Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-'ایلی الفرزلی' نائب رئیس پارلمان لبنان با اشاره به سفر «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی به بیروت گفت: واشنگتن می داند که هر تلاشی برای بی ثبات کردن لبنان در عمل به ضرر منافع آمریکا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المیادین» افزود: اظهارات هیل علیه حزب الله در چارچوب مواضع آمریکا جدید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الفرزلی هدف از سفر اخیر معاون وزیر خارجه آمریکا به بیروت را بحث درباره نقاط مورد اختلاف مرزی با رژیم اسرائیل و ترسیم مرزهای دریایی دو طرف دانست.
نائب رئیس پارلمان لبنان درباره دعوت از لبنان برای شرکت در نشست ضد ایرانی پیش رو در لهستان گفت: واشنگتن به خوبی می داند که مشارکت هر شخصیت لبنانی در نشست لهستان علیه ایران آثار منفی در پی خواهد داشت.
الفرزلی همچنین به تحولات سوریه اشاره کرد و پیش بینی کرد که تجاوزهای اسرائیل علیه این کشور بیشتر خواهد شد چرا که به گفته وی این رژیم تلاش می کند تا پیش از خروج قریب الوقوع آمریکا از سوریه خود را در صحنه سوریه قرار دهد.
وی نقشه تجزیه و نابودی سوریه و تبدیل آن به چند کشور کوچک را شکست خورده دانست.
الفرزلی همچنین طرح تشکیل ناتوی عربی را نیز شکست خورده توصیف کرد و آن را پوششی برای ائتلاف کشورهای خلیج فارس با اسرائیل عنوان کرد.
به گفته نائب رئیس پارلمان لبنان، حمایت از کردها را بخشی از توافق آمریکا و اسرائیل خواند و تاکید کرد که سوریه نقش پناهگاه را برای کردها در جهت حمایتشان در مقابل ترکیه است.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است.

به گزارش جماران، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است. 

وی افزود که واشنگتن به دنبال تشدید به دنبال تلاش‌های دیپلماتیک در خاورمیانه و ممانعت از تشدید تنش میان تهران و تل‌آویو است.

بلینکن گفت که با این وجود آمریکا به دفاع از اسرائیل بعد از حمله تلافی‌جویانه اخیر ایران ادامه خواهد داد. 

دیگر خبرها

  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • پیش‌بینی شهید باقری از سکوت دولت‌های عرب در قبال حملات اسراییل
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • سفیر اسبق ایران در لبنان: آمریکا تمایلی به افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ندارد
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن از مداخله نظامی علیه ایران بپرهیزد
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند
  • جنگ سایه ایران و اسرائیل علنی شد
  • مفتی ممتاز لبنان: اسرائیل زیر پای ایران له شد
  • شادی مردم بیروت از آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل را ببینید