Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:40:01 GMT

مجلس مثل زیارت نامه حضرت مسلم شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۳۱۱۹

مجلس مثل زیارت نامه حضرت مسلم شده است

ساری- ایرنا- پایگاه خبری ' مازندمجلس ' روز سه شنبه مصاحبه با یکی از نمایندگان دور اول و دوم مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد که وی ضمن انتقاد از وضعیت موجود پارلمان، برگزاری انتخابات به صورت استانی را حلال بخشی از مشکلات دانست.

مازندمجلس نوشت: عباسعلی بهاری نماینده ادوار مجلس در گفت و گو با مازندمجلس در باره استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: گرچه برگزاری انتخابات مجلس به هر دو شکل (شهرستانی و استانی)، محاسن و معایبی دارد، معتقدم برگزاری آن به صورت استانی محاسن بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با استانی شدن انتخابات، افرادی برجسته تر و شناخته شده تر که از مهارت علمی و فنی و تخصصی بالاتری برخوردارند، انتخاب می شوند. دیگر وقت نمایندگان به این صورت هدر نمی رود. باید عرض کنم مساله نمایندگی در ایران تا حدود زیادی لوث شده است یعنی نماینده باید از سیر تا پیاز زندگی افراد جامعه و مشکلات آن ها را رسیدگی کند و دفاتر نمایندگان، شعبه اداره کاریابی در هر شهرستان است. در حالی که نمایندگان کلانشهرهایی چون تهران، مشهد و اصفهان و تبریز مشکلات اینجنینی ندارند.
نماینده دوره های اول و دوم مردم ساری در مجلس، با بیان اینکه هرچه حوزه های انتخابیه کوچکتر باشد مشکلات نمایندگان بیشتر است، گفت: در این صورت توان نمایندگان تحلیل می رود، زمان آن ها صرف مسائل دیگر می شود، ابتکار عمل از دست آن ها خارج می شود، به روزمرگی می افتند و دیگر فرصتی برای پرداختن به طرح ها و لوایح و برنامه های مختلف را ندارند.
** نمایندگان نقش مباشر را ایفا می کنند
بهاری با بیان اینکه نمایندگان ما مثل مدیران ما نقش مباشر را ایفا می کنند، گفت: یکی از علائم عدم توفیق جامعه ما در مدیریت ها این است که مدیران ما فکر می کنند باید مباشر کارها باشند و وقتی مدیر، مباشر باشد از وظایف اصلی خود جا می ماند و نه تنها به مراجعین بلکه به کارمندان و مشاوران خود نیز نمی رسد. حتی برخی مدیران فرصت نمی کنند معاونان خود را ببینند! چون آن ها مدیریت را با کارِ کارشناسی اشتباه گرفته اند در حالی که مدیر مسئول هماهنگی است و باید به کارها نظام می بخشد. نمایندگان ما نیز اینگونه اند.
** مجلس مثل زیارت نامه حضرت مسلم شده است
وی با بیان اینکه مجلس ما مثل زیارت نامه حضرت مسلم (ع) شده است، گفت: متن زیاتنامه حضرت مسلم 5 خط است اما اذن دخولش 3 صفحه هست. برای نمایندگان نیز آنقدر کارهای جانبی در حوزه های کوچک وجود دارد که عمده وقت آن ها را می گیرد. از اینرو سطح کار نمایندگان در مجلس بسیار پایین آمده و معروف است یک عده ی کوچکی مجلس را می گردانند و بقیه سیاهی لشگرند!
نماینده ادوار مجلس افزود: اگر انتخابات مجلس به صورت استانی برگزار شود حوزه های بزرگتری شکل می گیرد و افراد توانمندتری راهی مجلس می شوند نمی خواهم بگویم با استانی شدن، مراجعات مردمی صفر می شود ولی حداقل بیش از 50 درصد کاهش می یابد.
** بسیاری از نمایندگان فقط می خواهند در مجلس صحبت کنند موافق نشد مخالف!
بهاری با بیان اینکه شهرستانی بودن انتخابات هم محاسنی دارد، گفت: در این نوع انتخابات، دسترسی به نماینده آسانتر است، شناخت افراد از نمایندگان مستقیم است و با خیال آسوده تری رای می دهند اما محاسنش به حدی نیست که با استانی شدن برابری کند حداقل خاصیت استانی شدن این است که نمایندگان مجلس فرصت وفراغت بیشتری پیدا می کنند تا بتوانند به طرح ها و لوایح بپردازند. حداقل، دستورات هفتگی را بخوانند تا با آمادگی ذهنی به مجلس بروند و بدانند مثلا امروز در مجلس چه مطرح می شود.
وی با انتقاد از مسلط نبودن اکثر نمایندگان به طرح ها و لوایح مختلف، بیان کرد: بسیاری از نمایندگان فقط می خواهند در مجلس صحبت کنند بعضا پیش آمده که نماینده ای می خواسته به عنوان مخالف صحبت کند و چون لیست مخالفان پُر بود در کمال حیرت به عنوان موافق صحبت کرد! این موارد نشان می دهد برخی از نمایندگان آنها از پیش روی ماجرا فکر نکرده و آمادگی ذهنی را ندارد.
** خاطره جالب بهاری از ابطال جهت دار انتخابات مجلس
نماینده دوره های اول و دوم مردم ساری در مجلس، با اشاره به جهت دار بودن ابطال آرای برخی صندوق ها، گفت: مرحوم علی اکبر آقایی از حوزه سلماس کاندیدا بود و ما با هم ارتباط نزدیکی داشتیم. در انتخابات بعدی ایشان آرای کافی را نسبت به رقیبش کسب نکرده بود که انتخابات آن حوزه را باطل اعلام کرده بودند و من چون ارتباط نزدیکی با او داشتم پرسیدم همه ما یک روزی باید در محضر خداوند پاسخگو باشیم حضرت عباسی، عنداالله و عندالرسول، آیا اگر شما (علی اکبر آقایی) از این فضا رای می آورید آیا باز هم انتخابات باطل می شد؟ خدابیامرز تاملی کرد و گفت اگر خدایی و حضرت عباسی و پیغمبری بخواهید نه. اگر من پیروز می شدم انتخابات باطل نمی شد.
بهاری در پایان بیان کرد: امیدوارم خداوند به دست اندرکاران ما توفیق بیشتری عنایت کند که بتوانند صادقانه تر و بی طرفانه تر با مسائل برخورد کنند والا دلیلی ندارد فردی که کاندیدا شده، از شرایط آن برخورداراست و مورد تایید شورای نگهبان هم هست را دچار مسائل جریانی و جزئی کنند که این رعایت نکردن امانت و بداخلاقی است.
1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ديگر رسانه ها موثق مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور اعلام کرد که مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه برای انتخاب ۴۵ نماینده در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گزارش مشرق،احمد وحیدی عصر امروز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با پشت سر گذاشتن بسیار عالی مرحله اول انتخابات و انتخاب ۲۴۵ نماینده منتخب، انتخاب ۴۵ نماینده به‌دور دوم کشیده شد، اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات در ۲۲ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در هشت حوزه، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، عنوان کرد: حوزه‌های که قرار است بیش از یک نماینده انتخاب شود، انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در خرم‌آباد نیز انتخابات به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: انتخابات در وقت خودش، یعنی ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤالی با بیان اینکه تمام وزرا به دنبال این هستند قوی‌ترین مدیران را انتخاب کنند و با تفاهم مشترک بین استاندار و وزیر، مدیر انتخاب می‌شود، ممکن است کسی از دیدگاه بعضی رسانه‌ها موردپسند نباشد، اما آنچه که مهم است این بوده که مدیر باید بتواند به مردم خدمت کند، در خدمت مردم باشد، گفت: قالب مدیران ما هم به این صورت هستند.

وی، تأکید کرد: وزرا به دنبال این نیستند که مدیر ضعیف انتخاب کنند، بنای انتخاب هم بین استاندار و وزیر مربوطه است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که تغییر استانداران استمرار دارد؟ گفت: ما فعلاً این دو استاندار مازندران و لرستان را تغییر داده‌ایم.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس