Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال نور موسوی مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ظهر امروز با اشاره به فاصله انداختن بین مرجعیت و مردم گفت: عده‌ای به دنبال فاصله انداختن بین مرجعیت و مردم هستند تا نهاد مرجعیت را تضعیف کنند و از ۱۰ سال پیش تلاش برای به حاشیه راندن مرجعیت کلید زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر برگزار می‌شود، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود به مناسبت ارتحال این مرجع تقلید از او به عنوان یکی از استوانه‌های حوزه و مرجع انقلابی یاد کردند.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: آیت‌الله فاضل لنکرانی از یاران صدیق و نزدیک به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود و او نقش تاثیرگذاری در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی داشت. آیت‌الله فاضل لنکرانی در زمینه تثبیت مرجعیت امام خمینی (ره) نقش ایفا کرد و او در دنیا به عنوان احیاگر فاطمیه شناخته می‌شود.

نورموسوی با اشاره به مراسم دوازدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار کرد: این مراسم در روز ۱۸ بهمن ماه همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا (س) پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار می‌شود، علاوه بر این مراسم مراسم‌های مشابهی به مناسبت ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در شهر‌ها و کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روز نوزدهم بهمن ماه در نماز جمعه در سراسر کشور از شخصیت فرهنگی و علمی آیت‌الله فاضل لنکرانی تجلیل می‌شود، گفت: این مرجع فقید درخواست کرده بود که مراسم فاطمیه دوم همچون مراسم عاشورا به صورت باشکوهی برگزار شود.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) افزود: استارت برگزاری همایش دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی از ابتدای سال جاری با مشارکت ۲۲ نهاد زده شد، در این راستا شاهد برگزاری ۱۳ نشست برای این همایش در شهر‌های مختلف همچون قم و تهران در مراکز دانشگاهی و حوزوی بودیم. همایش پنجم اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد و ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه آن رسیده است.

نورموسوی هدف از تاسیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) را توسعه علم در دنیا دانست و تصریح کرد: هیأت‌های علمی از کشور‌های مختلف جهان در طول سال به این مرکز می‌آیند و مدیریت مرکز به دنبال حداکثر بازدهی است.

وی ادامه داد: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در زمان حیات آیت‌الله فاضل لنکرانی، ۱۰۰ طلبه داشت، اما اکنون حدود ۷۰۰ تن از طلاب ممتاز و سطوح عالی در این مرکز در حال تحصیل هستند و ۲۰۰ تن از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تدریس می‌کنند.

مسؤول روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: در دو سال اخیر ۱۰۷ عنوان کتاب در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) به چاپ رسید که این کتاب‌ها جزو تالیفات اساتید و طلاب این مرکز بوده است.

انتهای پیام/الف

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی در قم برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوزه علمیه مرکز فقهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۳۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند، گفت: می‌توانم به ضرس قاطع بگویم در شرایط حاضر، شورای نگهبان نمی‌تواند جلسه مهمی در بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشد مگر اینکه حتماً کار پژوهشکده آنجا ارائه شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان، از آخرین دستاوردهای پژوهشکده شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن تشکر از عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و مدیران و کارکنان این پژوهشکده بابت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، تاکید کرد: قانونگذاری، اساس حرکت یک ملت و کشور است و قانون‌گذاری معمولا نیاز به پایش دارد. قانون اساسی هم که انصافاً راهنمای بزرگی است برای اینکه نظام یک کشور منحرف نشود، پیش‌بینی کرده است که شورای نگهبان با معیارهای شرع و قانون اساسی که معیارهایی جامع هستند قوانین را بررسی کند و شورای نگهبان نیز از روزهای ابتدای تاسیس کار خودش را بر بنیانی قوی و متین بنانهاده است و فقها و حقوقدانان ادوار مختلف این شورا بنای مستحکم و روش دقیقی را برای بررسی مصوبات پایه‌گذاری کرده‌اند.

وی همچنین ضمن ارزشمند برشمردن پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، گفت: مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان نیز که در شهر قم تشکیل می‌شود از صاحب‌نظران برجسته‌ای تشکیل شده است که نظرات‌شان برای اعضای شورای نگهبان کارآمد است و البته گسترش ارتباط پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی بر غنای نظرات این دو مجموعه خواهد افزود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود