Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست در تحلیلی به قلم جنیفر روبین نوشت: خدا می‌داند وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بودن اصلا کار آسانی نیست.

ترامپ بسیار دمدمی مزاج است مگر زمانی که صحبت از روسیه و مداخله روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یا حمله شوروی سابق به افغانستان به میان می‌آید، یا زمانی که از افراد قدرتمندی مانند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین تمجید می‌کند و یا  زمانی که روابط بین المللی ما را با اتحادیه اروپا، مکزیک، کانادا و ناتو برهم می‌زند، قاطع و مصمم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تحلیل خود نوشت: به این موضوع اشاره شد تا بگویم مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا زمانی که پذیرفت در این سمت خدمت کند، می‌دانست به کجا وارد می‌شود. اکنون وی اعتبار خود را برای رئیس جمهوری هزینه می‌کند که ظاهرا قصد دارد جای پای آمریکا را در دنیا کمرنگ کند.

سخنرانی اخیر پمپئو در دانشگاه آمریکایی قاهره با انتقاد‌های فراوانی همراه شد. در واقع آمریکا خود را از عرصه بین‌المللی کنار می‌کشد. آرون دیوید میلر، دیپلمات کهنه کار آمریکایی در واکنش به سخنرانی اخیر پمپئو گفت: "هرچند جای تعجب نداشت، اما حقوق بشر، ترویج دموکراسی و اهمیت اصلاحات داخلی، که همه از ارزش‌های آمریکایی هاست و در چند دهه اخیر بخش مهمی از دموکراسی آمریکا در خاورمیانه (غرب آسیا) محسوب می‌شدند، هیچ جایی در سخنرانی پمپئو نداشتند." نباید فراموش کرد وعده‌های مقامات ارشد آمریکا با اقدامات عملی آن‌ها کاملا تناقض دارد. 

میلر خاطر نشان کرد هر چند پمپئو به تعهد پایدار آمریکا برای دفاع از کُرد‌ها و از بین بردن داعش می‌بالید، صحبت‌های وی نه تنها کاملا با واقعیت‌های منطقه در تناقض بود که موجب می‌شد بلندپروازی‌های وی درباره منطقه به تمسخر گرفته شود، بلکه بار دیگر نشان داد رئیس جمهور تمایل ندارد به هیچ یک از این تعهدات عمل کند.

پمپئو بار دیگر یکشنبه و در مصاحبه با شبکه سی بی اس بر مواضع خود درباره منطقه تاکید کرد. وی گفت: در تصمیم ترامپ درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه هیچ ابهامی وجود ندارد. وی گفت: "این کار به شکلی کاملا منظم و به شیوه‌ای کاملا حساب شده انجام می‌شود. شیوه‌ای که از امنیت ملی آمریکا حمایت می‌کند، شیوه‌ای که به ما اجازه می‌دهد به ماموریت مهم خود یعنی مبارزه با تروریسم ادامه دهیم. هر چند تلاش‌ها برای شکست کامل داعش کامل نشده است، اما ظهور دوباره آن‌ها نیز غیرممکن است."

از آنجایی که خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه تقریبا آغاز شده است آن هم در شرایطی که هیچ یک از شروط مطرح شده برای خروج این نیرو‌ها محقق نشده است، پمپئو برای گفتن این موضوع که حضور نیرو‌های آمریکایی در آنجا ضرورتی ندارد، شتاب زده عمل کرده است. (پمپئو گفت: نبود چند هزار نیروی نظامی آمریکا در سوریه ظرفیت آمریکا را برای به نتیجه رساندن اهداف ما در سراسر دنیا کاهش نخواهد داد.)

بدترین بخش این مصاحبه پمپئو، صحبت‌های دو پهلوی وی درباره قتل جمال خاشقجی بود. دولت آمریکا از ارتباط دادن ولیعهد عربستان سعودی به این قتل خودداری کرده است. در واقع آمریکا کسی را برای این قتل مسئول نمی‌داند. در کل، آمریکا هیچ تبعاتی را برای عربستان سعودی یا ولیعهد این کشور در نظر نگرفته است. پمپئو یکشنبه در ریاض بود و به رژیمی لبخند می‌زد که خاشقجی را کشته است. سعودی‌ها یک روزنامه نگار را کشتند، اما پمپئو با لبخند با آن‌ها عکس می‌گیرد.

تاریخ عملکرد پمپئو را قضاوت خواهد کرد، اما این قضاوت نمی‌تواند آسیب‌هایی را که وی کمک کرد ترامپ بر نفوذ و وجهه آمریکا در عرصه بین المللی وارد آوَرَد، کاهش دهد. اشتباه نکنید: بازسازی روحیه و اعتبار وزارت امور خارجه امریکا که پمپئو و سلفش از بین برده اند، سال‌ها طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ خاورمیانه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

بمب افکن B-۵۲، که به طور رسمی به عنوان بوئینگ «B-۵۲ Stratofortress» شناخته می‌شود، اخیرا توسط برخی از تماشاگران خوش‌شانس دیده شده‌است.

به گزارش خبرآنلاین، چرا خوش‌شانس؟ زیرا این پرواز این بمب‌افکن در روز بر فراز مناطق شهری به قدری نادر است که باید خوش‌شانس بود تا بتوان آن را از نزدیک دید. اما باید یادآور شد که همان‌طور که از اسم این بوئینگ پیدا است، آن یک بمب‌افکن است و در نتیجه بمب می‌اندازد و در عمل هواپیمای ویران‌گری است که دیدن آن هنگام انجام عملیات چندان خوش‌آیند نخواهد بود.

ویدئو پرواز این بمب‌افکن که برای اولین بار در اینستاگرام بارگزاری شد، در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده‌است و توجه مخاطبن زیادی را به خود جلب کرده‌است. بنابر گفته تماشاگران، کلمه بزرگ برای این بمب‌افکن کافی نیست و باید آن را عظیم توصیف کرد و صدای آن که در آسمان پرواز می‌کند بسیار گوش‌خراش است.

گفتنی است که بمب افکن B-۵۲ در دوران جنگ سرد، به عنوان نمادی برای قدرت و بازدارندگی ساخته شد؛ این بمب‌افکن برای مدت زیادی در نیروی نظامی ایالات متحده آمریکا جا خوش کرده‌است. اولین بار در دهه ۱۹۵۰ توسط بوئینگ تولید شد و باور کنید یا نه، هنوز هم در خدمت است.

این غول پرنده آزمون زمان را پس داده و همچنان در آسمان‌ها پرواز می‌کند؛ همانطور که به نظر می‌رسد، افکن B-۵۲ بزرگ‌تر از هواپیما‌های معمولی است. این جانور تاریخچه‌ای طولانی در جنگ و بقا دارد و به همین دلیل است که وقتی ویدیویی از پرواز بمب افکن B-۵۲ در اینستاگرام منتشر شد، به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اسرائیل با دم شیر بازی کرد /تمام پایگاه‌های آمریکایی‌ در دورترین نقاط در تیررس موشک‌های ایران است
  • درخواست بزرگ کودی رودز از WWE؛ کابوس آمریکایی به دنبال تاریخ‌سازی در انگلستان است
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • تاریخ‌سازی مانوئل نویر؛ بیشترین کلین‌شیت در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا
  • روزنامه آمریکایی: وزیر دفاع آمریکا به چین می‌رود
  • (ویدئو) بمب‌افکن آمریکایی B-۵۲ آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع
  • چرا سیلی ایران به اسرائیل خیره‌کننده است؟
  • تحلیل عملکرد موشک‌های ایران توسط سه کارشناس آمریکایی