Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نیاز آذری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از کُندی اجرای طرح آبرسانی به شهرهای گروه الف، گفت: روند موجود، وعده وزیر نیرو برای بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب بابل را درخرداد۹۸محقق نمی‌سازد، دو تصفیه خانه موقت شنی نیز توانایی کامل تصفیه بهداشتی آب مصرفی بابل را ندارند و آب شرب فعلی سلامت شهروندان بابلی را تهدید می‌کند لذا ضرورت دارد وزیر نیرو و استاندار مازندران تمهیدات ویژه برون رفتی اتخاذ نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در هشداری دیگر با نامناسب خواندن‌ روند اجرای طرح فاضلاب شهری بابل، تصریح کرد: علیرغم مخاطرات زیست محیطی که اقلیم بابل بخاطر بالابودن سطح آب دچار آن است، اجرای هرچه سریع تر جمع‌آوری ، شبکه سازی ، هدایت و تصفیه فاضلاب شهری ضروری است.

وی ادامه داد: متاسفانه عملا شاهد تعطیلی و رکود طرح های مذکور هستیم و بدلیل عدم اعتبارات و عدم اتصال نقاط انفصال شبکه، هزینه‌های انجام شده عملا بی‌اثر شده است، تصفیه خانه فاضلاب نیز با بحران زیست محیطی و انباشت پسماندهای جامد مواجه شده است.

نیازآذری یادآور شد: پارلمان شهری، شهرداری، فعالان زیست محیطی، تشکل‌های مدنی، شبکه‌های اجتماعی، اصناف و رسانه‌های گروهی در تماس‌های مکرر نسبت به بهداشت محیط و سلامت آب شرب شهرستان و بخصوص وضعیت نگران کننده تصفیه خانه فاضلاب هشدار می دهند اما وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه علیرغم این نگرانی‌ها و تذکرات، جلسات، وعده‌ها و مکاتبات متعدد پارلمانی منابع و اعتبار مورد نیاز را تامین نمی‌‌کند.‌

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام خطرجدی نسبت به وضعیت نامناسب اجرای فاضلاب شهری خواستار توجه فوری دولت وتخصیص کامل اعتبارات مصوب شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سلامت آب فاضلاب پساب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی غروب پنج شنبه پیش از سخنرانی سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم به میزبانی استادیوم تختی شاهرود ضمن بیان اینکه توسعه روستاها، رفع مشکلات محیط زیست و تکمیل طرح فاضلاب شهری از مطالبات شاهرودی‌ها است، ابراز داشت: مردم این شهرستان انتظار دارند تا در حوزه محیط زیست دست اندازی به طبیعت کم‌، فاضلاب شهری تکمیل و روستاهای محروم از رکود خارج شوند.

وی ضمن بیان اینکه چالش‌های بسیاری در حوزه محیط زیست برای شاهرود وجود دارد، افزود: از دولت رئیسی انتظار می‌رود به این مطالبه مردمی پاسخ مناسب دهد.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه تلاش دولت برای ارائه خدمات بیشتر به مردم ساکن در مناطق محروم خوب اما ناکافی است، ابراز داشت: در بسیاری از روستاها این خدمات دولت به چشم دیده نمی‌شود و انتظار می‌رود در این سفر رفع این موضوعات در دستور کار قرار گیرد.

امینی ضمن بیان اینکه ظرفیت‌های خوب اقتصادی در روستاها وجود دارد اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم مغفول ماندند، افزود: توسعه و توجه به ایجاد این زیر ساخت‌ها روستاها را از بن بست رهایی خواهد بخشید و آنها به مدار تولید و اقتصاد باز می‌گرداند.

وی بابیان اینکه بخش بی ارجمند از ظرفیت‌های اقتصادی کشور بی بهره است، بیان کرد: یکی از مطالبات مردم شاهرود توجه به رفع محرومیت در روستاهای خارتوران این شهرستان است.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه طرح تکمیل فاضلاب شهری سال‌ها که مسکوت مانده است، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های مردم، عزم جدی برای پایان بخشیدن به این طرح است.

وی ضمن بیان اینکه حفر چاه برای تأمین نیاز آب راه حل راهگشایی برای دراز مدت نیست و مشکلات بعدی را به همراه خواهد داشت، افزود: استفاده از ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری برای جبران بخشی این مشکل برای صنعت راهی که دولت سیزدهم باید پیگیری کنند.

کد خبر 6082113

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • آبرسانی به ۵ هزار روستا در کشور
  • اولتیماتوم یک ماهه به تکمیل تصفیه خانه پساب مشگین شهر
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبفا درمازندران
  • آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان
  • ۶۰۰ هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به ۵۰۰۰ روستا
  • روزنامه‌نگاران رکن اصلی جهاد تبیین هستند
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان