Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@23:22:20 GMT

امنیت سوریه بخشی از امنیت عراق است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۸۶۳

سخنگوی ریاست جمهوری عراق تاکید کرد که امنیت سوریه و عراق با یکدیگر در ارتباط است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «لقمان الفیلی» سخنگوی ریاست جمهوری عراق تاکید کرد: امنیت سوریه بخشی از امنیت عراق است.

وی در ادامه افزود: تحولاتی که در عراق شاهد آن هستیم با تلاش این کشور برای احیای نقش خود در منطقه به ویژه بعد از پیروزی علیه داعش در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفیلی تصریح کرد: ارتباط مستقیم میان بغداد و دمشق بسیار مهم است. اولویت عراق بازگرداندن امنیت به این کشور و تلاش برای تحقق ثبات در کشورهای منطقه از جمله سوریه است.

وی تاکید کرد: سفرهای رئیس جمهوری عراق به کشورهای منطقه تمام نشده و بغداد تصمیم دارد با دمشق در ارتباط باشد اما زمان سفر رئیس جمهوری عراق به دمشق مشخص نشده است. بغداد بر ضرورت بازگشت دمشق به اتحادیه عرب تاکید دارد.

الفیلی تاکید کرد: سیاست عراق مبنی بر دور نگه داشتن خود از اختلافات میان آمریکا و ایران است و بغداد تلاش دارد تا روابط خود را با این کشورها تقویت کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سوریه عراق امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این دیدار احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تأمین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت