Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۲۷۰ تشکل قرآنی در استان وجود دارد که در حوزه قرآن بسیار خوب ورود پیدا کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام محمدتقی کاظمی نسب سه شنبه ظهردر نشست توجیهی موسسات قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: ۱۰۳ موسسه قرآن و عترت در خراسان‌رضوی وجود دارد که هیچ کدام قبل از انقلاب وجود نداشته‌اند و بعد از انقلاب اسلامی در استان ۵۰۰۰ جلسه محلی تشکیل شده و همچنین درحال حاضر نیز به برکت وجود انقلاب‌اسلامی ۲۷۰ تشکل قرآنی در استان وجود دارد که در حوزه قرآن بسیار خوب ورود پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:مؤسسات قرآن و عترت باید در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیازسنجی داشته باشند که جوانان چه نیازهایی دارند و در این میان برای رفع این نیاز باید به سمت مفاهیم و تدبیر قرآنی سوق پیدا کنیم و به سمتی رهسپار شویم که سبک زندگی قرآنی شکل گیرد و می‌توان این سبک‌ها از قرآن استخراج شود.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد:قرآن سبک‌های زندگی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی را تعریف کرده و اگر در بحران اقتصادی قرار داریم و نتوانیم آن را کنترل کنیم و دائما به دنبال سودجویی و یا موارد دیگر باشیم که به هر طریقی رشد پیدا کرده است باید گفت فرهنگ اقتصاد قرآنی در جامعه رواج ندارد و باید آن‌ها را از قرآن استخراج و به جوانان منتقل کنیم.

وی گفت: حدود ۱۰۰ آیه وجود دارد که سبک زندگی قرآنی را به ما آموزش می‌دهد، موسسات قرآن و عترت باید با توجه به این آیات سبک زندگی قرآنی را به مردم آموزش دهند.

کاظمی نسب تاکید کرد:۵۹ موسسه قرآن و عترت در مشهد وجود دارد که اگر هر موسسه ۱۰۰۰ نفر را عضو مجموعه کند  منجر به تقویت فرهنگ افراد می‌شود ودر زندگی امروزی که آستانه تحمل مردم بسیار کم شده و مردم بی‌تاب هستند و به سرعت در هر مسئله‌ای که رخ می‌دهد از خود عکس‌العمل نشان می‌دهند اگر قرآن را جزء سبک زندگی خود قرار دهیم، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی بیان کرد:یکی از فعالیت‌هایی که موسسات می‌توانند دنبال کنند مشاوره و فعالیت در فضای مجازی است چرا که ۴۵ میلیون نفر کاربر در فضای مجازی وجود دارد و موسسات باید از این فضا نهایت استفاده را داشته باشند.

منبع : مهر

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فعالیتهای قرآنی مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم

به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت که در سالن شهید سلیمانی استانداری که با حضور دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه قرآن و عترت از روز ۱۵ فروردین ماه تا بیستم همین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد و بنا بر اهمیت این نمایشگاه به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین فرصت‌های استان در حوزه قرآنی باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برپایی نمایشگاه قرآنی در راستای بروز و ظهور دینی و نیز یک تجمع مذهبی حرکت می‌کند، افزود: با وجود اینکه این نمایشگاه در سال گذشته برای نخستین برای در استان کرمانشاه برپا شد بسیار اثر بخش عمل کرد اما برای برگزاری هرچه بهتر آن با بررسی کم و کاستی‌های آن باید به رفع نقاط ضعف و نواقص پرداخته شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه به مردمی نمایشگاه قرآنی اشاره و تصریح کرد: در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه محور اصلی حضور مردم بوده و به همین منظور به دنبال این هستیم که بخش قرآنی مردمی پررنگ‌تر از سال قبل دنبال شود.

شعبانی با تاکید بر ارائه کتاب‌ها و پژوهش‌های قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: حضور سمن‌های قرآنی و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم قرآنی با به کار گیری اساتید و پژوهشگران الزامات این نمایشگاه بوده و باید میدان‌داری این نمایشگاه با اتکا به بار علمی و پژوهشی توسط قشر پژوهشگر و متخصص انجام گیرد.

وی ادامه داد: اگر چه کرمانشاه برای دومین سال برپایی نمایشگاه قرآن و عترت را دنبال می‌کند اما با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان کرمانشاه باید کار فرهنگی را در این حوزه به گونه‌ای پیش برد که توانایی و ظرفیت‌های عرصه قرآنی را به رخ بکشیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: بزرگترین حسن نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه این است که مردم دریابند کرمانشاه فضای قرآنی و معنوی مناسبی دارد و با برگزاری منسجم برنامه‌ها باید کاری کنیم این فضا به خوبی برای مردم ملموس و نمایان شود.

شعبانی تمرکز بر تولید محتوا را از الزامات نمایشگاه قرآنی امسال دانست و تاکید کرد: نمایشگاه سال گذشته تجربه و خاطره خوبی را رقم زد اما تقویت این فضا و جلب توجه مخاطب در مسیر درست نیازمند تولید محتوای مناسب خواهیم داشت.

وی اذعان داشت: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی هریک از دستگاه‌ها به منظور دریافت بازخورد مثبت و تأثیر گذاری بر جامعه هدف خود نیازمند برپایی یک استیج ثابت با برنامه‌های مدون در محل برگزاری نمایشگاه خواهیم بود و با توجه به اینکه تلاوت و تفسیر قرآن کریم یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این نمایشگاه است می‌توان در بازه زمانی مشخص شده در این جایگاه به طور ویژه به آن پرداخت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه موقعیت حساس و اثر گذار نمایشگاه قرآنی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از جامعه‌های هدف در این نمایشگاه دانش‌آموزان هستند محتوا و بر پایه غرفه‌ها برای این قشر از جامعه اید به گونه‌ای باشد که نهایت اثرگذاری خود را نشان دهد چرا که شاید این تنها مکان و فضایی باشد که دانش آموز در آن به عنوان محافل قرآنی حضور پیدا می‌کند.

شعبانی یادآوری کرد: یکی از ابعاد بسیار مهم نمایشگاه قرآن و عترت در استان کرمانشاه توجه به مفاخر قرآنی است که باید در قالب یک فضای نمایشگاهی علاوه بر برگزاری کرسی‌های تلاوت به طور روزانه باید از آنها استفاده کرد و معرفی و تجلیل از آنها در این نمایشگاه انجام گیرد که مردم با این چهره‌ها بیشتر آشنا شوند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه غرفه‌های نمایشگاه قرآن و عترت نباید تنها به مباحث حاشیه‌ای و ظاهری خلاصه و محدود شود، متذکر شد: غرفه‌های مد و لباس و با عنوان معرفی پوشش درست و سایر محصولات قرآنی از موضوعات حاشیه‌ای نمایشگاه هستند و پیش از آنها باید آیتم‌های قرآنی با محتوا را مورد توجه قرار داد و در مقابل بر غرفه حوزه کودک و نوجوان به دلیل مراجعه چشم گیر آنها با محتوای با نشاط قرآنی تمرکز ویژه صورت گیرد.

کد خبر 6063710

دیگر خبرها

  • نمایشگاه قرآنی در کرمانشاه برپا می‌شود
  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • برپایی نمایشگاه «قرآن و عترت» در مجتمع شهید آوینی قم
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نمایشگاه قرآن در کرمانشاه برپا می‌شود
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه در کرمانشاه برپا خواهد شد
  • کودکان در بستر رشد بیش از هر چیز به قرآن نیاز دارند
  • نمایشگاه قرآن و عترت سالانه در همدان چرخشی برگزار خواهد شد
  • تلاوت بیش از ۹۲ هزار صفحه قرآن به یاد شهدای استان فارس