Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از اینکه سامانه طرح تفصیلی پایتخت هنوز راه اندازی نشده انتقاد کرد و گفت: مدیریت شهری به دلیل کسب درآمد تاکنون این سامانه را راه اندازی نکرده است.

به گزارش ایرنا، محمد سالاری روز سه شنبه در جریان یکصد و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که به بررسی هزینه برنامه سوم توسعه شهر تهران اختصاص دارد اظهارداشت: مقرر شده بود از زمان اجرای طرح تفصیلی سامانه ایجاد و میزان بارگذاری های هر منطقه به صورت روزانه، ماهانه و سامانه اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بر این اساس اگر ساخت و ساز در منطقه ای از میزان مقرر شده در طرح تفصیلی بیشتر باشد، سامانه هشدار خواهد داد.
سالاری با بیان اینکه تحولات کالبدی در شهر نتیجه بارگذاری های طرح تفصیلی است، اظهار داشت: در صورت راه‌اندازی سامانه طرح تفصیلی، مدیریت شهری که مسئول راهبری و هدایت تحولات کالبدی شهر است، می‌توان از این اطلاعات برای تحقق طرح تفصیلی استفاده کرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این سامانه باید از زمان اجرای طرح تفصیلی راه‌اندازی می‌شد اما تاکنون اجرایی نشده است.
به گزارش ایرنا طرح تفصیلی شهر تهران از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران سال 90 به تصویب رسیده و ابلاغ شده بود.
به گزارش ایرنا بر اساس ماده 44 برنامه سوم شهرداری برنامه سوم توسعه شهر تهران شهرداری تهران موظف است در راستای شفافیت هوشمند سازی و پایش مستمر فرایند کنترل و نظارت در مورد تحولات کالبدی و ساخت و ساز در شهر و ارائه خدمات غیر حضوری به شهروندان اقدام کند.
تهرام/7244/ 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت شهري درآمد طرح تفصيلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شناسه اینترنتی #نظارت_بر_تبلیغات در پیام رسانه‌های داخلی، به ارسال شکایات، انتقاد و پیشنهاد متعهدانه خود در حوزه تبلیغات اقدام کنند.
به گفته عباس محمدیان، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بستر‌های مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی؛ افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی را از جمله فواید مردمی‌سازی نظارت‌ها در حوزه تبلیغات دانست..
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص‌ها و معیار‌های تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • پایتخت یونان در میانه طوفان گرد و غبار به رنگ نارنجی درآمد + تصاویر
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی