Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@14:46:43 GMT

وقتی قدرت لابی قاچاقچیان پوشاک بالاست!

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۵۱۳۴

یک عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران گفت: امروز چه بر سر این صنعت آمده که بازار را دو دستی در اختیار کالاهای قاچاق و وارداتی قرار داده‌ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید افتخاری، با اشاره به طرح مقابله با فعالیت‌های برند های متخلف و متقلب در مراکز تجاری، اظهار داشت: متأسفانه لابی گسترده‌ای برای برخورد با این طرح بوجود آمد به نحوی که براساس دستور شورای تأمین استان تهران به ستاد مبارزه با قاچاق کالا فعلاً اجرایی شدن این موضوع تا اطلاع ثانونی متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه عدم اجرایی شدن این طرح باعث شد به راحتی ۴۰ درصد بازار که مربوط به فروش شب عید است را در اختیار قاچاقچیان قرار دهیم، افزود: این تصمیم در حالی گرفته شده است که قرار بود در سال جاری حمایت ویژه ای از کالای ایرانی صورت گیرد.   این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اضافه کرد: فعالیت برندهای متخلف و متقلب در طول این سالها علاوه براینکه بازار کالای ایرانی را ازبین برده است بلکه اعتماد مردم را نیز کسب کرده کالاهای فاقد اصالت را با قیمت های بالا به فروش می رسانند.   وی با انتقاد از اینکه منافع عده‌ای در قاچاق کالا بوده و آنها نمی‌خواهند تولید ملی رونق پیدا کند، گفت: کالاهای قاچاق ۲۶۰ تا ۵۰۰ هزار شغل را از بین می‌برد حال تصور کنید اگر حمایت لازم از صنعت پوشاک کشور شود ما می‌توانیم ظرف یک سال اشتغال این صنعت را به یک میلیون نفر برسانیم.   این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران در ادامه صحبتهای خود با اعلام اینکه قرار بود در قالب طرح مبارزه با فعالیت برندهای متخلف حضور آنها در مراکز تجاری ممنوع و برخورد لازم با آنها صورت گیرد، تصریح کرد: چرا فرماندار یک بخش صراحتاً باید از کالای قاچاق حمایت کند و اجرایی شدن این طرح را مسکوت کند؟ به نظر می‌رسد حمایت از لابی قاچاق بهتر از حمایت از تولید داخلی است به نحوی که با امنیتی شدن موضوع مبارزه با قاچاق کالای پوشاک اجرایی شدن طرح را به سال آینده موکول می‌کنند.   این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه صنعت نساجی کشور پیش از این به کشورهای آلمان، ایتالیا و سوئیس پوشاک صادر می‌کرد، افزود: امروز چه بر سر این صنعت آمده که بازار را دو دستی در اختیار کالاهای قاچاق و وارداتی قرار داده و هر روز شاهد تعطیلی واحدهای تولیدی این بخش می‌شویم.   منبع: تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل و وارد کردن ۳ هزارمیلیارد ریال ضربه مالی به قاچاقچیان سوخت در بندرکلاهی شهرستان میناب خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی‌امان با قاچاق است، اظهار داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضایی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدرفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندرکلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد 17 فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، 265 عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و 75 کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 3 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

جاویدان با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در جای جای استان، خاطرنشان کرد: این اولین و آخرین طرح ما در بحث مقابله با قاچاق نبوده و نخواهد بود و به جهت مطالبه بحق مردم و اینکه تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب از این بستر سوءاستفاده کرده و ذخایر و سرمایه‌های ملی ما را به تاراج می‌گذارند، انتظامی استان بر خود وظیفه می‌داند در این راستا با پذیرش محوریت مقابله و با جذب مشارکت سایر دستگاه‌ها با قاطعیت برخورد کند.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
  • اوضاع بی‌بی حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است 
  • ضربه ۳ هزار میلیاردی پلیس به قاچاقچیان سوخت
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ◄ بازار چای بحرانی و کار قاچاقچیان چای سکه می شود!
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟