Web Analytics Made Easy - Statcounter

وی برلزوم تشکیل صنف انجمن هنرمندان استان تاکید کرد و گفت: اگر صنف داشته باشیم قطعا تئاترهایی نظیر «یاغی های عاشق» از داوری جشنواره تئاتر فجر باز نمی مانند تا تئاترهایی که مغایر با ارزش های نظام هستند منتخب معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آئین تجلیل از عوامل تولید مجموعه رویای تلخ و شیرین با حضور عباسعلی رضایی فرماندار مرکز مازندران، حمیدرضا عشریه رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ساری، محمد آهنگر حاجی کلایی نویسنده و حسین توسلی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه اجتماعی در محل سالن کنفرانس دستگاه فرهنگ و هنر استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«محمد آهنگر حاجی کلایی» با اشاره به اهمیت نقد پذیری هنرمندان، گفت: اگر نقد پذیر نباشیم قطعا نمی توان آسیب شناس و پیام آور باشیم.

 

نویسنده مجموعه رویای تلخ و شیرین با بیان اینکه آسیب های اجتماعی اگر مرتفع نشوند تبدیل به یک مسئله ملی می شوند، اظهار کرد: تشویق و تکذیب دوبال پرواز یک هنرمند هستند و اگر هر دوی این ها مورد توجه باشند هنرمند به اوج خیل پرواز می کند و اثری فاخر خلق می نماید.

 

وی با بیان اینکه هنرمند دیده بان جامعه است، صریح کرد: اگر پوستین دین را وارونه بپوشیم روح دین فراموش می شود و اثرگذار نخواهیم بود.

 

آهنگر حاجی کلایی با بیان اینکه مطابق اصل 44قانون اساسی از مسئولین فرهنگی استان مطالبه گر هستیم، افزود: ارشاد اسلامی باید پاسخ دهد که بودجه تئاتر در کجا هزینه می شود.

 

وی برلزوم تشکیل صنف انجمن هنرمندان استان تاکید کرد و خاطرنشان شد: اگر صنف داشته باشیم قطعا تئاترهایی نظیر «یاغی های عاشق» از داوری جشنواره تئاتر فجر باز نمی مانند تا تئاترهایی که مغایر با ارزش های نظام هستند منتخب معرفی شوند.

 

آهنگر حاجی کلایی به رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و مدافعین حرم اشاره کرد و ادامه داد: برگزای یادواره های شهدا و دعوت از سخنرانان و مداحان میلیونی نمی تواند یاد و نامی از شهدا برای آیندگان انتقال دهد بلکه با تهیه و تولید فیلم و مستندسازی می توان ایثار فرزندان این آب و خاک را به آیندگان منتقل کرد.

 

وی با تاکید براینکه اولویت تخصیص هزینه ها بایستی به حوزه فرهنگ و هنر باشد، اظهار کرد: یک تهیه کننده و کارگردان برای تولید اثری هنری از 50تا هزار نفر را بسته به تایم اثر تولیدی مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می کند و این خود یک کارآفرینی است و باید مورد حمایت مسئولین قرار گیرد.

 

به گزارش شبستان، رویای تلخ و شیرین تا کنون در دو مجموعه 45دقیقه ای با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با محوریت آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه، مبارزه با مواد مخدر و شبکه های مجازی تهیه و تولید شده و روند تولید مجموعه های جدید آن ادامه دارد .

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه سفر رئیس جمهور ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان روحانی حسن روحانی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرمانده کل ارتش فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی نویسنده یادواره شهدا آسیب های اجتماعی کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند

آفتاب‌‌نیوز :

سعید الهی، تهیه‌کننده مستند «قوی‌دل»، همزمان با اکران این فیلم در سینما‌های گروه هنر و تجربه در ۲۴ سالن در تهران و برخی مراکز استان‌ها می‌گوید: با توجه به میزان علاقه‌مندی اقشار مختلف مردم به استفاده از دوربین و فیلمبرداری و تهیه ویدئو‌های کوتاه و خاطره‌انگیز از موقعیت‌های مختلف خانوادگی و دوستانه، شاید مستندسازی را بتوان راحت‌ترین بخش از مهارت‌های بشر در هنر سینما دانست. وی در ادامه توضیح می‌دهد:، اما بی‌شک ورود به عرصه حرفه‌ای مستلزم شناخت کافی از ارکان و عناصر مستند و کسب تجربه و تقویت نگاه زیبایی‌شناختی در هر فرد است و مجموع این موارد می‌تواند یک اثر تصویری را به فیلم مستند تبدیل کند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی فرایند تهیه و تولید آثار مستند به‌ویژه در بخش اجتماعی و نقش تهیه‌کننده در این مسیر یادآور می‌شود: تعیین راهبرد و طراحی هدفمند از نقطه آغازین تا پایانی یک مستند مبتنی بر طرح اولیه فیلمساز و در کنار آن نظارت دقیق برای حفظ و اجرای راهبرد تعیین‌شده با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های اجرایی مورد نظر کارگردان ازجمله وظایف مالک اصلی فیلم است که گهگاه نادیده گرفته می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» توضیح می‌دهد: بخش دوم کار انتخاب نویسنده و کارگردان همسو و هم‌نظر و البته منعطف و مشورت‌پذیر است که می‌بایست فراتر از دایره ذهنی خود، استعداد تبدیل پژوهش‌های صورت‌گرفته مربوط به سوژه را به موقعیت‌های نمایشی و بصری و به تعبیری واضح‌تر، روایت جذاب و پرکشش داشته باشد.

الهی به حضور «احمد قویدل» به‌عنوان شخصیت اصلی فیلم مستند خود تصریح می‌کند: بی‌تردید توانمندی ایشان در بیان اتفاقات و همکاری‌شان با کارگردان و گروه سازندگان «قوی‌دل» بر کسی پوشیده نیست، اما نکته مهم‌تر شیوه روایت کارگردان است که توانسته بازخوانی یک پرونده تلخ را در وجوه طنز و جدی برای مخاطب باورپذیر کند.

وی می‌گوید: با تکیه بر این ۳ عنصر می‌توان ادعا کرد درخشش «قوی‌دل» در جشنواره‌ها و در بین مردم و داوران و فیلمسازان خیلی هم دور از ذهن نبود و از ابتدا می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که اگر در همین چارچوب جلو برویم، با استقبال تماشاگران و کارشناسان هنری روبه‌رو خواهیم شد.

الهی با تأکید بر اینکه توجه به برخی الگو‌ها می‌تواند سینمای داستانی کشور را از برخی انفعالات و کم‌رمقی‌ها خارج کند اضافه می‌کند: رویکرد سازندگان «قوی‌دل» از ابتدا نزدیک شدن به سینمای ملی و دلخواه عموم مردم بود، نه فقط جماعتی محدود از علاقه‌مندان به حوزه مستند.

این مدرس دانشگاه و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «میرو» که سال گذشته در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز شرکت داشت، مستند تحسین‌شده «قوی‌دل» را به همه کسانی تقدیم کرد که با پیگیری و سماجت و با پوشیدن کفش آهنین، حق خود را در پرونده قضایی خون‌های آلوده از مقصرین حادثه گرفتند. وی با تأکید می‌گوید: همه ما موظفیم که به نسل آتی خود بیاموزیم که ایران با همه کاستی‌ها و نقصان‌ها وطن ماست و هر آنچه هست باید از طریق خودمان به سرانجام و اصلاح برسد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • مسائل روز جامعه در تولید آثار هنری مورد توجه باشد
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • از کارگردان و تهیه‌کننده تا منتقد در برابر اتهام بی اخلاقی به هنرمندان سینما