Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@07:22:57 GMT

دانش‌آموزان اصلی‌ترین جامعه هدف در حفظ قرآن

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۹۱۴

دانش‌آموزان اصلی‌ترین جامعه هدف در حفظ قرآن

محمد کبیری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: علت توجه به آموزش دانش‌آموزان نیز برگزاری مسابقات است و این خود عاملی شده تا پیگیری آموزش‌ها برای کسب نتایج بهتر در مسابقات دانش‌آموزی انجام پذیرد.

وی ادامه داد: البته مسابقات قرآنی دانشجویان نیز برای طلب استعداد قرآنی در حفظ عامل مناسبی بوده است اما باید با یک نگاه جامع همه اقشار جامعه حتی مسن‌ترین افراد هم مورد هدف در طرح‌های متنوع حفظ قرار گیرند، برای رسیدن به این جامعیت در آموزش حفظ قرآن باید طرح‌هایی متناسب با شرایط مختلف افراد در سطح جامعه تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شعبه جوادالائمه مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در ادامه گفت: برنامه‌های مدون در نهادها و سازمان‌های قرآنی کشور وجود دارد اما این برنامه‌های نیاز به پیگیری‌ها و تأکیدات بیشتر دارد تا حفظ قرآن به خوبی پا بگیرد.

کبیری افزود: حفظ تلفنی، تصویری و آنلاین می‌تواند ایده مناسبی برای گسترش هرچه بیشتر آموزش‌های حفظ قرآن در میان افراد جامعه باشد، با به کارگیری چنین روش‌هایی افرادی که مشاغل با اوقات فراغت اندک نیز توان حفظ قرآن را پیدا می‌کنند و می‌توانند با چند جلسه توجیهی حضوری و کوتاه کار حفظ قرآن را آغاز کنند.

وی با انتقاد از تبلیغ و تشویق اندک در حوزه حفظ قرآن عنوان کرد: از رسانه ملی انتظار است که به گسترش برنامه‌های تبلیغی قرآنی در شبکه‌های مختلف بپردازد و خود را محدود در یک شبکه قرآن نداند و به روش‌ها و از طرق مختلف کار قرآنی به مردم نشان داده شود.

کبیری با اشاره به همکاری محدود نهادها و مؤسسات قرآنی افزود: نمی‌توان گفت همکاری و همیاری در موضوع حفظ قرآنی از سوی نهادها انجام نمی‌شود اما باید گفت این همکاری بسیار کم و محدود است، شاید بتوان گفت یکی از عوامل موفقیت مؤسسات قرآنی نظیر بیت‌الاحزان فعالیت بر اساس حمایت‌های مردمی و روی پای خود ایستادن باشد؛ به طور کلی مؤسسات قرآنی بیشتر از نهادها برنامه‌های خود را پیگیری، تدوین و اجرا می‌کنند و اثرگذاری بیشتر از کار آن‌ها احساس می‌شود.

مدیر شعبه جوادالائمه(ع) مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان با بیان اثرگذاری منفی کاهش بودجه‌های قرآنی در سطح جامعه اضافه کرد: ما بر این باوریم که اگر کار قرآنی در کشور نهادینه شود و نهادها فعالیت خود را بر اساس معارف قرآنی انجام دهند یک کشور پایدار و مقاوم خواهیم داشت.

استفاده از تجربه‌ها برای تدوین طرح حفظ
وی با اشاره به اهمیت تجربه در پیشبرد فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان در حدود 23 سال کار مداوم اگر در هرسال به یک نکته تجربی در آموزش‌های خود رسیده باشد هم‌اکنون 23 تجربه دارد، تجربه اساتید و قرآن‌آموزان مؤسسه بیت‌الاحزان را به یک طرح جامع برای آموزش حفظ کل قرآن در یک سال رسانده است و روش همیشگی این مؤسسه در جذب قرآن آموز ارزیابی و کسب تجربه در دوره کوتاه مدت است.

کبیری افزود: سال جاری در شهر مشهد حدود 150 نفر در گذرندان دوره کوتاه مدت موفق عمل کردند و از این میان فقط 29 نفر وارد دوره حفظ یکساله قرآن شدند، مؤسسه بیت الحزان برای آنان که قادر به حضور در طرح حفظ یکساله نباشند طرح‌های دیگری در نظر گرفته و سعی در آموزش به اقشار در سنین مختلف داشته است ضمن اینکه فعالیت فرهنگی که لازمه آموزش حفظ قرآن همیشه انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی موسسات قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نمایشگاه و جشنواره مهارتی دانش آموزی در کرج برپا شده تا با نمایش بخشی از توانمندی دانش آموزان، گرایش به رشته‌های فنی افزایش یابد. 

در این نمایشگاه دانش آموزان در رشته های مختلف آثارشان را معرفی می کنند، هم چنین فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی هم در رشته ای جدید به علاقه مندان  معرفی  می شود.

مدیر کل  آموزش و  پرورش  استان  البرز گفت: آموزش دانش  آموزان  در رشته های فنی  و حرفه ای  یکی از  راهکارهای  موثر در  کاهش بیکاری فارغ التحصیلان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • رقابت دانش آموزان خرامه‌ای در مسابقات قرآنی
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • جشنواره قصص قرآنی مشهد آغاز به کار کرد
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس شهرستان خوی
  • زنگ سلامت در ۳۰۰۰مدرسه کهگیلویه وبویراحمد نواخته شد
  • دانش‌آموزان سفیر سلامت ۱۶ میلیون خانواده هستند
  • آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزان در ۱۴ منطقه فارس
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان