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي نيز در اين نشست ضمن معرفي پارک ، به  اهداف، وظايف و برنامه هاي پارک علم و فناوري آذربايجان شرقي اشاره نمود و محصولات و خدمات شرکت هاي مستقر در پارک در حوزه کشاورزي و صنايع مرتبط را ارائه کرد و گفت: پارک‌ علم و فناوري به عنوان نهادي اجتماعي- اقتصادي در امر توسعه فناوري و به تبع آن توسعه اقتصاد دانش‌بنيان و اشتغال‌زايي تخصصي براي استقرار و حضور حرفه‌اي شرکت‌هاي فناور، نقش و جايگاه تاثيرگذاري در کشورهاي توسعه يافته دارند که با هدف ايجاد هم‌افزايي و توسعه ارتباطات سازنده بين پژوهشگران و فناوران از يک طرف، صاحبان صنايع و سرمايه‌گذاران از طرف ديگر و دستگاه‌هاي دولتي به عنوان طرف سوم، جهت استقرار اقتصاد دانش بنيان و تکميل چرخه تبديل علم به ثروت (و ارزش) ايجاد شده‌اند که اثربخشي پژوهش‌هاي دانشگاهي و مراکز علمي را با فراهم نمودن زمينه ايجاد، توسعه و حمايت از شرکت‌هاي مبتني بر فناوري‌هاي نو و کاربردي تعالي بخشيده و روند تجاري‌سازي ايده‌هاي نو را تقويت مي‌نمايند.

دکترعبدالرضا واعظي هير بر لزوم بازديد رئيس سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي ، مديران ، پژوهشگران و همكاران از پارک علم و فناوري تاکيد نموده و افزود: انعقاد تفاهم نامه همکاري و تشکيل کميته علمي مشترک ، ارتقاي شوراي تحقيقات کشاورزي استان به شوراي تحقيقات و فناوري با مشارکت پارک علم و فناوري، برگزاري رويداد Demo Day براي معرفي شرکتهاي مرتبط با ماموريت هاي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي ، برگزاري استارتاپ ويکند تخصصي کشاورزي ، استفاده از تجربيات کارشناسان سازمان در فعاليتهاي پارک و شرکتهاي فناور مستقر، مشاركت كارشناسان جهادکشاورزي در تاسيس شركتهاي فناور و دانش بنيان و حمايت مضاعف پارک از پايان نامه هاي فناورانه مورد حمايت سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي از ديگر موضوعاتي هستند که مي توانند زمينه ساز تحول در بخش کشاورزي باشند.

وي بر همکاري در زمينه شناسايي و رفع چالش‌ها و نيازهاي فني، صنعتي، پژوهشي و فناوري حوزه کشاورزي و استفاده از توانمندي شرکت‌هاي مستقر در پارک و در صورت نياز اعلام موضوع به ساير پاركهاي كشور جهت رفع اين چالش‌ها و استفاده از توانمندي شرکت‌هاي مستقر در پارک و مراکز رشد در مهندسي معکوس قطعات و تجهيزات مورد استفاده در صنعت کشاورزي تاکيد نموده ، خواستار حمايت معنوي سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان شرقي از اجراي‌ طرحهاي فناورانه شرکتهاي مستقردر پارک متناسب بانيازهاو اولويت‌هاي آن سازمان شد.

در اين نشست روساي دو مجموعه برنامه هاي مدنظر را براي توسعه فعاليت هاي مرکز رشد تحقيقات کشاورزي واقع در مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي و منابع طبيعي استان مطرح نموده افزايش ارتباط با دانشگاه ها از طريق برگزاري بازديدها، جلسات سخنراني، کارگاه ها و دوره هاي فناورانه، جذب تيمها و شرکت هاي فناور از طريق احصاء چالش هاي بخش کشاورزي، برگزاري رويدادهاي آموزشي پارک علم و فناوري در محل مرکز رشد تحقيقات کشاورزي و  دعوت از شرکت هاي فعال در اين حوزه را مورد تاکيد قرار دادند.
















منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • دیوار‌های کارخانه نوآوری درخشان برداشته شود
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • آمادگی کامل آذربایجان شرقی برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • ۱۴۰ مودی دارای رفتار مشکوک به شرکت صوری شناسایی شدند
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند