Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «محمدجواد ظريف» وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران با «نچيروان بارزاني» نخست وزير منطقه کردستان عراق ديدار و گفت وگو کرد.
به گزارش پارس‌تودي؛ وزير خارجه کشورمان صبح روز سه شنبه در صدر يک هيات بلندپايه سياسي و اقتصادي وارد اربيل مرکز منطقه کردستان عراق شد و مورد استقبال نچيروان بارزاني قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«محمدجواد ظريف» و «نچيروان بارزاني» در اين ديدار درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌اي گفت وگو کردند.
ظريف را در سفر به اربيل يک هيات بلندپايه اقتصادي و سياسي و نيز «ايرج مسجدي» سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد همراهي مي‌کنند.
وزير خارجه قرار است همچنين با «مسعود بارزاني» رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و «مسرور بارزاني» رئيس شوراي امنيت اين منطقه ديدار و گفت وگو کند.
ظريف وارد اربيل شد+ ويدئو
وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران روز يکشنبه براي ديدار با مقامات عراقي و حضور در سه همايش تجاري فعالان اقتصادي بخش خصوصي دو کشور در بغداد، سليمانيه و کربلا، وارد عراق شد.
ظريف تاکنون با «برهم صالح» رئيس جمهور، «عادل عبدالمهدي» نخست وزير، «محمد الحلبوسي» رئيس پارلمان، «محمدعلي الحکيم» وزير خارجه، «سيد عمار حکيم» رئيس جريان حکمت، شيخ «اکرم الکعبي» دبيرکل جنبش النجباء، «هادي العامري» رئيس فراکسيون فراکسيون «البناء» (سازندگي) عراق ديدار و در همايش بزرگ فعالان اقتصادي ايران و عراق در بغداد سخنراني کرده است.
رايزني هاي سياسي و اقتصادي ظريف در عراق
116/120
"منطقه‌امن" از نگاه جمهوري اسلامي ايران/ تحليل
سفر ظريف به‌عراق؛ روابط راهبردي تهران- بغداد/ تحليل
کليدواژه ظريف اربيل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق

به گزارش تابناک، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.
 
علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.
 
الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.
 
مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
 
احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

دیگر خبرها

  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد