Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ایران خطاب به تجار اقلیم کردستان عراق به آن‌ها اطمینان داد که تحریم‌های آمریکا تاثیری در تعاملات اقتصادی ایران با این منطقه نخواهد داشت. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از کردپرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه سفرش به عراق وارد اربیل شد، در نشست تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق طی سخنانی عنوان کرد: ما خواهران و برادران کُرد در عراق و سوریه را از خود می‌دانیم، چون ما از یک ریشه هستیم و همه ما در کنار هم بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: زمانی که رژیم صدام حلبچه را بمباران شیمیایی کرد، همانقدر مردم کُرد گریستند، مردم ایران نیز گریستند.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در مبارزه با افراط گرایی، تروریسم و دیکتاتوری همراه با هم بودیم، خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی، کُرد، عرب، شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی با هم قربانی دادند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ما از گفتگو‌های حزب دموکرات و اتحادیه میهنی پشتیبانی می‌کنیم و تشکیل دولت قدرتمند در اقلیم کردستان در زودترین زمان ممکن را خواستار هستیم.





وزیر خارجه ایران همچنین خطاب به تجار و بازرگانان به آن‌ها گفت: اطمینان می‌دهم که تحریم‌های آمریکا تاثیری در معاملات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شریک بسیار مطمئنی برای تمام شرکای خود در عراق و اقلیم کردستان هستیم، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در شهر‌های مرزی ایران و عراق ایجاد خواهد شد.

ظریف عنوان کرد که درباره تسهیلات گمرکی و مرزی مورد توجه دوستان ایرانی گفتگو‌هایی انجام شده است و افزود: گفتگو‌های خوبی بین ایران و اقلیم کردستان و بغداد انجام شده تا مبادلات تجاری تسهیل شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حسن نیت و همکاری بین دو طرف، بر گسترش روابط بین دو کشور و همچنین اقلیم کردستان عراق تأکید کرد و افزود: امیدواریم تلاش‌ها در راستای تحکیم پیوند‌های دیرینه و تاریخی ما بیشتر شود.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (۲۳ دی ماه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عراقی راهی بغداد شد و در این مدت با مقامات عراقی در بغداد ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

عصر دیروز (دوشنبه) نیز نشست مشترک تجاری با حضور بازرگانان و تجار ایرانی و عراقی در بغداد برگزار و ظریف در آن نشست شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ظریف تجار اقلیم کردستان عراق تعاملات اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری صادرات نفت کردستان

به گزارش خبرگزاری مهر یک منبع مطلع در وزارت نفت دولت مرکزی عراق به رسانه‌های عراقی اعلام کرده است که سازمان کشورهای صادرکننده (اوپک) به‌طور ویژه از حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، خواسته است که با هدف کاهش نگرانی‌های اقتصادی، به روند ازسرگیری صادرات نفت میدان‌های نفتی منطقه کردنشین با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه شتاب بخشد.

به‌گفته این منبع، اوپک به دولت عراق مجوز داده است که روزانه تا ۲۰۰ هزار بشکه نفت از منطقه کردنشین این کشور با خط لوله کرکوک-جیهان به ترکیه انتقال دهد و از طریق پایانه نفتی جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی کند.

براساس این گزارش، در پاسخ به درخواست اوپک، عبدالغنی این درخواست را به محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، ارسال کرده و منتظر پاسخ است.

کد خبر 6087605 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات