Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:05:17 GMT

شتاب 280 درصدی ذوب یخ ها در قطب جنوب

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۰۴۷۴

شتاب 280 درصدی ذوب یخ ها در قطب جنوب

تهران - ایرنا - شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: تازه ترین تحقیقاتی که پیرامون قطب جنوب صورت گرفته نشان می دهد که ذوب یخ در سردترین نقطه زمین نسبت به 40 سال اخیر 280 درصد تسریع یافته و این موضوع به هشداری جهانی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، سی ان ان روز سه شنبه افزود: نتایج تحقیقاتی که توسط دانشگاه کالیفرنیا واقع در 'اروین' (Irvine) صورت گرفته و روز دوشنبه (گذشته) انتشار یافت نشان می دهد که ذوب شدن یخ های قطب جنوب بین سال های 1979 تا 1990 میلادی سالانه 40 گیگاتن یخ (هر گیگا تن برابر با یک میلیارد تن) بوده که این میزان ذوب شدن بین سال های 2009 تا 2017 میلادی به سالانه 252 گیاگاتن یخ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین نتایج این تحقیقات نشان می دهد که سرعت ذوب یخ های قطب جنوب طی نزدیک به چهار دهه گذشته 280 درصد افزایش یافته است.
سی ان ان افزود: نتایج این تحقیق می گوید ذوب یخ های قطب جنوب که دربرگیرنده بیشترین یخ های کره زمین است، نتیجه گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی است و در صورت ادامه این روند میانگین سطح دریاها حدود 188 فوت برابر با 57 متر افزایش می یابد.
این گزارش همچنین از عدم توازن بارش برف و ذوب شدن یخ در قطب جنوبگان حکایت دارد.
سی ان ان در این گزارش ادامه داد: نتایج این تحقیقات که در 176 نقطه مختلف از قطب جنوب در زمینه ذوب یخ ها صورت گرفته نشان می دهد که توازنی بین بارش برف در قطب جنوب و ذوب یخ ها وجود ندارد و این میزان بارش در برابر ذوب یخ ها اندک است.
به گزارش ایرنا، قطب جنوب موسوم به جنوبگان با مساحتی برابر با 14 هزار کیلومتر مربع پنجمین قاره پس از آسیا، اروپا، استرالیا و آمریکا به شمار می رود که در عرض جغرافیایی 90 درجه جنوبی واقع است.
قاره جنوبگان در اوایل قرن نوزدهم حدود 1820 میلادی کشف شد و بعدها تیمی به رهبری 'رابرت فالکون اسکات' کاشف انگلیسی توانست یک بار در دسامبر سال 1902 میلادی به عرض 82 درجه جنوبی و بار دیگر در ژانویه 1909 میلادی به عرض 88 درجه جنوبی این قاره برسد.
'روآلد آمودسن' (Roald Amundsen) کاشف نروژی نیز توانست به همراه تیم خود در دسامبر 1911 به نقطه صفر (90 درجه جنوبی) جغرافیایی جنوبگان برسد.
قطب جنوب از ماه آوریل تا ماه اوت به مدت پنج ماه در تاریکی مطلق به سر می برد و ماه ژوئن با سرمای منفی 116 درجه فارنهایت برابر با منفی 82 درجه سانتیگراد سردترین ماه سال در این منطقه به شمار می رود.
اروپام ** 1302 ** 1071

https://edition.cnn.com/2019/01/14/world/climate-change-antarctica-ice-melt-twin-studies/index.html?utm_medium=social&utm_term=link&utm_content=2019-01-15T06%3A01%3A03&utm_source=twCNN

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي قطب جنوب ذوب شدن يخ 280 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است

امیر سرتیپ خلبان واحدی با بیان اینکه نخبگان در رفع مسائل نهاجا نقشی بی بدیل دارند، گفت: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور است.

به گزارش ایسنا به نقل از  ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم، پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیل دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند؛ زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.
وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های یک شتاب‌دهنده در حوزه تولید محتوا/ درآمدزایی از انیمیشن به شرط ورود به بازار بین‌المللی
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • ساخت باندهای دوم محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی شتاب می‌گیرد
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟