Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- -شهردار تبريز از احيا 4هکتار از بافت فرسوده تبريز توسط شهرداري خبر داد و گفت: کاري که امروز در حوزه بافت فرسوده در تبريز انجام داده ايم، فرصتي خوب براي شهرداري ها است.

به گزارش خبرنگار ما در تبريز؛ ايرج شهين باهر در حاشيه نخستين نمايشگاه مسکن، شهرسازي و بازآفريني شهري با بيان اين مطلب اظهار کرد: در بحث درجا سازي؛ مرحله به مرحله، بلوک هاي ساختماني در محل همان ساختمان هاي قبلي احداث مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهين باهر با اشاره به پيگيري همين الگو در شهرداري تبريز، افزود: در همين زمينه توافقاتي انجام شده و تنها در انتظار ارائه زمين از سوي مسکن و شهرسازي هستيم تا اين زمين در اختيار شرکت سازننده اين واحدها قرار گيرد.

وي همچنين اختصاص تسهيلات کم بهره از سوي دولت براي ساماندهي اين موضوع را حائز اهميت دانست و گفت: اميدوارم با تحقق ارائه اين تسهيلات بتوانيم از شرکت هاي خارجي براي احداث واحدهاي مسکوني کمک بگيريم.

شهردار تبريز با بيان اينکه احداث بيش از يک هزار واحد مسکوني در دستور کار شهرداري است، تصريح کرد: در همين راستا طي روزهاي اخير عمليات احداث 440 واحد مسکوني در بافت حاشيه نشين کلنگ زني شد.

شهين باهر در بخش ديگري از سخنان خود اظهار کرد: مقرر شده بود بر اساس ابلاغ رياست جمهوري، کمک هاي قابل توجهي در همين حوزه براي کلانشهرها اختصاص يابد ولي تا امروز به شکل عملي چيزي در اين خصوص مشاهده نشده است.

شهردار تبريز، درجا سازي مسکن را بهترين راهکار براي رفع مشکل حاشيه نشيني عنوان کرده و گفت: در شهري مثل آنکارا با همين راهکار موفق به اصلاح بيش از 90 درصد از بافت حاشيه نشين شده اند.

وي همچنين از ارائه پروانه ساختماني رايگان براي اين ساخت و ساز هاي جديد در بافت هاي حاشيه نشين خبر داده و افزود: هر سال حدود 1000 پروانه رايگان صادر مي شود که همين موضوع مي تواند رويکردي تشويقي براي احداث اين واحدها باشد.

شهردار تبريز از بازسازي و احياي چهار هکتار بافت فرسوده در مرکز شهر تبريز خبر داده و گفت: هم اکنون عمليات اجرايي اين پروژه رو به اتمام است.

 شهين باهر در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشکلات مالي کلانشهرها در سال 98، تصريح کرد: با توجه به همين موضوع مديريت کلانشهرها بايد به فکر منابع درآمدي ديگر باشند تا بتوانيم به جاي شهر فروشي، هزينه شهر را به شکل مستمر از شهروندان کسب کنيم.

وي افزود: همه شهرهاي دنيا در اين مسير قرار دارند چرا که همين موضوع شهر فروشي در آينده شهروندان را دچار مشکل کرده و هزينه هاي زيادي براي آينده شهر و همان شهروندان ايجاد مي شود.

شهردار تبريز خاطرنشان کرد: کاري که امروز در حوزه بافت فرسوده در تبريز انجام داده ايم، فرصتي خوب براي شهرداري ها است چرا که مي توانند با سرمايه گذاري در اين بافت ها درآمدهاي قابل توجهي را به دست آورند.

شهين باهر با اشاره به اولويت هاي شهرداري تبريز در بحث مديريت شهري، خاطرنشان کرد: موضوع انسان محوري يکي از اساسي ترين اين اقدامات است که معابر شهري براي تردد شهروندان مناسب سازي شود. در ميسرگشايي ها تنها براي تردد خودروها راهي باز مي شود در حالي که سعي داريم اين رويکرد را به سمت توسعه انسان محوري سوق دهيم.

وي ادامه داد: همچنين با توجه به رويداد تبريز 2018 که سال خوبي براي ما بود با وجود محدوديت هاي مالي در سال 97، ما استارت خوبي در معرفي تبريز و ايجاد زيرساخت هاي گردشگري داشتيم که در همين راستا با ارائه پروانه رايگان موفق به افزايش 30 درصدي بحث هتلينگ در تبريز شديم.

شهردار تبريز، ساماندهي بافت هاي فرسوده و حاشيه نشيني را از ديگر رويکردهاي مهم مديريت شهري دانست و گفت:با روش هاي مختلف مثل ساخت مسکن، توانمند سازي و مسيرگشايي و اجراي تمام رويکردهايي که اين بافت ها را به طرف کارآمدي ببرد، در اين زمينه تلاش مي کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداري تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای نوسازی بافت های فرسوده در کشور از سوی وزیر راه وشهرسازی در تمامی بخش ها و محلات هدف تاکید شده است گفت:  در وزارتخانه با محوریت شرکت بازآفرینی شهری ایران تأکید دارد، تصریح کرد: طبق هدف گذاری های صورت گرفته امسال   حداقل ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌ها در دست نوسازی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۸۶ شهر و ۳۸۱ محله ۳۷۴ حلقه میانی تشکیل شده است افزود:  در ۲۶۱ محله هدف بازآفرینی شهری تعداد ۴۴ هزار و ۸۷۵ مورد بسته تشویقی به صورت چهره به چهره بین ساکنان محلات هدف توزیع و اطلاعات لازم در خصوص انواع تسهیلات شهرسازانه و مالی برای نوسازی مسکن در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آیینی با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر به شکل مستقیم با مردم در ارتباط هستند و می‌توانند نقش موثری در نوسازی بافت های فرسوده داشته باشند افزود:  استفاده از ظرفیت سازمان امور اجتماعی کشور تأکید دارد و باید با برنامه‌ریزی از تمام این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: تشکیل و آموزش حلقه‌های میانی بسیار مهم است؛ زیرا هیچ ارتباطی نمی‌تواند به اندازه ارتباط چهره به چهره تأثیرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان