Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@03:45:23 GMT

جنگ صدرنشینی بازی ایران و عراق

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۲۱۶۵

جنگ صدرنشینی بازی ایران و عراق

تیم‌ ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹, از ساعت ۱۹.۳۰ فردا (چهارشنبه۲۶ دی) به مصاف عراق می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری شبستان، تیم‌ ملی فوتبال ایران در آخرین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت‌های آسیا 2019, از ساعت 19.30 فردا (چهارشنبه26 دی) به مصاف عراق می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تیم ملی ایران با پیروزی دو بر صفر مقابل تیم ملی فوتبال ویتنام به مرحله دوم مسابقات جام ملت های آسیا راه یافته است. با این پیروزی ایران با 6 امتیاز و با تفاضل گل مثبت 7 در صدر گروه « دی»  رقابت ها قرار گرفت  و تا این لحظه صعود خود را قطعی کرده است. تیم‌ ‌ملی فوتبال عراق هم در دومین دیدار خود در جام ملت‌های 2019 آسیا توانست با سه گل یمن را از پیش رو بردارد تا با 6 امتیاز به همراه ایران صعودش را به دور بعد قطعی کند. حال این دو تیم روز چهارشنبه در یک بازی سرنوشت ساز برای راه یابی به مرحله یک هشتم نهایی درمصاف یکدیگر قرار می گیرند.

 

بازی روز چهارشنبه ایران - عراق به دلیل مشخص شدن تیم «صدرنشین گروه دی» بسیار حساس است، شانش بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی بیشتر از تیم عراق بوده و کسب امتیاز مساوی هم می تواند ایران را به مرحله یک هشتم نهایی بازی ها وارد کند ولی تیم ملی عراق برای صدرنشینی باید پیروز شود، ایران در صورت سر گروهی و با توجه به قرعه کار سختی برای رسیدن به نیمه نهایی نخواهد داشت.

 

تیم عراق در دوره پیش این رقابت‌ها توانست تیم ملی کشورمان را در مرحله یک چهارم در ضربات پنالتی حذف کند تا این بازی برای ملی‌پوشان ایران به نوعی حکم دیدار انتقامی را داشته باشد، از 18 باری که این دو تیم با هم روبرو شده اند 11 بار تیم ملی فوتبال ایران به برتری رسیده است. 6 بار هم عراقی ها برنده شده اند و تنها یک بار بازی دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

 

هنوز خاطره شکست تلخ مقابل عراق در جام ملت‌های قبلی در ذهن مردم ایران باقی است که با اشتباه داور استرالیایی یکی از بهترین تیم‌های ملی ایران در آن دوره حذف شد، تا این لحظ پیروز میدان تیم ملی کشورمان است به شرطی که ایرماتوف داور ازبکستانی  قضاوت خوبی داشته باشد. 

 

گفته می شود تیم های یمن و ویتنام جزو تیم های سطح بالا و درجه یک آسیا نبودند که برای ایران مشکل ساز باشند هر چند نباید این دو پیروزی را کم اهمیت جلوه داد ولی عیار اصلی تیم ملی کشورمان بیشتر در مصاف با عراق و بازی های حذفی مشخص می شود، شانش  قهرمانی ایران بیشتر است ولی از حضور حریفان قدرتمند دیگر در جام ملت های آسیا نباید غافل شد. بهتر است تیم ملی ایران در فینال با تیمی از شرق آسیا روبه‌رو شود چون معمولا ایران در مقابل تیم‌های شرق آسیا همیشه نتایج خوبی  کسب کرده است.

 

صدرنشین گروه، مسیر همواری برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی دارد و باید به مصاف یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها برود. تیمی که احتمالا یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های صعود کرده خواهد بود اما تیم دوم جدول به مصاف تیم اول گروه E خواهد رفت تیمی که احتمالا عربستان و شاید قطر باشد! هرچند ممکن است در کمال بدشانسی تیم صدرنشین گروه در مرحله بعد به مصاف استرالیا قهرمان دوره گذشته برود، در صورتی که استرالیا مقابل سوریه شکست بخورد، تیم سوم گروه می شود.

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم والده مادر اردبیل ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان خبرگزاری شبستان جام حذفی اسیا تیم ملی عراق ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

به گزارش "ورزش‌سه"، مسعود یوسف بازیکن تیم ملی فوتسال ایران پس از صعود تیم ملی به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های 2024 آسیا گفت: خدا را شکر که توانستیم یک بازی دیگر را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم و با امتیازات کامل وارد دور حذفی بشویم. 

او سپس با اشاره به بسته ماندن دروازه تیم ملی در مصاف با کویت ادامه داد: خیلی به این پیروزی نیاز داشتیم و مهم این بود که بتوانیم کلین‌شیت کنیم که با تلاش کادر فنی و همت بچه‌ها این کلین‌شیت را انجام دادیم.

مسعود یوسف درباره بازی بعدی مقابل قرقیزستان هم اینطور صحبت کرد: امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. در مرحله حذفی با تیم خوب قرقیزستان بازی داریم. بازی به بازی پیش می‌رویم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد، امیدوارم بتوانیم مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذاریم و در آخر قهرمانی را به دست بیاوریم.

دیگر خبرها

  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۴ - ۱ قرقیزستان
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا - ایران ۲ - ۱ قرقیزستان
  • ترکیب قرقیزها مقابل ایران مشخص شد
  • مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند
  • ناراحتی وحید شمسایی از حذف ژاپن!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • احتمال تقابل دو قدرت فوتسال آسیا/ حفظ رکورد یا انتخاب مسیر آسان؟