Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مشخص شدن محل دقیق قرار گرفتن گسلهای تهران خبر داد.

محمد شکرچی زاده در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مسئول تدوین مقررات ملی ساختمان و ویرایش آئین نامه ۲۸۰۰ (مقررات ساخت و ساز مقاوم در برابر زلزله) است، گفت: نیمی از مقررات ملی ساختمان ویرایش جدید شده و مابقی نیز تا ابتدای سال آینده تکمیل و منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ویرایش چهارم آئین نامه ۲۸۰۰ به پایان رسیده و ویرایش پنجم آن نیز آغاز خواهد شد.

وی افزود: در پی زلزله استان کرمانشاه متوجه شدیم در آئین نامه ۲۸۰۰ توجه کافی به اجزای غیرسازه ای در ساختمان مانند دیوارها و نماها نداشته ایم که با دستور وزیر راه و شهرسازی این اتفاق در ویرایش جدید ۲۸۰۰ دیده شده و طی روزهای آینده، بخش جدیدی به عنوان پیوست ششم آئین نامه ۲۸۰۰ منتشر خواهد شد.

شکرچی زاده از تهیه محل دقیق گسل در شهرهای تهران، تبریز، کرج و مشهد و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی و معماری خبر داد و با اشاره به مقاوم نبودن بیمارستان ها در برابر زلزله گفت: زلزله استان کرمانشاه نشان داد که بیمارستان ها در برابر زلزله رفتار مناسبی ندارند و نه تنها نتوانسته اند به مداوای مصدومان زلزله بپردازند بلکه مجبور شدند تا مصدومان را از بیمارستان جابجا کنند. از این رو مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی آمادگی دارد تا وضعیت کلی بیمارستان ها را بررسی و برای افزایش تاب آوری آنها برنامه ریزی کند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص انجام برخی موازی کاری ها در زمینه تحقیقات پروژه های عمرانی همزمان در این مرکز و سایر مراکز تحقیقاتی دیگر، گفت: تاکنون انجام طرح های مطالعاتی پروژه های عمرانی به مرکز تحقیقات واگذار نشده و این مرکز بیشتر به انجام مطالعات کلی و عمومی در بخش های حمل و نقل مسکن و شهرسازی می پردازد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مراسم گرامیداشت روز ملی نان و گندم در مرکز تحقیقات کشاورزی استان برگزار و آخرین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم ارائه شد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در این مراسم، معرفی ارقام را از مولفه‌های اصلی تولید گندم با کیفیت دانست و گفت: درصد پروتئین بالا، پایداری در شرایط سخت و تنش‌های آبی، عملکرد بالا و مقاومت به آفت از شاخصه‌هایی است که در کیفیت گندم، آرد و پخت نان موثر می‌باشد.

گودرزی افزود: سال گذشته شش هزار تن بذر گندم آبی و دیم در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تولید شد و پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن بذر با کیفیت تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: با وجود خشکسالی‌های اخیر، سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که ۲۵۶ هزار تن آن توسط مراکز خریداری شد در حالی که این میزان، دو برابر نیاز استان است.

او گفت: امسال هم حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم و ۴۳ هزار هکتار ازاراضی آبی استان زیر کشت گندم قرار دارد.

غدیری، محقق و رئیس بخش تحقیقات علوم زراعی و باغی مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان هم یکی از مهم‌ترین وظایف این بخش را معرفی ارقام جدید گندم دانست و گفت: بذر‌های تولید و اصلاح شده که دارای درصد بالای پروتئین و رنگدانه قرمز هستند، در افزایش کیفیت نان و جلوگیری از دورریز‌های آن تاثیر گذارند.

به گفته غدیری سیمین، زرینه و حیران ارقام جدیدی است که در این مرکز معرفی شده و کیفیت بالایی دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه اتاق، تعیین تکلیف می شود
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق، تعیین‌تکلیف می‌شود
  • تعطیلات پایان هفته پس از پاسخ نامه‌ اتاق تعیین‌تکلیف می‌شود
  • آغاز یک مدل جدید در مسکن ملی
  • ارائه آخرین دستاورد‌های علمی در زمینه تولید گندم
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • ارائه تازه‌ترین دستاورد‌های پژوهشی در زمینه تولید گندم