Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:26:35 GMT

اکنون استانی شدن انتخابات مجلس مناسب نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۱۹۶

اکنون استانی شدن انتخابات مجلس مناسب نیست

اصفهان- ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان اصفهان گفت: شرایط برای استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی هنوز فراهم نشد و برگزاری آن به شیوه کوجود در شرایط فعلی مناسب نیست.

سید محمدعلی نکویی زهرایی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : کلیت این طرح خوب است اما برای اجرای آن لازم است که تغییراتی در فعالیت های احزاب و جریانات سیاسی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: احزاب سیاسی کشور هنوز ضعیت هستند و به رغم گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، احزاب جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند و بیش از این باید فعال باشند.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه همچنان رویکرد جامعه به فعالیت حزبی و احزاب منفی است، تصریح کرد: یکی از ملزومات استانی شدن انتخابات، وجود احزاب قدرتمند، فعال است بنابراین احزاب باید تقویت شوند و بتوانند در شهرستان ها و مناطق محروم فعالیت های تاثیرگذاری انجام دهند و همه تلاش آنها به مرکز استان متمرکز نباشد.
وی تصریح کرد: با استانی شدن انتخابات، نمایندگان شهرستانی ضرر می کنند زیرا آنها نمی توانند برنامه های خود را به همه مردم استان اعلام کنند.
نکویی زهرایی با اعتقاد بر اینکه در شرایط کنونی استانی شدن انتخابات، حق شهرستان ها را در مجلس شورای اسلامی از بین می برد، ادامه داد: گرچه استانی شدن انتخابات، سطح نمایندگان را بالاتر می برد اما در شرایط فعلی سازوکاری برای آن اندیشیده نشده است.
وی در پاسخ به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه استانی شدن انتخابات موجب می شود تا نمایندگان منافع ملی را بیشتر در نظر بگیرند، گفت: این موضوع به شخصیت نمایندگان منتخب بستگی دارد و به نظرم بیشترین تاثیرگذاری برای درنظرگرفتن منافع ملی، نگرش و پایبندی نمایندگان به سوگندی است که آنها یاد کرده اند.
رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان اصفهان با بیان اینکه برخی از نمایندگان برای کسب رای به درخواست هایی تَن می دهند، اضافه کرد: متاسفانه برخی از نمایندگان برای جلب آرای بیشتر، خودشان رویکردی را در جامعه تقویت می کنند که منافع فردی و گروهی به منافع ملی ارجحیت یابد و این بستگی به شخصیت نماینده دارد بنابراین استانی شدن انتخابات برای از بین بردن این رویکرد کافی نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را در مجلس تدوین کرده و به کلیات آن رای داده اند که در صورت قانون شدن، انتخاب نمایندگان پارلمان به صورت استانی برگزار می شود، مدلی از انتخابات که دولت هم با آن موافق است؛ این در حالی است که لایحه جامع انتخابات را در دولت در حال بررسی و نهایی شدن است و تا چند هفته دیگر به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
/6026/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس اصلاح طلبان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، در تقویم اعلام شده برای کلیات برنامه زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز تا حداکثر دو هفته قبل از شروع تبلیغات، برای اطلاع رسانی فهرست امکانات، تسهیلات و برنامه زمانبندی، هزینه استفاده از آنها و نحوه مراجعه نامزد‌ها توسط هیأت بررسی تبلیغات استان فرصت تعیین شده است.
برنامه وزارت کشور این است که انتخابات هشت حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و در حوزه‌هایی که تک نماینده است، انتخابات به شکل غیرالکترونیک خواهد بود.
بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تایید شورای نگهبان، مرحله دوم انتخابات در هشت حوزه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام مکانیزه یا تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آغاز انتخابات مجلس هندوستان
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم