Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از دبیرخانه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری، همزمان با چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری،   ۴۰ کارگاه تخصصی و سخنرانی توسط میهمانان خارجی و اعضای هیأت علمی دانشگاه های کشور برگزار می شود.

همزمان با نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت ایمنی و آتش نشانی به تاریخ ۵ تا ۷ اسفند ماه سال جاری با حضور شرکت‌های معتبر ایرانی و نمایندگان شرکت‌های خارجی در این حوزه برپا می شود و بازدید از آن برای علاقمندان آزاد و رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش در نخستین روز این نمایشگاه کارگاه های سازمان نظام مهندسی و اولین دوره مسابقات پهباد های آتش نشان با حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور برگزار می شود.

 همچنین همزمان با این رویداد کارگاه های جنبی در محورهای مختلف این همایش برای بهره مندی علاقمندان دایر است.

با توجه به پایان مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ دی‌ماه ماه ۱۳۹۷، علاقه مندان این حوزه برای ارسال مقالات و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت رسمی همایش به آدرس، تهران خیابان آزادی، نبش خیابان میمنت، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مراجعه و یا اینکه با شماره تماس های ۰۲۱۶۶۰۰۲۷۱۳-۰۲۱۶۶۰۱۹۳۷۷-۰۲۱۶۶۰۵۶۵۳۵-۰۲۱۶۶۰۴۳۳۲۸ ارتباط برقرار کرده و سایت رسمی همایش به آدرس الکترونیکی : http://nfus.ir مراجعه کنند.

کد خبر 4513628 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی مانور ایمنی نشست علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: نیروهای آتش‌نشان مستقر در باغ فدک شب گذشته ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک و شش وسایل گرمایشی را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.

سرآتشیار محمدمهدی مقدس زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شب گذشته شامگاه _سه‌شنبه هفتم فروردین_ سال جاری مسافران نوروزی ۱۰۲۹ چادر در کمپ باغ فدک برپا کردند.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشان مستقر در این محل ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک و شش وسایل گرمایشی را از چادر مسافران خارج کردند تا آن‌ها شب بدون حادثه‌ای را سپری کنند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در باغ فدک حضور دارند و با استفاده از دستگاه‌های مدرن حرارت‌سنج، میزان گرمای تمام چادرهای مسافران را سنجش می‌کنند تا شرایط ایمنی برای مسافران فراهم شود.

مقدس‌زاده گفت: جدا از ایستگاه‌های بیست‌وهفت‌گانه آتش‌نشانی که روزانه ۱۵۵ آتش‌نشان در آن آماده‌باش هستند، ۴۵ نفر در دو شیفت کاری به‌همراه یک دستگاه خودروی اطفائیه سبک و دو دستگاه موتورسیکلت مجهز به خاموش‌کننده در مجموعه باغ فدک فعال هستند.

وی ادامه داد: شب گذشته با توجه به افزایش ورود مسافران به شهر اصفهان در سالن‌های ورزشی از جمله سالن ورزشی امام خمینی (ره) ۲۱ تخته چادر و در ورزشگاه ولایت ۱۹۰ تخته چادر مسافرتی برپا شد.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: شش نفر نیروی غواص آتش‌نشانی در قالب سه خودرو مستقر در اطراف زاینده‌رود مستقر هستند و ۱۱۰ مورد راهنمایی و جلوگیری از حادثه در کوه صفه در قالب یک اکیپ ثابت در دو شیفت در نقاط مختلف کوه انجام شد.

مقدس‌زاده گفت: با توجه به اضافه شدن یک فروند پهپاد مجهز به دوربین ترمال حرارت‌سنج به ناوگان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی، رصد حرارت داخل چادرهای مسافران شب‌خواب در باغ فدک از این طریق انجام خواهد شد و این خدمت جدیدی برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی است.

وی افزود: تدابیری برای رعایت نکات ایمنی ستاد دائمی خدمات سفر و اسکان مسافران نوروزی توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این کلان‌شهر اندیشیده شده است.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست مطرح شده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، حدود ۵۰۰ مدرسه به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که اقدامات لازم در راستای بازدید ایمنی آن انجام و ایرادات ایمنی آن نیز احصا شد و نتیجه کلی برای مرتفع شدن به این اداره کل ارسال شده است.

بیش از ۱۰ مورد استقرار اطفائیه در طول شبانه‌روز در سطح شهر انجام می‌شود

مقدس‌زاده گفت: از هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و خوابگاه‌های دانشجویی مورد درخواست بازدید کردیم و نکات ایمنی آن به اتحادیه‌ها و انجمن‌های مربوطه اعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی و با نظر و هماهنگی مدیریت ستاد دائمی خدمات سفر شهر، برای استفاده از ورزشگاه‌های منتخب سطح شهر، بازدید از سوی سازمان آتش‌نشانی انجام و اعلام شد تا موارد ایمنی آن باید رعایت شود.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تاکید کرد: این منازل ایراد و نواقصی داشت که به راحتی قابل احصا نیست و طبق هماهنگی انجام شده، دستورالعمل ایمنی برای رعایت مسافران نوروزی به اتحادیه مربوطه ارسال شده تا در اختیار مسافران قرار گیرد و در کنار آن مالکانی که قرار است منازل خود را در اختیار هم‌وطنان قرار دهند، این موارد را رعایت کنند تا شاهد حادثه تلخی نباشیم.

مقدس‌زاده گفت: با توجه به تراکم ترافیکی که در ایام تعطیلات نوروزی داریم، بیش از ۱۰ مورد استقرار اطفائیه در طول شبانه‌روز در سطح شهر انجام می‌شود و در صورتی که گره ترافیکی جدیدی اعلام شود، استقرار جدید از طریق ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اعمال خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات شامل حدود ۵۳۰ نیرو و عوامل ستادی برای تأمین ایمنی شهروندان و مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند و امیدواریم مسافران نوروزی سال جاری خاطره خوشی از نصف‌جهان به خاطر داشته باشند.

کد خبر 739555

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • استفاده از پهپاد کاوشگر برای ارتقای ایمنی مسافران نوروزی در اصفهان
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • اسکان بیش از ۷۸۲ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • ۲۱۰ کپسول گاز پیک‌نیک از چادر مسافران نوروزی در باغ فدک خارج شد
  • نشت گاز در مهاباد ۴ نفر را راهی بیمارستان کرد