Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:17:09 GMT

پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۰۶۵۷

پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک تصویب شد

تهران -ایرنا- کلیات پیش نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک روز سه شنبه در مجمع عمومی این نهاد ورزشی تصویب شد.

به گزارش ایرنا، چهل و ششمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک روز سه شنبه با حضور وزیر ورزش و جوانان و 63 عضو مجمع در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
در این نشست اعضای مجمع به یکی از بندهای این اساسنامه درباره شیوه معرفی دبیرکل و خزانه دار با پیشنهاد رئیس کمیته و تصویب هیات اجرایی رای مثبت دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحله نخست این اساسنامه پیش تر در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به تصویب رسیده بود و امروز مرحله دوم آن توسط مجمع تائید و تصویب شد.
صالحی امیری رئیس کمیته المپیک گفت در این باره مطالعات خود را روی ساختار ورزشی 180 کشور بررسی کردیم.
با توجه ساختار کمیته ملی المپیک و نظام ورزش در کشورهای مختلف و بررسی های تحقیقاتی کمیته ملی المپیک ایران درباره نحوه انتخاب دبیر کل و خزانه‌دار، در 90 درصد کشورها انتخاب دبیر کل و خزانه‌دار با پیشنهاد رئیس کمیته ملی المپیک است.
در بیشتر کشورها پروتکل انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک توسط مجمع عمومی و طی انتخاباتی برگزار می شود و انتخاب سایر افراد به عنوان دبیرکل، خزانه دار و سایر موارد با معرفی و پیشنهاد رئیس کمیته به اعضای هیات اجرایی یا مجمع عمومی صورت می گیرد.
مراحل تصویب اساسنامه شامل سه مرحله است که مرحله نخست به تصویب هیات اجرایی رسید و مرحله دوم امروز در مجمع مطرح می شود و امکان دارد که همزمان برای تصویب به هیات وزیران و کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شود.
پیش تر این پیش‌نویس برای صاحبنظران و رئیسان قبلی کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی برای گرفتن نظرات کارشناسی ارسال شده بود و نظر مخالفی درباره این اساسنامه مطرح نشد.
ورزشی**9250

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كميته ملي المپيك اساسنامه كميته ملي المپيك سيدرضا صالحي اميري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می‌شود
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • اگر پنجشنبه‌ها تعطیل شود، کارگران هم تعطیل هستند
  • برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیات وزیران رسید
  • ۱۳۵۰ گواهی سلامت ورزشکاران در اردبیل صادر شده است
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟
  • افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • محمدکاظم حجج رییس فدراسیون ورزش‌های سه گانه شد