Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@13:45:31 GMT

آمار عجیب قاچاق دام به کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۰۱۵۸

رئیس ­­اتحادیه دامداران ایران اعلام کرد: سالانه بیش از ۱ میلیون راس دام زنده از کشور قاچاق می‌شود که کاهش عرضه را تشدید کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا عزیزاللهی با اشاره به اینکه سالانه ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود، افزود: از این حجم ۵۰۰ هزار تن گوشت گوسفند و ۳۰۰ هزار تن نیز گوشت گاو، گاومیش و گوساله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تقاضا برای گوشت قرمز را یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن دانست و گفت: ۳۰۰ هزار تن کمبود عرضه در کشور وجود دارد که در اوایل انقلاب با واردات ۲۴۰ هزار تن گوشت گوساله منجمد و افزایش تولید گوشت سفید با هدف جایگزینی آن با گوشت قرمز وضعیت بازار تنظیم می‌شد که البته این روند ادامه پیدا نکرده است.   رئیس ‌اتحادیه دامداران ایران با اشاره به افزایش سرانه مصرف گوشت مرغ از ۶ کیلو گرم به ۲۹ کیلو گرم و ماهی از ۸۰۰ گرم به ۶ کیلو گرم با افزایش تولید گوشت سفید ادامه داد: تمایل مردم برای مصرف گوشت گرم از نوع گوسفند و جایگزین نشدن گوشت سفید با گوشت قرمز، سبب ایجاد شرایط فعلی و کمبود ایجاد شده در بازار است.   *تقاضا برای گوشت گوسفند ایرانی در کشورهای عربی   عزیزاللهی با بیان اینکه سرانه گوشت قرمز از اوایل انقلاب تا امروز تقریباً ۱۲ کیلو گرم است، گفت: تقاضای بسیار زیاد برای گوشت گوسفند ایرانی در کشورهای عربی که منجر به ایجاد پدیده قاچاق شده است نیز دلیل دیگر کمبود دام برای تامین گوشت گوسفند است بطوری که هم اکنون شاهد قاچاق سالانه بیش از ۱ میلیون راس دام زنده از کشور هستیم که کمبود عرضه را تشدید کرده است.   وی کاهش مراکز تولید با مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرهاو یکجا نشینی عشایر را نیز از دلایل دیگر کاهش حجم تولید گوشت در کشور دانست و افزود: دولت نتوانسته است بین عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند.   رئیس اتحادیه دامداران ایران با اشاره به حجم محدود تولید دام سبک در جهان و تمایل مردم برای دریافت گوشت گرم گوسفند ادامه داد: واردات گوشت گرم گوسفند فقط از کشورهای زلاندنو، استرالیا و کشورهای cis (آسیای میانی) ‌امکان پذیر است که حجم محدود تولید در میزان واردات آن نیز اثر گذاربوده است.   *رونق تولید گوشت گرم گوسفندی با کاهش حساسیت بر قیمت   عزیزاللهی رونق تولید گوشت گرم گوسفندی با رفع مشکلات بخش نهاده‌ها و کاهش حساسیت بر قیمت گوشت امکان پذیر دانست و افزود: درحال حاضر با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نهاده ها، پرورش دام سبک توجیه اقتصادی مناسب ندارد به همین دلیل دامدار، دام خود را با وزن کم به بازار عرضه می‌کند البته در چند ماه گذشته با افزایش قیمت گوشت، تمایل دامداران برای تولید افزایش یافته که اثر آن در ماه‌های آینده بروز می‌کند.   وی با اشاره به اینکه محدودیت امکان تولید دام سبک مشکل اصلی در تامین بازار است گفت: ایجاد دامداری سبک بصورت صنعتی شاید بتواند مشکل تولید را برطرف کند، اما به دلیل افزایش هزینه تولید، در کاهش قیمت گوشت اثر گذار نیست.   رئیس اتحادیه دامداران ایران افزود: برای جبران کمبود فعلی در گوشت قرمز یا باید قیمت نهاده‌ها را کنترل کرد و یا میزان تقاضا برای آن کاهش یابد.   منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!

یکی از عجیب‌ترین مواردی که درباره کارت ملی به گوش خورد فروش آن با مبالغی حتی تا ۳۰۰ میلیون تومان برای ثبت نام خودروی وارداتی بود.

فروش گوسفند در ازای کارت ملی هم طی روز‌های اخیر جنجالی شد که هر چند مسئولان آن را تکذیب کردند.

بد نیست بدانید که با کارت ملی لاستیک دولتی هم داده می‌شود که قیمت آن در بازار آزاد بسیار بالاتر است.

گویا کارت ملی تبدیل به شیوه‌ای برای ارائه کالا‌های یارانه‌ای و حتی سودجویی برخی دلالان شده است.

منبع: سرانه

tags # اخبار اجتماعی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • حمله ایران، اسرائیلی ها را روان پریش کرد | اعلام آمار عجیب روی آنتن زنده رژیم اشغالگر
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • کارایی‌های عجیب کارت ملی در ایران؛ از خرید خودرو تا گوسفند!
  • چرا «شیر شتر» به مهم‌ترین نوشیدنی جهان تبدیل خواهد شد؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳+جدول
  • واکنش سریع بانک مرکزی به یک خبر دلاری/ گوشت ۲۸۵ هزارتومانی در راه است/ کاهش قیمت طلا و سکه و خودرو در بازار
  • ادامه توزیع گوشت قرمز منجمد گوساله و گوسفند در مشهد