Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل علیمحمدی رئیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، امروز 25 دی ماه از برگزاری جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی در تبریز خبر داد گفت: زنده‌یاد پروین اعتصامی به عنوان شاخص‌ترین و نام آورترین شاعره‌ ایران و همچنین به عنوان هویت و شناسنامه زنان شاعر در تاریخ ادبیات ایران زمین محسوب می‌شود، باید یاد و نام این بانوی فرهیخته گرامی داشته شده و ابعاد مختلف شعری و شخصیتی وی تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی موضوعات پیشنهادی برای تحقیق و تدوین مقاله را شامل؛ زندگانی،‌ اشعار و اندیشه‌های انسانی،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ نقد و تحلیل اشعار پروین اعتصامی،‌ سرچشمه‌های فکری،‌ دینی،‌ هنری،‌ اجتماعی و اخلاقی پروین اعتصامی،‌ پروین اعتصامی و شعر معاصر ایران،‌ پروین اعتصامی در فراسوی مرزها، آرمان شهر پروین اعتصامی و پروین اعتصامی و ادبیات جهان عنوان کرد.

علیمحمدی، موضوعات پیشنهادی برای فعالیت‌های فرهنگی و خلاقیت‌های ادبی و هنری را شامل؛ ترجمه‌ منظوم شعر پروین اعتصامی به زبان‌های دیگر، سرودن شعر در موضوع پروین اعتصامی، آفرینش متن در موضوع پروین اعتصامی، خوشنویسی یک یا چند شعر از پروین اعتصامی و مصورسازی یک یا چند شعر روایی و تمثیلی از پروین اعتصامی برشمرد.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی پروین اعتصامی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش، گفت: پیشنهاد اجرای زنگ پروین اعتصامی در مدارس و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با پروین اعتصامی به اداره کل آموزش و پرورش استان، پیشنهاد دیوارنویسی اشعار برگزیده از دیوان پروین اعتصامی به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حفظ اشعار پروین اعتصامی توسط دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و مشاعره، برگزاری میزگردهای تلویزیونی در موضوع زندگانی و نقد و تحلیل اشعار و اندیشه‌های پروین اعتصامی و مسابقه خوشنویسی از اشعار پروین اعتصامی از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی یادآور شد: علاقمندان می‌توانند مقالات،‌ اشعار و آثار هنری خود را حداکثر تا بیستم بهمن‌ماه جاری به نشانی ایمیل جشنواره jashnvarehparvin@gmail.com ارسال کنند.

علیمحمدی، برگزاری جشنواره را بیست‌وپنجم اسفندماه سال‌جاری و زمان برگزاری برنامه‌های جنبی جشنواره یاد شده را بیستم تا بیست وپنجم اسفندماه عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی جشنواره پروین اعتصامی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، دبیر اجرایی سوگواره در آیین آغاز و رونمایی از پوستر پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های های داستانی» در مجتمع آموزشی هدایت قم گفت: پنجمین سوگواره ملی روضه‌های داستانی در دو بخش داستان کوتاه و روایت برگزار می شود و علاقه‌مندان به داستان آیینی از امروز فرصت دارند تا پایان مرداد ماه آثار خود را ارسال کنند.

خانم رویا حسینی با اشاره به اینکه این سوگواره در دو بخش موجه انسان معاصر با عاشورا و امام حسین(ع) و از مدینه تا کربلا‌ی سال ۶۱ برگزار می‌شود افزود: زمان نهایی برگزاری این مسابقات در شهریور ماه برنامه ریزی شده است و علاقه‌مندان آثار خود را در پیام‌رسان ایتا و به شماره ۰۹۲۳۲۶۲۷۷۵۹ با اعلام مشخصات در قالب فایل ورد ارسال نمایند.

وی افزود: تا زمان برگزاری سوگواره در شهریور ماه کارگاه‌های تخصصی و آموزشی در استان‌های مختلف کشور در خصوص اصول داستان نویسی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • برگزاری جشنواره حلوا و شیرینی‌های محلی در اروندکنار
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • آخرین روز جشنواره بزرگ بیدمشک در ارومیه
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • برگزاری جشنواره نوروز کریمانه در شیراز
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • جشنواره لاله‌های کرج اردیبهشت برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان