Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، یک مدرسه راهنمایی در نیجریه روز گذشته 55 دانش آموز مسلمان را به خاطر داشتن حجاب اسلامی، ممنوع الورود کرد.

مدرسه راهنمایی بین الملل واقع در دانشگاه فناوری لادوک آکینتولا (لائوتک) در شهر اوگبوموشو در ایالت اویو نیجریه واقع می باشد. به گفته یکی از معلمان این مدرسه که از ترس محکوم شدن خواسته نامش فاش نشود، روز دوشنبه دانش آموزانی که حجاب اسلامی داشته اند اجازه ورود به مدرسه را نداشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته این معلم، دانش آموزان مسلمان نخستین بار در سال 2011 از شورای مدیریت مدارس خواسته بودند که به دختران مسلمان اجازه داشتن حجاب اسلامی به عنوان بخشی از یونیفرم مدرسه را بدهند.

این معلم افزود: صبر ما به عنوان شهروندان قانونمند به پایان رسیده بود و انتظار داشتیم که مدرسه اقدامات ضروری در راستای قانون و حقوق شهروندی دانش آموزان را در پیش بگیرد که این اتفاق نیفتاد. ما از سال 2011 تاکنون انتظار کشیده بودیم از 4 ژانویه 2019 تصمیم گرفتیم که خودمان حقمان را بگیریم و بر این باوریم که دانش آموزان مسلمان باید اجازه داشته باشند حجابشان را حفظ کنند.

 گفته می شود مدیریت مدرسه حاضر به تغییر آیین نامه منع حجاب نمی باشد. و اعلام کرده هیات مدیریت مدرسه هنوز استفاده از حجاب را به تایید نرسانده است. این درحالی است که بسیاری از دانش آموزان و والدین شان با ارسال نامه های اعتراضی خواستار رسیدگی به این وضعیت شده اند.


انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرید قشلاقی در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه نبود مدارس فرزانگان و تیزهوشان باعث مهاجرت نخبگان و دانش آموزان تیز هوش به سایر شهر‌ها می‌شود افزود: این کار باعث بالا رفتن رتبه کنکور سایر شهر‌ها و پایین آمدن رتبه کنکور در هشترود می‌شود.

وی ادامه داد: اگر یک مدرسه در هشترود ایجاد شود می‌تواند دانش آموزان مناطق هشترود، نظرکهریزی و چاراویماق را پوشش دهد و افزایش رتبه کنکور در این مناطق شود.

قشلاقی افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ فرهنگیان در مناطق هشترود و نظرکهریزی و تجهیز هنرستان فنی وحرفه‌ای را خواستار شد و افزود: اگر این هنرستان تجهیز شود رغبت دانش آموزان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: متاسفانه راه دسترسی به تنها هنرستان فنی و حرفه‌ای هشترود هم با توجه به اینکه در خارج از محدوده شهر قرار دارد خراب شده است و غیر قابل تردد است از این رو دانش آموزان علی الخصوص در زمان‌های بارش به سختی به این هنرستان رفت و آمد می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • ضرورت ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • لزوم ایجاد مدرسه فرزانگان و تیزهوشان در هشترود
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور