Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره‌ی حفاظت محیط زیست مهاباد با اعلام اتمام سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های مهاباد، خصوصاً پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:  هر سال با شروع فصل زمستان در اواسط دی ماه با حضور کارشناسان استانی و شهرستانی عملیات سرشماری زمستانی به منظور آگاهی از وضعیت جمعیت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی با استفاده از تلسکوپ و دوربین‌های چشمی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور گفت: این برنامه به مدت ۳ روز و در بیش از ۸ سایت شامل تالاب‌های بین المللی قوپی بابا علی و کانی برازن، قره قشلاق، یوسفکند، رودخانه و سد مهاباد همچنین در تالاب‌های سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه شامل تالاب‌های گروس، داشخانه و قوپی قازان در محدوده شهرستان مهاباد انجام گردید.

سخنور افزود: برنامه‌های سرشماری برای آگاهی از تنوع و تعداد پرندگان در زیستگاه‌ها انجام و اطلاعات و نتایج حاصل از سرشماری به اداره کل ارسال و آمار و اطلاعات بلندمدت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر، به عنوان پایه و اساس بررسی اندازه و روند تغییرات جمعیتی در تدوین برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی جمعیت‌های پرندگان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در برنامه امسال ۳۹ گونه انواع پرندگان و در جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار بال پرنده مشاهده و سرشماری گردید که شامل گونه‌های مانند پلیکان سفید، غاز خاکستری، باکلان کوچک، اردک‌های سرسبز، نوک پهن، سرحنایی، تاجدار، خوتکا و ... می‌باشند.
شایان ذکر است که پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان با وسعت ۹۲۷ هکتار با داشتن بیشترین فراوانی و غنای گونه‌ای در بین تالاب‌های مهاباد از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر زمستان گذر و مهاجر در شمال غربی کشور است.

انتهای پیام / س خ

سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی شهرستان مهاباد به اتمام رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از وضعیت مناسب تالاب هشیلان با توجه به بارش‌ها، گفت : این تالاب با دارابودن ۱۰۲ جزیره به وسعت ۴۵۰ هکتار در بحث مطالعات زیستی و اکولوژیکی و ذخیره آب بسیار اهمیت دارد. این تالاب زیستگاه خزندگان، پستانداران، پرندگان مهاجر و بومی منطقه است.

وی با اشاره به وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها، گفت: با توجه به بارش‌ها وضعیت سایت‌ها خوب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به ۲۵۰ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت، گفت: ۱۸ اکیپ در راستای گشت مستمر از مناطق تحت مدیریت به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند که از گردشگران انتظار همیاری با طبیعت را داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وجود ۲۲ سایت زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و پرندگان در پشت سد‌ها و رودخانه‌ها
  • شکارچی فلامینگو در سردشت دستگیر شد
  • تالاب گاو خونی جانی دوباره گرفت
  • جان گرفتن دوباره تالاب آق گل ملایر
  • پرواز فلامینگوها بر فراز گاوخونی
  • خشکی گاوخونی از عوامل خیزش گردو خاک اصفهان
  • فیلم | صدای زندگی در گاوخونی پیچید | فلامینگوها به اصفهان بازگشتند
  • پارک ملی بوجاق کیاشهر؛ بهشت پرندگان مهاجر
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد