Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با توجه به معیار رسیدن به استقلال مالی نسبی گفت: توسعه فناوری مکمل حلقه پژوهش و آموزش است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در برنامه معرفی و ارائه برنامه‌های توسعه ناحیه نوآوری شریف بیان داشت: برنامه راهبردی دانشگاه را به گونه‌ای تنظیم کرده ایم که بتوانیم در آینده الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شریف برنامه راهبردی خود را تنظیم و در سال ۱۳۹۶ به تصویب شورا و هیئت امنای دانشگاه رساند که معیار برنامه‌ها و توسعه فعالیت‌های آن بدین گونه است که دانشگاه در امر آموزش، پژوهش و فناوری اثربخشی اجتماعی سرآمد باشد و به سمتی حرکت کند که استقلال مالی نسبی داشته باشد.   فتوحی اظهار داشت: در سرآمدی آموزش همواره سعی می‌کنیم بهترین‌ها را از دید دانشجو و اعضای هیئت علمی جذب کنیم و رشته‌های میان رشته‌ای و فرارشته‌ای را به ویژه در حوزه‌های انرژی، آب، محیط زیست و سلامت گسترش دهیم.

به گفته وی ۵۵ هزار دانش آموخته شریف در اکثر صنایع همچون برق، فولاد، مخابرات حضور فعالی دارند.

رئیس دانشگاه شریف عنوان کرد: ما همواره روی پژوهش‌های بنیادی تاکید می‌کنیم و کیفیت محوری را به جای کمیت محوری مدنظر قرار داده ایم؛ هر چند که این موضوع به بودجه دانشگاه ضرر می‌زند، اما راهبرد‌های خود را همواره روی کیفیت محوری نگاه می‌داریم.

وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف همواره تلاش کرده است که ارتباط خود با صنعت را رشد دهد؛ از این رو اولین دانشگاهی هستیم که بالاترین حجم قرارداد‌ها و پروژه‌های مشترک با صنعت را در کار داشته است.

به گفته وی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از اعضای هیئت علمی شریف درگیر پروژه‌های ارتباط با صنعت هستند و همچنان ظرفیت زیادی برای ارتقای این موضوع وجود دارد.

وی تاکید کرد: ایده آل است که هیچ پایان نامه‌ای در دانشگاه تعریف نشود؛ مگر اینکه حمایت صنعت را داشته باشد و مشکلی از مشکلات کشور را مرتفع کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه سرمایه گذاری را برای توسعه فناوری‌های جدید ملاک قرار داده اند، گفت: با این کار ارزش آفرینی بزرگتری را می‌توانیم ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه شریف در حوزه کارآفرینی روند فعالیت‌های کارآفرینانه خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است و مولفه‌های مختلف فعال در این زمینه را به کار انداخته است از جمله شتاب دهنده‌ها و مراکز رشد که مستقیما زیر نظر پارک علم و فناوری دانشگاه هستند.

فتوحی پارک علم و فناوری را آخرین حلقه زنجیره دانش و ارزش دانست و بیان کرد: ناحیه نوآوری شریف توانسته تاکنون بیش از ۴۵۰ شرکت را در اطراف دانشگاه مستقر کند این ناحیه جذابیت زیادی دارد و نشان دهنده پتانسیل دانشگاه برای رونق دهی به کسب و کار‌های نوپا است.

وی با اشاره به توسعه نهادی از سوی پارک علم و فناوری دانشگاه شریف اظهار داشت: توسعه فناوری را مکمل پژوهش و آموزش می‌دانیم؛ اگر دانشگاه به موفقیتی رسیده است بدین خاطر بوده که در تمام زمینه‌ها تلاش کرده و همواره سرآمدی را در همه جوانب مدنظر داشته است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: باید برای توسعه ناحیه نوآوری از تمام بخش خصوصی استفاده حداکثری داشته باشیم؛ چرا که این ناحیه می‌تواند کار‌های محققان دانشگاه را ضمن توجه به منافع دولت تکمیل کند.

وی در پایان تاکید کرد: آخرین بخش برنامه راهبردی یعنی رسیدن به استقلال نسبی را همواره را در نظر گرفته ایم و از این رو با تعریف یک مدل برد برد بین شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه سعی کردیم تنوع ایجاد شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف فتوحی نوآوری برنامه راهبردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود

دانشگاه صنعتی شریف در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ورود تمامی دانشجویان در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) که آزمون سراسری برگزار می‌شود به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) برگزار خواهد شد. مطابق اعلام قبلی، جهت برقراری نظم و امنیت، ورود تمامی دانشجویان در روز‌های ذکر شده به پردیس اصلی دانشگاه ممنوع است.

در صورت ضرورت، تردد دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا، فقط از طریق مکاتبه رییس دانشکده مربوطه با مدیریت حراست دانشگاه و صرفا برای موارد بسیار اضطراری امکان پذیر خواهد بود.

دانشجویانی که در روز پنچشنبه در ساختمان آموزش آزمون میان‌ترم دارند، صرفا از طریق درب‌های ورودی پردیس شمالی دانشگاه (گیت بن‌بست تیموری و گیت کنار آسانسور پارکینگ) امکان تردد به ساختمان آموزش را دارند و پل عابر مابین پردیس شمالی و پردیس اصلی بسته خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گرو مسیر تکنولوژی است 
  • «مراکز نوآوری» اولین حلقه زنجیره زیست بوم و فناوری/ رشد اقتصاد در گروی مسیر فناوری است 
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی
  • تشکیل سازمان «سپند» در جهت دستیابی به فناوری های برتر دفاعی