Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:56:39 GMT

هلال احمر قزوین به 228 نفر امداد رسانی کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۱۹۳۶

هلال احمر قزوین به 228 نفر امداد رسانی کرد

قزوین - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قزوین گفت: امدادگران این جمعیت مستقر در جاده ها طی 24 ساعت گذشته که با بارش برف و کولاک در برخی مسیرهای ارتباطی استان همراه بود به 228 نفر امدادرسانی کردند.

حکمت الله هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی بارش برف در استان، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گردنه های آوج، کوهین، قسطین لار و بهرام آباد مستقر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در مدت یاد شده در گردنه آوج 12 نفر نجاتگر در قالب چهار تیم با 2 دستگاه آمبولانس و 2 دستگاه ست نجات و یک تیم سه نفره با خودروی کمک دار به عنوان پشتیبان به حالت آماده باش کامل، در گردنه کوهین سه تیم با 2 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات و 9 نفر نجات گر، در گردنه قسطین لار سه تیم سه نفره از نجاتگران با یک دستگاه آمبولانس مستقر و یک تیم دیگر به عنوان پشتیبان و در گردنه بهرام آباد نیز یک تیم سه نفره واکنش سریع مستقر و آماده انجام خدمات امدادی بودند.
وی یادآور شد: در گردنه قسطین لار 170 نفر امدادرسانی و 70 نفر اسکان داده شده اند و در گردنه آوج 16 نفر و در گردنه کوهین نیز 42 نفر اسکان داده شده اند.
همچنین تیم های امداد و نجات جمعیت هلال در چهار حادثه جاده ای و یک حادثه شهری چهار نفر را به مراکز درمانی انتقال داده و به سه نفر نیز خدمات درمان سرپایی ارایه نمودند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر امدادرساني قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»

به گزارش خبرنگار مهر، سعید طاهری عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر» خبر داد و اظهار کرد: در ساعت ۵ بامداد چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گزارشی مبنی بر گرفتار شدن پنج نفر در حوالی دریاچه «هویر» به هلال احمر دماوند اعلام شد که بلافاصله نجات گران هلال احمر از نزدیک ترین پایگاه امداد و نجات در شهر کیلان به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: گردشگران علی‌رغم انسداد جاده کوهستانی منتهی به دریاچه «هویر» و «تار» به علت شرایط نامساعد جوی اقدام به ورود به این محدوده کرده بودند که گرفتار شده و درخواست کمک خود را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر دماوند گفت: پس از انجام هماهنگی و با تلاش دهیاری و شورای اسلامی و اهالی روستای «هویر» این مسیر کوهستانی برای دسترسی نجاتگران بازگشایی شد.

طاهری عنوان کرد: همزمان این گردشگران با راهنمایی عوامل جمعیت هلال احمر اقدام به پیمایش به موقعیت اعلام شده توسط هلال احمر کردند و به محل ایمن منتقل شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر که در این حادثه در اثر برودت هوا و شوک ناشی از حادثه دچار مصدومیت شده بود توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل شد.

طاهری در پایان گفت: از شهروندان و گردشگران درخواست می‌شود به هشدارهای هواشناسی و موانع ورود به محیط‌های تفریحی و گردشگری توجه کنند و در صورت بروز حادثه، با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند. ‌جو و رحمتی بودند.

کد خبر 6087034

دیگر خبرها

  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های هویر و تار
  • نجات ۵ گردشگر گرفتار شده در مسیر برفی دریاچه‌های «تار» و «هویر»
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان