Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:55:45 GMT

تصویب دریافت ۵ میلیارد دلار وام از روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۵۲۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: به دولت اجازه داده شد تا ۵ میلیارد دلار برای اخذ وام از کشور روسیه برای پروژه‌های عمرانی دریافت کند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ کل کشور در حاشیه جلسه این کمیسیون با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز این کمیسیون، گفت: طبق مصوبه این کمیسیون به دولت اجاره داده شد تا ۳۰ میلیارد دلار فاینانس از کشو‌های خارجی علاوه بر سهمیه سال قبل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد:در بند دیگری به دولت اجازه داده شد تا ۵ میلیارد دلار برای اخذ وام از کشور روسیه برای پروژه‌های عمرانی دریافت کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته اجازه داده شد تا با تائید وزارت کشور تا سقف ۸۰ هزار میلیارد اوراق مشارکت با تضمین اصل و سود منتشر کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ اضافه کرد: به دولت برای استمرار پرداخت خزانه‌داری کل کشور اجازه داده شد تا ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه با سررسید کمتر از یکسال منتشر کند.

مفتح اظهار داشت:به وزارت نفت اجازه داده شد با تصویب شورای عالی اقتصاد اوراق مالی اسلامی به صورت ریالی و ارزی در سقف ۳۵ هزار ریال برای مشارکت در بخش نفت و گاز با اولویت میادین مشترک منتشر کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک وام روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در شورای امنیت در جلسه تشکیل شده پیرامون عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل گفت: «به رسمیت شناختن فلسطین در درازمدت به حل مناقشه دو طرف کمک می‌کند». 

به گزارش الجزیره، وی همچنین ضمن انتقاد شدید از اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی که گفته بود فلسطین معیار‌های لازم برای عضویت کامل در سازمان ملل را ندارد، گفت که این رژیم پیش‌تر علیرغم نداشتن این معیار‌ها در سازمان ملل پذیرفته شده است.

نبنزیا همچنین به ممانعت دائمی رژیم صهیونیستی در برابر ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه اشاره کرد و گفت: «اسرائیل کاروان‌های بشردوستانه در غزه را هدف قرار می‌دهد و مانع کار آنها می‌شود». 

تحلیلگران می‌گویند بعید است شورای امنیت امروز عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را تصویب کند و احتمالا آمریکا آن را وتو خواهد کرد. با این حال صرف نظر از نتیجه، این رای فشار اخلاقی و سیاسی بیشتری بر آمریکا و رژیم صهیونیستی وارد می‌کند و انزوای دو کشور را تا اندازه‌ای افزایش خواهد داد.

گفتنی است، قطعنامه شورای امنیت برای تصویب شدن نیاز به دست کم ۹ رای موافق دارد و نباید توسط ۵ عضو دائم (چین، روسیه، فرانسه، انگلیس و آمریکا) وتو شود. 

در صورت تصویب شدن، این قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل خواهد رفت که ۱۹۳ عضو دارد و در آن جا فلسطین باید دو سوم آرای کشور‌ها را به دست بیاورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • نماینده روسیه از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال در جلسه دولت
  • تصویب برنامه عملیاتی تحقق شعار سال
  • واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران
  • اجازه بازگشت خدمه روس کشتی جنجالی توقیفی اسرائیل
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از عملیات سپاه
  • ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی