Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روزنامه واشنگتن پست روز گذشته (دوشنبه) در این گزارش تصریح کرد: گزارش های جدید در مورد خروج آمریکا از سوریه یک مساله را آشکار کرده است. اینکه فردی در دولت آمریکا علیه جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا اقدام و مطالبی منتشر می کند. شناسایی این فرد و اینکه چرا این اقدام انجام می شود، امری مهم به شمار می آید بویژه اینکه در این برهه زمانی محافظه کاران در این رابطه که ترامپ عرصه بیشتری را به رقبایشان در آمریکا واگذار کند، نگران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا به یک گزارش روزنامه واشنگتن پست اشاره می شود که در آن مقامات دولتی ناشناس آمریکایی سفر اخیر بولتون به خاورمیانه را برای دیدار با رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر اسراییل در مورد تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از سوریه را کم اهمیت خوانده و وی را تحقیر کردند.

گزارش دوم در روزنامه 'وال استریت ژورنال' بود که بار دیگر به نقل از مقامات ناشناس امریکایی منتشر شد. این مقامات در این گزارش اعلام کردند که بولتون سال گذشته پس از سه انفجار در یک منطقه دیپلماتیک بغداد، از پنتاگون خواسته بود گزینه های نظامی را علیه ایران ارائه کند. این مساله وجهه بدی از او به منصه ظهور گذاشت.

در ادامه این گزارش واشنگتن پست آمده است: به نظر می رسد اهدافی پشت پرده این اظهارات مقامات ناشناس آمریکایی علیه بولتون وجود دارد. افرادی که دست به چنین اظهارنظر و موضع گیری می زنند، به دنبال تصمیمات خاصی هستند.

اولین گزارش بدنبال به تصویر کشیدن بولتون به عنوان فردی است که با تلاش های غیردیپلماتیک برای آرام کردن 'نتانیاهو' و 'اردوغان' روند خروج امریکا از سوریه را سخت تر می کند. هدف اظهارنظر و موضع گیری های مقامات ناشناس آمریکایی در این گزارش ممکن است تضعیف نفوذ بولتون در داخل دولت ترامپ بوده باشد. زمانیکه در آینده ترامپ این سووال را مطرح کند که چرا دولتش روند خروج از سوریه را به طور کامل اجرایی نکرده، این مقامات ناشناس می توانند از این گزارش به عنوان مدرکی دال بر مشکل ساز بودن بولتون استفاده کنند.

در گزارش دوم نیز موضع گیری بولتون که روند خروج آمریکا از سوریه را با مانع روبرو می کند، برجسته می شود.

در این گزارش مقامات ناشناس آمریکایی اشاره می کنند که بولتون بارها اعلام کرده مادامی که ایران در سوریه باشند، نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند. این مقامات آمریکایی می خواهند این نکته را برجسته کنند که این طرز تفکر مشاور امنیت ملی آمریکا می تواند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را که مدنظر ترامپ است، برای مدت زمان بیشتری به تاخیر بیاندازد و این خلاف عقیده رئیس جمهوری آمریکا است.

این مطلب وال استریت ژورنال می خواهد این مساله همیشگی را که بولتون یک سیاستمدار افراطی در قبال سیاست های ایران است، بازگو کند. این مقامات آمریکایی ناشناس می خواهند به طور غیرمستقیم اعلام کنند که اگر در روند خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاخیری بیافتد، این به دلیل تفکرات بولتون است.

در پایان این گزارش واشنگتن پست عنوان شده است: به نظر می رسد اهداف پشت پرده موضع گیری ها و اظهارنظرهای برخی مقامات ناشناس آمریکایی در مورد بولتون وجود دارد. به نظر می رسد برخی از دشمنان داخلی دیرینه بولتون تلاش دارند جایگاه وی را از طریق مشکل ساز بودن سیاستهای او تضعیف کنند. حتی ممکن است این نشانه نیز وجود داشته باشد که برخی در دولت آمریکا وجود دارند که فعالانه سیاست خارجی کمتر مبتی بر تجاوز نظامی را دنبال می کنند و می خواند نفوذ بولتون بر سیاست های اتی آمریکا را کاهش دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق

یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق پیش بینی کرد دستورکار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال میلادی کنونی اجرا شود.

به گزارش ایسنا، رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق گفت: محور سفر محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است. توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.

التمیمی پیش بینی کرد اجرای دستورکار خروج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفتند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

السودانی امروز(شنبه) در رأس هیئتی عراقی به واشنگتن رفت.

نخست‌وزیر عراق جمعه در مقاله‌ای که برای «فارن افرز» نوشت کمیته عالی نظامی مشترک آمریکا و عراق با پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی بر اساس جدول زمانی موافقت کرده است.

محمد شیاع السودانی دیدار خود با جو بایدن طی سفر به واشنگتن را فرصتی برای ایجاد شراکت جدید و پایدارتر میان آمریکا و عراق خواند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • شکست تلاش آمریکا برای تشدید محدودیت‌های تراشه‌ای چین
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • ادعای ان‌بی‌سی نیوز: آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • ما آماده‌ایم اسرائیلی‌ها هم آماده‌اند | آمریکا برای حمله‌ای بزرگ در اسرائیل آماده می‌شود
  • بایدن با مقامات امنیت ملی آمریکا جلسه اضطراری تشکیل می دهد
  • گزارش "واشنگتن‌پست" از توان نظامی ایران
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق