Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد - ایرنا - رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب گفت: دوره های آموزش صنایع دستی برای بانوان روستایی در سه روستای هدف گردشگری این شهرستان آغاز شد.

امیر مطلوبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره های آموزشی برای نخستین بار در سطح شهرهای آذربایجان غربی با مشارکت جهاد دانشگاهی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در تکاب برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این دوره های آموزشی که به مدت یک هفته به صورت رایگان برگزار خواهد شد، 200 نفر از بانوان ساکن در سه روستای هدف گردشگری نصرت آباد و قینرجه تخت سلیمان و بدرلو از توابع بخش مرکزی تکاب شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: در نخستین مرحله از این دوره های آموزشی، بانوان روستایی در رشته گلیم بافی آموزش های لازم را فرا می گیرند و تمام هزینه ها و مصالح و تجهیزات مورد نیاز این دوره ها به میزان یک میلیارد و 200 میلیون ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تامین شده است.
رییس نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکاب بیان کرد: در پایان دوره ها و پس از اخذ آزمون های لازم برای شرکت کنندگان، گواهی مهارت صنایع دستی و کارت شناسایی صنایع دستی به بانوان روستایی صادر خواهد شد که بر اساس آن بانوان روستایی می توانند از تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغال روستایی و عشایری بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، تولید صنایع دستی محلی از ظرفیت های بالقوه تکاب در بخش اقتصادی است و هنر - صنعت فرش دستباف در این شهرستان قدمت چند صد ساله دارد.
فرش دستباف تکاب به علت کیفیت، استحکام و زیبایی منحصربفرد خود به فرش آهنین افشار معروف است.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از 2 هزار نفر در این شهرستان در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت می کنند.
7514/3020/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش صنايع دستي بانوان تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری  در سمنان  گفت: برای صادرات این محصولات پلتفرم‌های مجازی تهیه شده تا به کشور‌های هدف صادرات محصولات صنایع دستی بانوان را ذاشته باشیم .

وی افزود: طی تفاهم نامه منعقد شده با وزارت کار مقرر شد ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها در زمینه خاص خانم‌های سرپرست خانوار باشد.

خزعلی  با اشاره به کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری بانوان در سال ۱۴۰۲ در کشور  گفت: ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی در سال گذشته به بانوان پرداخت شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 


دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • خزعلی: صدور کارت ملی با نام مادران منتفی شد
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد