Web Analytics Made Easy - Statcounter

"انجمن عرضه و پخش بین‌المللی سینمای ایران" تحت پوشش خانه سینما قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هیئت مدیره خانه سینما طبق اعلام روابط عمومی‌اش در آخرین جلسه خود تقاضای گروهی از پخش‌کنندگان بین‌المللی را بررسی و با توجه به مأموریت خانه سینما آنان را در قالب تشکل تحت پوشش به تصویب رساند.

این دغدغه از چندی قبل از سوی پخش‌کنندگان بین‌المللی فعال عرصه‌ی سینمای ایران مطرح شده بود؛ آذر ماه سال 96 در نشستی که جمعی از فعالان پخش در حاشیه‌ی جشنواره سینما حقیقت داشتند؛ محمد اطبایی پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران درباره وضعیت فعالان حوزه پخش گفته بود: حدود 5 ماه است که تشکلی را تحت عنوان "فعالان حوزه عرضه و پخش بین المللی سینمای ایران" ایجاد کردیم که تحت مدیریت و حمایت خانه سینما چندین جلسه هم برگزار شده است و در نهایت امیدواریم به زودی به ایجاد یک صنف برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بحث اصلی ما این است که بگوییم چنین تشکلی شکل گرفته تا بیشتر دیده شود چون این بخش جز بخش‌های مظلوم سینما است. این تشکل از حدود 10 نفر، شرکت حقیقی و حقوقی در بخش خصوصی و مدیران امور بین المللی چند نهاد دولتی همچون بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صدا و سیما و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و انجمن سینمای جوانان تشکیل شده است.

 این پخش‌کننده بین‌المللی سینمای ایران با اشاره به اتفاقات ناخوشایندی که در این حوزه افتاده است، گفته بود: بحث اصلی این است که حوزه پخش بین‌الملل دچار به هم ریختگی عجیبی شده است. تولید در سینمای ما در گونه‌های مختلف افزایش پیدا کرده و فیلمسازان هم مشتاق هستند که آثارشان در عرصه‌های بین المللی به نمایش در بیاید و به فروش برسد. ولی واقعیت این است که در هیچ نقطه‌ای از جهان اینگونه نیست که تمام تولیدات سینمایی یک کشور به خارج از کشور ارسال شود؛ ما حتی زمانی که از تعبیر "سینمای ملی" یک کشور استفاده می‌کنیم با حداکثر 20 درصد از تولیدات آن را تعریف می‌کنیم و حتی بالیوود و هالیوود هم همینطور است اما همچنان این شوق و علاقه در ایرانیان وجود دارد که همه آثار سینمایی که می‌سازند به جشنواره‌های جهانی ارسال شود. در کل، کشورهای دارای صنعت سینما هم به اندازه کافی عامل پخش بین المللی ندارند و کلا این وجه عنصری کم یاب است.

 وی خطاب به فیلم‌سازان حاضر در نشست گفته بود:در چند ماه اخیر بلبشویی ایجاد شده است بنابراین می‌خواهیم اطلاع رسانی کنیم که شما فیلمسازان اگر می‌خواهید، فیلم‌تان در جشنواره‌های جهانی حضور داشته باشد حق شماست ولی این حضور، راهکار و شیوه حرفه‌ای می‌طلبد. در وهله اول یک فیلم باید پخش کننده بین المللی داشته باشد بنابراین نمی‌تواند توسط کسانی که فاقد تخصص هستند به جشنواره‌های جهانی ارسال شود. برای هر فیلمی باید طراحی داشت چون با توجه به کیفیت و بازار و نوع فیلم استراتژی تعریف می‌شود و اینگونه نیست که با تبدیل کردن آن به یک لینک بتوانید تمام کارها را انجام دهید.

و رئیس سازمان سینمایی اردیبهشت ماه امسال اعضا شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران را منصوب کرد و در آن احکام جمله‌ای بود که حاکی از آن است که این تشکل در خانه سینما بزودی تشکیل خواهد شد.

جمله ای که در متن احکام شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران ذکر شده است،بدین شرح است:«در جهت کمتر شدن تصدی‌گری دولت در این حوزه و گسترش فعالیت بخش خصوصی نماینده صنف پخش کنندگان خارجی به عنوان عضو شورا پس از تشکیل و ثبت این صنف در خانه سینما به جمع حاضر (شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران) خواهد پیوست.» 

21 اردیبهشت ماه در پی تغییر معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی پس از 20 سال و  اعلام نام دکتر «رائد فریدزاده» به عنوان معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و رفتن امیر اسفندیاری از این سمت؛ سازمان سینمایی خبر تشکیل شورای عالی بین‌الملل سینمای ایران داد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید

 گیشه ۱۴۰۳ سینما‌ها به ۷۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید. این گیشه برای اکران نوروز سال گذشته، از ۲۴ اسفند تا ۳۰ فروردین محقق شده بود. البته اگر بخواهیم تنها به فروش امسال بسنده کرده و تاریخ را از اول فروردین قلمداد کنیم به عدد ۵۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسیم که با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، یک آمار بسیارخوب به حساب می‌آید.

برای گیشه امسال، ۷۷۰ هزار نفر به سینما رفتند و چندین رکورد در حوزه‌های مختلف جابجا شد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، کمدی تمساح خونی، استقبال خوبی را شاهد بود و توانست با ۹۲۰ هزار مخاطب، گیشه‌ای ۵۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی داشته باشد.

بی‌بدن نیز ۱۲۸ هزار مخاطب داشت و توانست ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد.

سومین فیلم پرمخاطب امسال، آپاراتچی است که با ۳۸ هزار مخاطب، گیشه ۲ ملیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی داشته است.


 فیلم سینمایی آپاراتچی

پرویزخان نیز ۳۵ هزار مخاطب داشت و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخت.

نوروز، ۲۵ هزار مخاطب جذب کرد و ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروش کرد.

ایلیا جستجوی قهرمان، بیش از ۲۴ هزار مخاطب داشت و گیشه آن به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

آسمان غرب که چند روز دیرتر از ۶ فیلم دیگر به روی پرده رفت، با ۱۶ هزار مخاطب، ۹۰۰ میلیون تومان فروخت.


 فیلم سینمایی آسمان غرب

شاید اکنون این پرسش مطرح باشد که بر چه مبنایی، گیشه ۷۶ میلیاردی را خوب ارزیابی می‌کنیم؟ نخستین دلیل آن‌که ماه رمضان امسال از ۲۲ اسفند آغاز شد و طبیعتا در این ماه مبارک، از میزان مخاطبان سینما کاسته می‌شود. در چنین شرایطی، تعداد مخاطبان نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، رشدی حدودا ۱۰ برابری را شاهد است. حال آن‌که ماه مبارک رمضان طی سال گذشته، از سوم فروردین آغاز شده بود.

تجربه سال گذشته نشان داد که با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، بر تعداد مخاطبان سینما افزوده خواهد شد و طبیعی است که اگر مخاطبان فعلی سینما، رشدی حداقل نیم‌برابری نیز پیدا کنند (که قطعا بیشتر از این میزان خواهد بود) آمار گیشه و مخاطبان ۱۴۰۳ به شکلی تصاعدی افزایش خواهد یافت و اختلاف آمار سینمایی امسال با سال گذشته، بیشتر خواهد شد و الگوی ۳۳ میلیون مخاطب و گیشه ۲۰۰۰ میلیاردی، در دسترس‌تر خواهد بود.

ضمن اینکه در دهه سوم این ماه نیز فیلم‌های دیگری به ناوگان اکران افزوده خواهند شد که تاثیر کاملا مستقیمی بر میزان مخاطب و رقم گیشه خواهند گذاشت؛ بنابراین از جمیع جهات این‌طور برمی‌آید که اکران امسال، هم‌چنان‌که افتتاحیه خوبی را پشت سر گذاشته، در ادامه می‌تواند شاهد یک بهار پررونق باشد که اتفاق‌های خوب اکران سال گذشته را با ضریب بیشتری برای مخاطبان تکرار خواهد کرد.

منبع : ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اکران نوروزی بی‌رمق آسمان غرب، پرویز خان و آپاراتچی/ قربانی‌شدن تنها افسر نظامی که رهبر انقلاب به او اقتدا کرد / چرا صداوسیما از فیلم‌های ارزشمند سینمای ایران حمایت نمی‌کند؟
  • اکران نوروزی بی‌رمق آسمان غرب و پرویز خان، آپاراتچی/ قربانی‌شدن تنها افسر نظامی که رهبر انقلاب به او اقتدا کرد / چرا صداوسیما از فیلم‌های ارزشمند سینمای ایران حمایت نمی‌کند؟
  • آخرین وضعیت بازیگر پیشکسوت در بیمارستان
  • سینمایی‌های بریتانیا برای غزه پول جمع می‌کنند/ کن لوچ تا مایک لی
  • تداوم رونق سینمایی در نوروز رمضانی؛ گیشه به ۷۶ میلیارد تومان رسید
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۹ فروردین
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»  
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • استقبال چشمگیر قمی‌ها از فیلم‌های نوروزی در سینما «بازار شهر»