Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:49:02 GMT

لودریان: پاریس خواستار تقویت روابط با بغداد است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۳۳۲۴

لودریان: پاریس خواستار تقویت روابط با بغداد است

تهران - ایرنا - 'ژان ایو لودریان' وزیر خارجه فرانسه بر حمایت کشورش از دولت مرکزی عراق تاکید کرد و گفت که پاریس خواستار تقویت روابط دو جانبه با بغداد است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از رسانه های محلی شمال عراق، وزیر خارجه فرانسه پیش از ملاقات با مقام های اقلیم کردستان عراق، در فرودگاه بین المللی 'اربیل' با 'نیچروان بارزانی' نخست وزیر این اقلیم دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بارزانی در این دیدار از حمایت 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه از کردستان عراق و اقدامات او برای ایجاد گفتمان بین بغداد و اربیل به منظور حل مشکلات قدردانی کرد.
لودریان امروز و پس از ورود به اربیل در شمال عراق با 'مسرور بارزانی' مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان نیز ملاقات کرد. این دو در مورد چالش های منطقه ای و تحولات بین اربیل و بغداد گفت و گو کردند.
لودریان همچنین در ادامه سفر خود به اقلیم کردستان عراق با 'مسعود بارزانی' رهبر حزب 'دمکرات کردستان عراق' دیدار کرد.
وزیر خارجه فرانسه دیروز نیز پس از ورود به بغداد با مقامات ارشد عراقی دیدار و گفت و گو کرده بود. وی بر لزوم توسعه روابط با عراق پس از پشت سرگذاشتن بحران مقابله با گروه تروریستی 'داعش' تاکید کرد.
خاورم**3234**1651

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نيچروان بارزاني ژان ايو لودريان اربيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یادداشت تفاهم راه توسعه بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رئیس‌جمهور اردوغان و نخست‌وزیر عراق در بغداد به امضا رسید.

یادداشت تفاهم بین ترکیه، عراق، قطر و امارات تحت حمایت رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه و محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در خصوص همکاری در پروژه راه توسعه در بغداد، پایتخت این کشور امضا شد.

عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه، رزاق محیبس الصداوی، وزیر حمل و نقل عراق، جاسم بن سیف السلیطی وزیر حمل و نقل و ارتباطات قطر و سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و زیرساخت امارات نیز در مراسم امضای یادداشت تفاهم حضور داشتند.

گفتنی است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای انجام دیدارهای رسمی صبح امروز عازم عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و سایر مقامات عراقی قرار گرفت.

 

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه