Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@21:43:21 GMT

کاهش استرس با یک تکنیک ورزشی در خانه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۰۲۶

کاهش استرس با یک تکنیک ورزشی در خانه

رکنا: کاهش استرس و هزاران اختلال دیگر را می توانید با یوگا کنترل کنید.

یوگا یکی از رشته‌های ورزشی است که با استفاده از حرکات کششی روی عملکرد مغز تاثیر زیادی می‌گذارد. انجام تمرینات یوگا می‌تواند فواید زیادی در جنبه‌های ذهنی، روحی و جسمی داشته باشد که عبارتند از:

بهبود عملکرد مغز

یکی از مزایای انجام رشته ورزشی یوگا، افزایش تمرکز و حافظه مغز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرینات یوگا باعث می‌شود تا ورزشکاران روی تنفس‌شان نیز تمرکز داشته باشند که این کار باعث افزایش اکسیژن‌رسانی مغز می‌شود.

کاهش استرس و اضطراب با یوگا

امروزه بسیاری از افراد به دلیل مشغله و مشکلات زندگی دچار استرس و اضطراب می‌شوند. استرس و اضطراب می‌تواند در سلامتی و عملکرد روزانه افزاد تاثیر مخرب زیادی داشته باشد. مشکلات قلبی و عروقی، ناراحتی کلیه و معده، از جمله‌ بیماری‌هایی هستند که با استرس رابطه مستقیمی دارند. تمرینات یوگا با انجام حرکات کششی باعث کاهش استرس افراد شده؛ طوری‌که تحقیقات نشان داده معمولا افرادی که یوگا انجام می‌دهند از استرس کم‌تری برخوردار می‌شوند. همچنین انجام تمرینات یوگا یکی از راهکارهای مناسب برای مدیتیشن به‌شمار می‌رود.

انعطاف‌پذیری بدن

بیشتر مشکلات اسکلتی، گرفتگی عضلات یا اسپاسم عضلات، از منعطف نبودن اعضای بدن نشات می‌گیرد. یکی دیگر از مزایای یوگا افزایش انعطاف‌پذیری بدن است. تمرینات یوگا معمولا آهسته اما با تداوم زیاد انجام می‌شود که باعث شده روی اندام فشار زیادی وارد شود و به مرور زمان انعطاف‌پذیری آن‌ها افزایش یابد.

افزایش تمرکز

یوگا یکی از ورزش‌هایی است که با افزایش تمرکز رابطه مستقیمی دارد؛ چرا که انجام تمرینات یوگا تداوم بالایی دارد و به مروز زمان ذهن را طوری تربیت می‌کند که تمرکز زیادی داشته باشد.

نشاط‌‌‌ آوری و درمان بیماری‌های روحی

ناراحتی و مشکلات روحی یکی دیگر از اختلالاتی است که افراد با انجام یوگا می‌توانند رفع‌شان کنند. از آن‌جایی که یوگا ورزش جسمی و روانی است؛ انجام یوگا باعث آزاد شدن هورمون‌های شادی در مغز شده و در حین تمرین معمولا افراد از سلامتی و نشاط بالاتری برخوردارند.

کاهش بیماری‌های استخوانی و مفصلی

به‌دلیل ماشینی شدن بیشتر کارها، فعالیت انسان روز به روز درحال کاهش است و هر چه تحرک بدن کم‌تر باشد احتمال بروز بیماری‌های استخوانی بیشتر است. تمرینات کششی یوگا باعث شده تا اندام‌های اسکلتی تحرک بیشتری داشته و احتمال بروز بیماری‌های استخوانی اعم از آرتروز، دیسک کمر، دیسک گردن و مشکلات مفصلی کاهش یابد.

افزایش اعتماد به‌نفس

از آن‌جایی که تمرینات یوگا در ذهن و بدن نیرو تولید می‌کند؛ افرادی که یوگا تمرین می‌کنند؛ به‌صورت ناخود آگاه در وجودشان اعتماد به‌نفس بیشتری احساس می‌کنند. از طرفی بعضی از مربیان یوگا در زمان انجام تمرینات، در زمینه افزایش اعتماد به‌نفس نیز راهکارهای عملی و تمرینی ارائه می‌کنند.

افزایش متابولیسم یا سوخت و ساز بدن

هر چند تمرینات یوگا جنب و جوش و تحرک بالایی ندارند؛ اما به قدرت بالایی نیاز دارند؛ به‌همین دلیل سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. از طرفی یوگا یکی از رشته‌های ورزشی مکمل را نیز شناخته می‌شود و بسیاری از ورزشکاران در کنار رشته اصلی خود، تمرینات یوگا برای بهبود تنفس، کاهش اضطراب و افزایش متابولیسم بدن را نیز انجام می‌دهند.

بهبود کیفیت خواب

تمرینات یوگا به انرژی و زمان زیادی نیاز دارد که باعث می‌شود بدن خسته شده و شب راحت‌تر بخوابد. همچنین یوگا با تاثیراتی که روی مغز دارد؛ مکانیسم خواب را تنظیم کرده و آشفتگی ذهنی افراد را کاهش می‌دهد.

بهبود علمکرد و کاهش تپش قلب

یوگا کاهش فشار خون شده و همین‌طور ضربان قلب را آرام می‌کند. برای بیماران مبتلا به فشار خون و بیماران قلبی و عروقی یوگا، یکی از راهکارهای درمانی و ورزشی شناخته می‌شود. یوگا به قلب کمک می‌کند تا بهتر بتواند خون را به تمام قسمت‌های بدن پمپاژ کند.

فواید یوگا در دوران بارداری

یوگا در دوران بارداری، به مادران کمک می‌کند تا سیستم عصبی خود را آرام نگه داشته و همین‌طور بدن‌شان در زمان رشد جنین قوی و پر تحمل‌تر شود. از طرفی یوگا فشار ناشی از رشد جنین روی کمر، گردن، سینه و شانه را کاهش می‌دهد و مادرانی که یوگا کار می‌کنند به بیماری‌ها پا مبتلا نمی‌شوند. همچنین یکی دیگر از فواید یوگا آمادگی مادران برای زایمان است. افرادی که تمرینات یوگا را انجام می‌دهند معمولا زایمان راحت‌تری نسبت به دیگر افراد دارند. از طرفی یوگا باعث افزایش جریان خون و خون‌رسانی به جنین شده و حالت تهوع دوران بارداری را نیز کاهش می‌دهد.

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولیدیوگا در دوران بارداری شده و هرگونه کپی‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فیلم لحظه ی اعدام قاتل ملیکا در ملا عام + جزییات ازدواج همسر شهید حججی ! + پدر و مادر شهید به عروسشان نامه نوشتند + متن نامه مرگ مغزی زهرا باغبان قهرمان تکواندو در شیراز ! + عکس فیلم هواپیمای مرگ لحظاتی قبل از سقوط در کرج+ فیلم من مهندس پرواز را از میان لاشه هواپیمای در آتش بیرون کشیدم + فیلم لحظه حادثه و گفتگو علت سقوط هواپیما در کرج چه بود؟ + فیلم سانسور شده قاتل ملیکای پنج ساله اعدام شد / بامداد امروز در ملاعام + عکس 10 روز شوهرم را تعقیب کردم تا اینکه مچ او را در خانه یک زن بیوه گرفتم / شوهرم تلافی چندش آوری کرد ! مریم زارعی نژاد تنها زن شهید حادثه سقوط هواپیما در کرج + جزئیات فیلم لحظه اقدام شیطانی یک وکیل با دختر جوان در آسانسور + عکس زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا کارگردان معروف به دستیارش تجاوز کرد +عکس این مرد را می شناسید؟ / او یک ماهه بود که در حرم امام رضا(ع) رها شده بود + فیلم و عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی ورزش قلب استرس یوگا عصبی کاهش منبع دختر تصاویر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس سقوط هواپیما فیلم سقوط زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل

نوبخت اژدری گفت: این مرکز مهم فناورانه، در راستای تحقق شعار سال و با هدف جهش تولید با مشارکت مردمی در حال طی مراحل نهایی خود است که علاوه بر تامین نیاز استان اردبیل، به استان‌های همجوار نیز خدمات فنی بخش کشاورزی ارائه خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تامین امکانات و زمین مناسب برای استقرار این مرکز فناوری هسته‌ای از سوی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: این مرکز فناوری هسته‌ای در سه محور تکنیک پرتودهی، تکنیک ردیابی و تکنیک اکتیو کردن در حوزه تولید محصولات کشاورزی فعالیت خواهد کرد.

او بیان کرد: در این مرکز دانشمندان به کنترل انواع آفات و امراض کشاورزی را با تکنیک پرتودهی پرداخته و با پرتودهی گاما از زود جوانه زنی محصولاتی همچون سیب زمینی و پیاز جلوگیری خواهند کرد.

اژدری اظهار کرد: جلوگیری از زود جوانه زنی این محصولات فواید بسیار زیادی برای کشاورزان دارد به این گونه‌ای که مدت زمان ماندگاری این محصولات در انبار را افزایش می دهد و تولید کننده می تواند با توجه به افزایش فرجه زمانی در اختیار، به بازاریابی مناسب محصولات تولیدی خود پرداخته و به مدیریت بازار بپردازد.

او افزود: این مرکز فناوری هسته‌ای، کمک بسیار بالایی برای افزایش میزان ماندگاری محصولات تولیدی و همچنین حفظ کیفیت محصولات تولیدی خواهد کرد و در نهایت این امر منجر به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و افزایش بهره‌وری منجر خواهد شد و میزان تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش خواهد داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی در کشور محسوب می شود، به گونه‌ای که سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی و دامپروری در این استان تولید می شود و حدود چهار درصد کل محصولات تولیدی کشور را تامین می کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • «سبک غیرصحیح زندگی» علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور