Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@08:46:10 GMT

حدود 100 واحد خیاطی زیرزمینی در همدان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۶۶۲

حدود 100 واحد خیاطی زیرزمینی در همدان شناسایی شد

همدان- ایرنا- رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان گفت: حدود 100 واحد خیاطی زیرزمینی در این شهر شناسایی شده است و ساماندهی این واحدها به عنوان یکی از اولویت های این اتحادیه با جدیت دنبال می شود.

سید رضا حسینی ظفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، فرار مالیاتی را مهمترین عامل استقبال اندک فعالان صنف خیاطی برای دریافت پروانه کسب و زمینه ای برای گسترش فعالیت های زیرزمینی ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان، هزینه های بالای بیمه، عوارض و مالیات، فعالیت های زیرزمینی را افزایش داده است.
وی بیان کرد: در همین ارتباط تاکنون 20 واحد خیاطی فاقد مجوز شناسایی و پلمپ شدند و برای چند واحد دیگر نیز اخطاریه صادر شده است.
حسینی ظفر ادامه داد: پس از صدور اخطاریه مهلت 10 روزه ای برای مراجعه و دریافت مجوز پیش بینی می شود که در صورت بی توجهی فرد، با هماهنگی اتاق اصناف و اماکن، واحد یاد شده پلمب می شود.
وی گفت: بیشتر واحدهای خیاطی زیرزمینی در منازل مسکونی فعالیت دارند که شناسایی آنها برای بازرسان سخت و دشوار است.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان ادامه داد: هر چند برخی از همسایه ها به علت به ستوه آمدن از سرو صدای ناشی از فعالیت چرخ های خیاطی، موضوع را به اصناف اطلاع رسانی می کنند.
حسینی ظفر تاکید کرد: خیاطان فاقد مجوز در بیشتر مواقع پارچه های بُرش خورده را از تهران دریافت کرده و اقدام به دوخت آن در استان می کنند.
وی اضافه کرد: فعالیت خیاطان زیر زمینی آن هم با قیمت نازل موجب کسادی بازار برای شاغلان دارای مجوز در این صنف شده است.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان یکی از آسیب های فعالیت های زیرزمینی را متوجه خود فرد دانست و گفت: 50 درصد خیاطان نمی توانند پول خود را به موقع از صاحب کالا دریافت کنند یا در بهترین حالت بخشی از دستمزد در اقساط بلند مدت به آنها پرداخت می شود.
حسینی ظفر اضافه کرد: چنانچه شاغلان در این حرفه دارای پروانه کسب باشند هنگام بروز مشکل در پرداخت دستمزد، می توانند موضوع از طریق اتحادیه پیگیری کنند.
وی یکی از پیش نیازهای اصلی برای ترغیب فعالان در واحدهای زیرزمینی به دریافت مجوز را ارائه تسهیلات به شاغلان در حرفه خیاطی دانست.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان بیان کرد: وقتی فرد فاقد مجوز متوجه پرداخت تسهیلات کم بهره و ارائه دیگر بسته های حمایتی به افراد دارای جواز کسب می شود آنها خودجوش و بدون نیاز به استفاده از اهرم قانونی برای دریافت مجوز اقدام می کنند.
حسینی ظفر با اشاره به دشواری ادامه فعالیت در حرفه خیاطی، از دیگر معضلات پیش روی این صنف را فراهم نبودن امکان خرید غیرنقدی دانست.
وی یادآوری کرد: پیشتر بخشی از هزینه مواد اولیه و پوشاک به صورت نقدی و بخش زیادی از آن در قالب چک به فروشنده ارائه می شد.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان اضافه کرد: وضعیت بازار به گونه ای است که هم اینک فروشندگان از دریافت چک امتناع می کنند و فقط در صورت پرداخت نقدی جنس را تحویل می دهند.
حسینی ظفر گفت: بیشتر فعالان این صنف از نظر مالی شرایط مناسبی ندارند و نمی توانند به صورت نقدی کل هزینه کالا را پرداخت کنند.
وی افزود: علاوه بر این قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای دوخت یک لباس چند برابر شده و در مقابل قدرت و توان خرید مشتری نیز کاهش یافته است.
رییس اتحادیه خیاطان و تولید کنندگان پوشاک همدان با بیان اینکه قیمت دوک خیاطی از 24 هزار به 150 هزار ریال رسیده است، بیان کرد: پیشتر قیمت نخ خیاطی، لایه چسب، زیپ و دکمه هنگام دوخت لباس محاسبه نمی شد اما هم اینک این اقلام چند برابر گران شده اند.
وی درباره لباس های نامتعارف موجود در بازار بیان کرد: این قبیل لباس ها در همدان تولید نمی شود بلکه از مرکز کشور و استان هایی نظیر تبریز و یا کشور ترکیه وارد این استان می شود.
850 واحد در 21 رسته خیاطی و پوشاک در شهر همدان مشغول به فعالیت هستند که شامل شاخه هایی همچون جوراب بافی، خشکشویی، تولیدی پیراهن، مانتو دوز، شلوار دوز و تریکو دوز است.
7526/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد فرا مالیاتی فعالیت زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد

محمدحسن نامی در نشستی که با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم برگزار شد، اظهار داشت: سدهای زیرزمینی آب را در سفره‌های زیرزمینی نگه می‌دارد و از فرونشست زمین جلوگیری می‌کند همچنین سد زیرزمینی از تبخیر آب نیز جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: امروزه مدیریت بحران به عنوان مهمترین موضوع در دنیا مطرح است و ۱۲۳ کشور موضوع بحران را به عنوان اولین و راهبردی ترین موضوع می دانند.

وی ادامه داد: اکنون در دنیا مشکلاتی از جمله بیابان‌زایی، تغییر اقلیم تغییر و کمبود آب شیرین وجود دارد که این مشکلات موجب شده است تا موضوع پیشگیری در بحران مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

نامی با اشاره به قانون مدیریت بحران افزود: این قانون ناظر به اقدامات پیشگیرانه است و روح حاکم بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه مدیریت بحران بر پیشگیری تاکید دارند.

به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران، اکنون از خط قرمز برداشت آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم و در برخی مناطق حتی بین ۸۰ تا ۸۵ درصد برداشت آب‌های زیرزمینی صورت گرفته است.

وی به ناپایداری ساخت و سازها اشاره کرد و در این باره توضیح داد: حدود ۶۲ درصد جغرافیای کشور روی گسل یا در حاشیه گسل‌ها قرار دارد؛ بنابراین باید بتوانیم اقدامی انجام دهیم که زندگی ایمن داشته باشیم.

نامی با تاکید بر لزوم افزایش مقاومت مصالح ساختمانی، افزود: باید مقاومت مصالح ساختمانی را حداقل به ۸ ریشتر برسانیم همچنین سازه ها به‌گونه‌ای باشد که مقاومت در برابر هشت ریشتر داشته باشد.

وی با اشاره به وقوع زلزله در ترکیه و تخریب‌های گسترده ناشی از آن، اظهار داشت: وقتی مصالح ساختمانی استحکام لازم را نداشته باشد با زلزله‌ای بالای ۶ ریشتر فرو می‌ریزد.

رئیس سازمان مدیریت بحران یادآور شد: در ۲۲۰ سال گذشته ۱۲ زلزله بالای هفت ریشتر در کشور ما رخ داده است و به طور متوسط سالانه حدود دو هزار زلزله به وقوع می‌پیوندد و به عنوان نمونه حدود ۱۸ هزار زلزله در سال گذشته در کشور به وقوع پیوست.

نامی تصریح کرد: دستگاه قضایی می‌تواند در امر پیشگیری از بحران‌ها اقدامات موثری انجام دهد و از وقوع جرایم جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها راهی جز آبخیزداری و آبخوان‌داری وجود ندارد
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد