Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبران جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال موج انتقادات نسبت به اظهاراتی که نژادپرستانه تلقی شده‌اند، "استیو کینگ"، قانون گذار جمهوری خواه از ایالت آیوا را از تمامی وظایف کمیته‌ایی‌اش خلع کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا پس از نشست کمیته‌ فرماندهی جمهوری خواهان به خبرنگاران گفت‌: استیو کینگ، در کنگره جدید هیچ گونه وظیفه کمیته‌ای بر عهده نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه هیل، کینگ پس از گفتن اظهاراتی در جریان مصاحبه‌ای با روزنامه‌ نیویورک‌تایمز مبنی بر این که "ناسیونالیسم سفید، برتری سفید پوستان، تمدن غربی؛ چطور این زبان توهین آمیز شده است؟" از جانب هر دو حزب آمریکا با انتقادات فراوانی مواجه شد.

کینگ یکی از اعضای کمیته‌های قضایی، کشاورزی و کسب و کارهای کوچک مجلس نمایندگان آمریکا بوده است.

وی در کنگره قبلی به عنوان رییس کمیته‌ فرعی قضایی مجلس نمایندگان در خصوص عدالت مدنی و قانون اساسی خدمت کرد. 

این اقدام رهبران جمهوری خواه به شدت بر توانایی استیو کینگ برای استفاده از نفوذش به عنوان یکی از اعضای کنگره خدشه وارد می‌کند. کمیته‌ کشاورزی به طور ویژه‌  یک نقطه مهم و اصلی برای قانونگذارانی همچون کینگ که نماینده ایالت‌هایی با داشتن صنایع کشاورزی هستند، محسوب می‌شود.

مک کارتی به خبرنگاران گفت‌: ما در کنگره صدوشانزدهم استیو کینگ را عضو هیچ یک از کمیته‌ها نخواهیم کرد.

اما کینگ تاکید دارد که اظهاراتش به طور اشتباه تفسیر شده و از این تصمیم مک کارتی به شدت انتقاد کرد. 

وی در بیانیه‌ای گفت‌: تصمیم مک کارتی برای برکناری من از کمیته‌ها یک تصمیم سیاسی است که واقعیت را نادیده می‌گیرد.

اما کینگ هیچ اشاره‌ای به این که قصد استعفا دارد یا خیر، نکرد.

وی گفت‌: در نهایت من به مک کارتی گفتم شما کاری را که باید، انجام دهید و من نیز کاری را که باید، انجام خواهم داد. من به اشاره واقعیت و فعالیت‌هایم با تمام نیرو و انرژی ادامه خواهم داد، چرا که باید نماینده مردم منطقه چهارم آیوا برای دست کم دو سال آینده باشم.

کینگ افزود: هنگامی که از واژه "آن" استفاده کردم، اشاره تنها به تمدن غربی بود نه هیچ یک از ایدئولوژی‌های بد و شیطانی که تمام آنها را محکوم کرده‌ام. سابقه من به عنوان یکی از طرفداران صریح تمدن غربی به اندازه سابقه‌ام از دفاع در آزادی بیان شفاف و صریح است.

میت رامنی، سناتور جمهوری خواه نیز اوایل روز دوشنبه از کینگ خواست تا استعفا دهد.

انتهای پیام

مترجم: سپیده هاشمی

دبیر: مهران ثنایی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، وال استریت ژورنال امروز در گزارشی نوشت: دولت آمریکا درصدد تحویل یک محموله تسلیحات نظامی با ارزش بیش از یک میلیارد دلار به اسرائیل است.

در ادامه این گزارش به نقل از مسئولان آمریکایی آمده است: این بزرگترین بسته کمک ها به ارتش اسرائیل از آغاز جنگ غزه و نخستین کمک از زمان تشدید تنش‌ها میان تهران و تل آویو است.

بنابراین گزارش، این کمک ها جدا از بسته کمک های جدیدی است که از سوی کنگره آمریکا در حال بررسی است. کنگره آمریکا اخیرا در حال بررسی طرحی است که به موجب آن آمریکا گلوله های تانک و خمپاره و خودروهای زرهی جدید تحویل رژیم صهیونیستی خواهد داد.

این در حالی است که دولت آمریکا شامگاه گذشته حمایت از رژیم صهیونیستی، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طرح ارائه عضویت کامل به فلسطین را وتو کرده بود.

کد خبر 6082550 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اسرائیل در ورطه تصمیمات اشتباه
  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • آمریکا بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات جدید به اسرائیل می‌دهد
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر