Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در شرایط دشوار کنونی از استانداردها کوتاه نمی آییم اما برای تسهیل فرآیندها، تغییراتی در روال کارها داده ایم تا فرآیندها ساده تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نیره پیروزبخت» امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران افزود: شرایط سخت گیرانه استاندارد فقط برای یک موقعیت سخت و خاص نیست؛ استاندارد ویژگی قابل قبولی است که در همه شرایط باید رعایت شود تا سلامت و ایمنی مردم تضمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تدوین بسته حمایتی «استاندارد» برای تجار در واردت و صادرات
وی اضافه کرد: در این ارتباط، اکنون بسته حمایتی مناسبی برای تولید داخل، واردات و صادرات تدوین کرده ایم که کار تجار و بازرگانان را راحت می کند.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: در این زمینه، بحث ثبت کالا و برند مطرح شده است؛ اگر یک واردکننده 2 بار از یک گمرک مشخص کالا وارد کرده باشد و مطابق استاندارد باشد، به او تسهیلات می دهیم و دفعات بعد کمتر ماندگاری در گمرک خواهد داشت.
پیروزبخت در ارتباط با تسهیلاتی که برای واحدهای تولیدی دیده شده است، گفت: وقتی واحد تولیدی، مواد اولیه و کالای واسطه ای وارد می کند، می تواند با اظهار انطباق و تعهد، کالا را ترخیص کرده و سپس، سازمان استاندارد کنترل ها را هنگام تولید انجام می دهد.
رئیس سازمان ملی استاندارد اضافه کرد: این فرآیند شامل خودروسازی ها برای واردات قطعات خودرو نیز می شود.
پیروزبخت همچنین در نشست امروز با یادآوری به تدوین 32 هزار و 500 استاندارد در کشور، گفت: همه استانداردهایی که برای بخش های صنعت و خدمات حائز اهمیت است، تدوین شده و از امسال تاکید خود را روی تجدیدنظر استانداردها می گذاریم و بر کیفیت و بروز کردن این استانداردها متمرکز می شویم.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، خیلی از استانداردها باید با شرایط روز کشور متناسب شود.
اقتصام*9189** 2023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان استاندارد پيروزبخت واردات و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء

دریافت 39 MB کد خبر 6063079

دیگر خبرها

  • خط و نشان بارسا برای پی‌اس‌جی: با این ستاره می‌آییم!‏
  • سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • هشدار ووچیچ نسبت به اتفاقات خطرناک برای صربستان
  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • تفسیر کوتاه آیه شانزدهم طرح مسطورا توسط رئیس اداره تبلیغات گناوه
  • پیروزی دشوار و صعود ایران در عشق‌آباد با تک‌گل نیمار آسیا
  • تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء
  • شرایط دشوار آوارگان فلسطینی