Web Analytics Made Easy - Statcounter

شواهد و قراین بیانگر این است که برخی آمارهای ارائه شده در زمینه اشتغال شهرستان گناباد با واقعیات این شهرستان ناهمخوان است. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، از ابتدای سال 97 بود که برش‌های شهرستانی در زمینه ایجاد اشتغال در هر شهرستان صورت گرفته و به 24 دستگاه تعداد شغلی که باید ایجاد کنند ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اعلام این برنامه، اختصاص تسهیلات به هر شهرستان صورت گرفت و برای ایجاد اشتغال، وام‌هایی به جوانان و متقاضیان با بهره پایین پرداخت شد ولی آنچه امروز تناقض ایجاد کرده میزان بیکارانی است که همچنان وجود دارند و آمار بیکاری در شهرستان‌ها تغییری نکرده در صورتی که از صوری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هر روز شاهد اعلام آماری در زمینه ایجاد اشتغال می‌باشیم.

در برخی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی مانند گناباد نیز آمار اعلام شده از سوی مسئولان با مشاهدات و واقعیت‌های موجود در جامعه بعضا همخوانی ندارد.

وضعیت اشتغال در گناباد

امیری یکی از شهروندان گناباد در زمینه آمار اشتغال در شهرستان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آمار اعلامی از سوی برخی از مسئولان در زمینه ایجاد اشتغال شبیه افسانه است تا واقعیت و نمی‌توان آن را باور کرد.

وی ادامه می‌دهد: آیا در گناباد طی 9 ماه گذشته 2300 شغل ایجاد شده است؟ در چینی تقدیس گناباد بالای 2500 نفر ثبت نام کرده‌اند و منتظر شغل هستند بعد چطور مسئولان اعلام می‌کنند 2300 نفر شغل ایجاد شده؟

امیری تاکید کرد: متاسفانه مسئولان فقط آمار داده و گزارش کار می‌دهند و اگر این آمار صحت دارد اعلام کنند چند نفر در تامین اجتماعی به میزان بیمه شده‌های گناباد اضافه شده است؟

358 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال‌زایی برای مددجویان بوشهری اختصاص یافتبوشهر| میزان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی در تنگستان افزایش یافتپرداخت تسهیلات اشتغال در ملایر نیازمند نظارت جدی فرمانداری‌ است

وی افزود: ملاک ایجاد شغل آمار تامین اجتماعی است نه وام‌هایی که به اسم اشتغال پرداخت می‌شود اما در عمل شغلی ایجاد نمی‌شود که بماند وام را هم در مصارف دیگر هزینه می‌کنند.

نظر متولی کار در خراسان رضوی

محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در گفت‌گو با تسنیم اظهار داشت: تعهد این استان از ابتدای امسال تاکنون ایجاد 110 هزار شغل بود در حالی که با تلاش مسئولان ذیربط 116 هزار شغل ایجاد شده و براساس تسهیلاتی که پرداخت شده باید این افراد امروز دارای شغل باشند.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته باید نرخ بیکاری استان پس از این اقدامات به زیر 7 درصد برسد که البته نگهداری مشاغل فعلی نیز از دیگر برنامه‌های ما است.

2396 شغل در گناباد ایجاد شده است

حامد قربانی فرماندار گناباد در زمینه آمار اشتغال ایجاد شده در این شهرستان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: با پرداخت 195 میلیارد و 250 میلیون ریال تسهیلات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان 2 هزار و 396 شغل ایجاد شده در حالی که تعهد گناباد اشتغال 2 هزار و هشت نفر بوده و تاکنون 2 هزار و 208 تقاضای اشتغال هم در سامانه رصد ثبت شده است.

وی افزود: آمار اعلام شده صحیح است و در جلسات آینده کاروه اشتغال شهرستان رئیس اداره تامین اجتماعی گزارشی از میزان افزایش بیمه شده‌های تامین اجتماعی برای اطلاع مردم ارائه خواهند داد.

آمار اشتغال اعلامی صحیح نیست

در بین مردم شهرستان اما بین آمار اشتغال و میزان شغل واقعی ایجاد شده اختلافاتی وجود دارد و مردم این تعداد شغل در شهرستانی مانند گناباد برای آنها قابل پذیرش نیست.

در همین زمینه حمید بنایی؛ نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس در زمینه آمار ایجاد شده اشتغال در شهرستان اظهار داشت: آمار ارائه شده در زمینه ایجاد شغل در گناباد به هیچ عنوان صحیح نیست؛ تمام بیکاران شهرستان‌های گناباد و بجستان در حدود چهار هزار نفر است و این در صورتی بوده که امروز اعلام شده 2213 نفر در گناباد و 1500 نفر در بجستان اشتغال ایجاد کرده‌اند یعنی نزدیک به 70 درصد و این در صورتی است که میزان درخواست کار در دفتر بنده، دفتر امام جمعه و فرمانداری افزایش یافته است.

رئیس مجموع نمایندگان خراسان رضوی با دروغ خواندن آمار اشتغال ایجاد شده بیان کرد: حاضرم زمان بگذارم و تمام این شغل‌هایی که ایجاد شده را بازدید کنم اما آمار تامین اجتماعی ما آیا این قدر رشد داشته است؟ خوشحال می‌شوم که این آمارها درست باشد اما مردم آگاه هستند و خیلی چیزها را متوجه می‌شوند.

به نظر می‌رسد تسهیلات پرداخت شده به افراد نتوانسته میزان بیکاری را کاهش دهد و همچنان مردم گناباد با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و آمارهایی که از سوی مسئولان و دولت ارائه می‌شود را نمی‌پذیرند که باید در زمینه مشاغل ایجاد شده و تعداد بیمه شدگان اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی درستی صورت گیرد.

انتهای پیام/ ز

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور آب و فاضلاب تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: برای برطرف کردن کمبود آب شرب در سه روستای  کهجه، استای و پشته  به صورت مشارکتی با اهالی این مناطق افزون بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا حسن زاده افزود: با این اقدام مشکل کمبود آب شرب افزون بر هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی در شهرستان تایباد برطرف خواهد شد.

وی به تنش آبی در سطح برخی از روستاهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مصرف آب شرب، ۲ روستای بهلول آباد و پل بند از توابع بخش میان ولایت تایباد هم در برخی از ساعت های شبانه روز بیشترین تنش آبی را دارند.

حسن زاده افزود: هم اکنون آب شرب شهری و روستایی تایباد با ۳۵ حلقه چاه تامین می شود.

وی اضافه کرد: برای تامین آب شرب پایدار در شهر کاریز در پنج سال و در شهر مشهدریزه در هفت سال آینده نیاز به حفر چاه جدید است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع آب شهری و روستایی این شهرستان اشاره و اضافه کرد: هم اکنون قسمتی از شبکه توزیع آب شهری و روستایی تایباد فرسوده است که اصلاح و تعویض آنها در اولویت کاری قرار دارد.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آب‌رسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

آب و فاضلاب تایباد دارای بیش از ۴۳ هزار و ۲۰۰ مشترک شهری و روستایی است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • تاکید بر انجام ۵۳ طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت
  • پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور
  • اتمام ۵۳ پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • برگزاری اولین دوره مسابقات فوتشال در کلات
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید