Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-29@09:04:06 GMT

به رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۱۵۴

به گزارش پارس نیوز، 

 چهار تشکل دانشجویی شهر شیراز خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور پیرامون خصوصی سازی مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان و ایثارگران شیراز واقع در باغ جنت، نامه نوشتند.

متن این نامه را در ادامه بخوانید؛

ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

جناب حجه‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی

سلام علیکم

همان طور که  نیک مستحضرید طرح ساخت مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی جانبازان و ایثارگران شیراز، پس از سفر رهبر انقلاب  به این شهر در سال 87  کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این  مرکز در4 شهریور ماه سال 1395 با حضور جنابعالی و مسئولان استانی از جمله استاندار وقت فارس و امام جمعه سابق شیراز افتتاح گردید. در مراسم افتتاحیه ظرفیت این مرکز از زبان شما چنین بیان شد:

« این مرکز در فضایی به مساحت 30 هزار متر مربع و زیر بنای 18 هزار و 500 متر مربع در دو بخش توانبخشی و اقامتی و فرهنگی – ورزشی ساخته شده است؛ مجتمع توانبخشی به 114 تخت با ظرفیت درمان و اقامت سالانه 40 هزار نفر ، شامل مجموعه های فیزیوتراپی، آب درمانی و ارتروز و پروتز مجهز است که در بخش های فیزیوتراپی و آب درمانی ظرفیت خدمات رسانی به سالانه 280 هزار نفر می‌رسد.»

سالن‌های چند منظوره درمانی، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری و 52 سوئیت اقامتی با ظرفیت اقامت 114 نفر در شبانه روز،  سالن سرپوشیده ورزشی چند منظوره، سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و مهد کودک، از دیگر امکانات بخش توانبخشی و اقامتی این مجموعه است.

اما خبر تعجب برانگیز آن است که این مرکز پس از افتتاح در اختیار جانبازان قرار نگرفت. در ساختمان درمانی آن هتل امیر کبیر افتتاح گردیده، در سالن فرهنگی آن، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شروع به کار نموده و مجموعه ورزشی نیز به بخش خصوصی اجاره داده شده و سهم جانبازان از تمام این مرکز توان بخشی، 6 ساعت در هفته  استفاده از سالن ورزشی شده که به گفته خود جانبازان با تلاش و مشقت فراوان در اختیار آنان قرار گرفته است.

حال پرسش ما از حضرت عالی آن است که روشن نمایید هدف اصلی بنیاد شهید از تاسیس این مرکز توان بخشی چه بوده است؟ هدف ارائه خدمات به جانبازان بوده یا تجارت و کسب سود؟ آیا بنیاد شهید به بنگاه معاملاتی تبدیل شده است؟

علاوه بر محروم کردن جانبازان عزیز از حق قانونی خود، طبق صحبتی که با تعدادی از این عزیزان شد، برخورد زشت و بی ادبانه دو تن از کارکنان حوزه هنری که اقدام به توهین و فحاشی به جانبازان و مقام جانبازی و ایثارگری نموده‌اند باعث تکدر خاطر این بزرگواران شده است. چرا این اتفاق بی پاسخ مانده است؟ پایین ترین حد توقع از شما مسئول جمهوری اسلامی که باید پاسدار ارزش های انقلاب و خون شهدا باشید این است که رویه مذکور را در فضایی شفاف پیگیری نموده و به اطلاع عموم جانبازان و مردم برسانید. باید در نظر داشت اینگونه رفتارهای دوگانه که به نام مستضعفین و به کام سرمایه داران تمام می شود همانند خنجریست که ریسمان اعتماد مردم به مسئولین را دریده و سبب تقویت حس رها شدگی در عزیزان جانباز  و مردم خواهد شد.

از جنابعالی انتظار می رود که به مسائل مطرح شده رسیدگی نموده و نتیجه را به اطلاع جانبازان عزیز استان فارس و همچنین عموم مردم برسانید.

ما تشکل های دانشجویی شهر شیراز بر حسب رسالت خود، پیگیری این قضیه را تا تحقق حق جانبازان و ایثارگران به طور جدی ادامه خواهیم داد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بنیاد شهید خصوصی سازی جانبازان و ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان امام جمعه درمان خدمات رسانی تبلیغات اسلامی بخش خصوصی تجارت جمهوری اسلامی انقلاب سرمایه استان فارس بنیاد شهید بنیاد شهید و امور ایثارگران تبلیغات اسلامی تجارت جانبازان و ایثارگران پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید

ایسنا/تهران سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال بعد از گذشت بیش از یک دهه افتتاح شد.

به گزارش ایسنا فرماندار شهرستان شهریار درخصوص افتتاح این سالن ورزشی اظهار کرد: عملیات آغاز این پروژه در سال ۱۳۸۸ شروع شد و در سال ۱۳۹۹ با پیشرفت ۴۴ درصدی کار آن متوقف گردید که با پیگیری های صورت گرفته توسط مسئولین با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی پروژه مجددا شروع به فعالیت کرد و امروز به بهره برداری رسید. این پروژه در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر و زیربنای ۱۲۵۰ متر احداث گردید.

علیرضا فاتحی نژاد در ادامه افزود: افتتاح پروژه های ورزشی سهم بزرگی در حوزه شور و نشاط اجتماعی دارد و توسعه اماکن ورزشی به عنوان یک اقدام اساسی در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اساسی ایفا می‌کند. توسعه و حمایت از ورزش مخصوص یک ارگان خاص نیست بلکه همه ادارات و سازمان ها باید به توسعه زیرساخت ها و اماکن ورزشی توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار این شهرستان با اشاره به الگو بودن ورزشکاران برای جوانان گفت: شهرستان شهریار ورزشکاران و نام آورانی را در دامان خود پرورش  داده است که الگویی برای تمام جوانان هستند و می‌توانند نقش راهبردی در جامعه داشته باشند. ما باید با افزایش سرانه های ورزشی زمینه شور و نشاط اجتماعی را برای بهره مندی آنها از فضای ورزشی ایجاد کنیم.

فاتحی نژاد در پایان تصریح کرد: طی دو سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در حوزه ورزش کشور ایجاد شده است برای همین تلاش داریم با بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌ تمام مانند افتتاح سالن ورزشی شهدای فردوسیه زمینه را برای توسعه بیش از پیش ورزش فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشور در هرمزگان
  • مراسم شب‌های قدر در گلزار شهدای قزوین برگزار می‌شود
  • اسکان ۸ هزار زائر در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • تکمیل زائرسرای ایثارگران نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار است
  • اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و توان یابان از ۱۶ فروردین
  • زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۴۰ درصد پیشرفت در حال اجرا است
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • کوچک بودن فضای مرکز توانبخشی ابن الرضا (ع) قم