Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: میزان مصرف سموم ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی دارد، به‌طور مثال در سال گذشته 183 هزار هکتار از مزارع گندم برای کنترل آفت سن سمپاشی شد. در حالیکه با توجه به بارندگی های مناسب سال جاری تنها 29 هزار هکتار سمپاشی انجام شده که دلیل اصلی آن بارندگی های مناسب و به موقع بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد غفوری در اولین جلسه کمیته پایش و پیش آگاهی زراعت استان در سال زراعی 98-97 اظهار کرد: هر سال به‌طور متوسط 400 تا 500 تن انواع سموم شیمیایی در مزارع و باغات استان کردستان استفاده می‌شود که نسبت به میانگین کشوری، کشاورزان ما مقدار کمتری سم مصرف می‌کنند. 

وی افزود: میزان مصرف سموم ارتباط مستقیم با شرایط آب و هوایی دارد، به‌طور مثال در سال گذشته 183 هزار هکتار از مزارع گندم برای کنترل آفت سن سمپاشی شد، در حالیکه با توجه به بارندگی‌های مناسب سال جاری تنها 29 هزار هکتار سمپاشی انجام شده که دلیل اصلی آن بارندگی‌های مناسب و به موقع بوده است.

 وی تاکید کرد: امسال ۴۵۰ هکتار یعنی حدود ۱۵ درصد از اراضی کلزا برای مبارزه با آفت شته سمپاشی شد در حالیکه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد مزارع کلزا نیاز به مبارزه داشت.

 غفوری یادآورشد: سالانه 25 تا 30 هزار تن سم خالص وارد کشور می شود که توسط تولیدکنندگان داخلی فرموله شده و به بازار عرضه می‌شود.

به گفته وی قیمت‌های سموم در سطح استان به‌طور منظم پایش و موارد تخلف به سازمان تعزیرات گزارش می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: به دلیل شروع زودتر فعالیت‌های کشاوزی در دو شهرستان کامیاران و مریوان، کلینیک‌ها و فروشندگان مجاز اقدام به تهیه و تدارک سم کرده‌اند و تا امروز با مشکل خاصی مواجه نشده‌ایم.

انتهای پیام

دبیر: آزیتا کریمی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آفات کشاورزی بارندگي منطقه کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۵۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول از مزارع غلات حوزه عمل این مرکز بازدید و ضمن پایش عوامل خسارتزای آن، نسبت به اطلاع رسانی به بهره برداران جهت مبارزه با آن اقدام نموده اند.

گفتنی است مبارزه با سن غلات در مرحله مادری از روز ۱۹ فروردین آغاز و تا به امروز ۲۱ هکتار از مزارع این منطقه علیه سن سمپاشی شده است که ۱۲ هکتار آن در مزارع گندم آبی و ۹ هکتار در مزارع گندم دیم بوده است.

همچنین در ۱۲۷ هکتار از مزارع گندم کنترل علف‌های هرز صورت گرفته بوده است.

دیگر خبرها

  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • مبارزه با عوامل خسارتزا در ۱۰۵ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران
  • ۲.۲ میلیون هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم عملیاتی شد
  • مبارزه با سن غلات در کشتزار‌های شهرستان کبودراهنگ
  • آغاز مبارزه با سن غلات در حوزه عمل مرکز جهاد کشاورزی دیزج دول
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت
  • مبارزه به موقع با آفات موجب بهبود کیفیت محصول می‌شود
  • مبارزه با آفات کشاورزی با استفاده از پهپاد