Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا، فرشاد مقیمی در نشست مشترک با تشکل های صنایع پایین دستی پتروشیمی، گفت: تعامل موثر صنایع بالادستی و پایین دستی پتروشیمی در افزایش تولید صنایع پایین دستی موثر است و زمینه افزایش صادرات با ارزش افزوده بیشتر را فراهم خواهد کرد.

معاون صنایع وزیر صنعت ، معدن وتجارت با اشاره به افزایش همکاری مشترک این وزارتخانه با انجمن‌ها و تشکل های تخصصی خاطرنشان کرد: تشکل های خصوصی به عنوان بازوهای های مشورتی در شناسایی و پایش وضعیت صنایع نقش تعیین کننده ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی در ادامه بر افزایش تعامل صنایع پایین دستی و بالادستی تاکید‌کرد و گفت: صنایع پایین دستی پتانسیل جذب محصولات پتروشیمی را برای افزایش ظرفیت تولید دارند لذا بهتر است، بخشی از صادرات محصولات پتروشیمی در حوزه صنایع پایین دستی مصرف شود و این محصولات با ارزش افزوده بیشتری به کشورهای خارجی صادر شود.

وی با تاکید بر عرضه مناسب محصولات پتروشیمی در بورس و تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی به ویژه صنعت پلیمری کشور تصریح کرد: اتحادیه ها با همکاری سازمان صنعت ، معدن وتجارت استانی می توانند در شناسایی و پایش واحدهای صنعتی فعال کمک شایانی کنند.

به گفته معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با پایش واحدهای صنعتی و شناسایی میزان تولید و مواد اولیه مورد نیاز این صنعت می توان تمهیداتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز هر واحد صنعتی براساس میزان مصرف واقعی در نظر گرفت.

مقیمی در ادامه میزان تولید مواد پلیمری پتروشیمی در سال گذشته را 7/6میلیون تن اعلام کرد و گفت: از این میزان 5/3 میلیون تن در داخل کشور مصرف شده و مابقی نیز صادر شده است.

معاون وزیر صنعت همچنین میزان تولید محصولات پلیمری پتروشیمی در 9 ماهه سال جاری را 5میلیون تن اعلام کرد.

ضرورت ایجاد نظام رگولاتوری

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نظام رگولاتوری(تنظیم گر بخشی) در صنعت پتروشیمی خاطر نشان کرد:در شرایط فعلی رفع دغدغه های این بخش به ویژه تامین مواد اولیه پیگیری خواهد شد اما برای بهبود وضعیت این صنعت به صورت دائمی، ضرورت ایجاد نظام رگولاتوری در این بخش احساس می شود که باید از سوی تشکل های صنعتی راهکارهای اجرایی به صورت کارشناسی ارایه و با همکاری اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گیرد.

مقیمی در پایان بر تشکیل جلسات مستمر با تشکل های این بخش تاکید کرد و گفت: در این نشست ها علاوه بر بهره مندی از تجربیات و توانمندیهای‌ انجمن های تخصصی ، دغدغه های صنایع شناسایی و این موضوع در سیاستگذاری ها و تصمیم سازی ها منعکس خواهد شد که به بهبود وضعیت صنعت کمک خواهد کرد.

گفتنی است در این نشست تخصصی که با حضور تشکل های صنایع پایین دستی پتروشیمی ، فولاد و برق الکترونیک و... برگزار شد به موضوعاتی نظیر قیمت خوراک پتروشیمی ، حقوق ورودی واردات مواد مورد نیاز صنایع پایین دستی ، عرضه مناسب مواد پتروشیمی در بورس ، توسعه صادرات و... پرداخته و تصمیماتی جهت بهبود وضعیت صنایع پلیمری اتخاذ شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد

احسان مرادی بیان کرد: با برنامه ریزی اداره صنعت، معدن و تجارت در ایرانشهر طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان، ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ در قالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور بازرسان اداره صمت، نمایندگان تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، اتاق اصناف و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در سطح این شهرستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: در جریان اجرای طرح نظارتی مذکور از ابتدای سالجاری تا چهارم فروردین‌ماه، تعداد ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای صنفی ایرانشهر انجام شد که در همین ارتباط تعداد ۹ پرونده برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و مدیران واحدهای صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر ادامه داد: عمده تخلفات واحدهای مورد نظر در شهرستان گران‌فروشی و عدم درج قیمت بر کالا بوده است.
وی از شهروندان خواست موارد شکایات صنفی و اقتصادی را با شماره تلفن ۱۲۴ ستاد مردمی رسیدگی به شکایات اداره کل صنعت، معدن و تجارت در میان بگذارند تا ر اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ضرورت یکپارچگی پتروشیمی‌ها دراجرای راهبرد جهش تولید بامشارکت مردم
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو
  • ۹ پرونده تخلف صنفی طرح نظارتی نوروز و ماه رمضان در ایرانشهر تشکیل شد